Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

Rezi

Kun en osaa vielä päättä teenkö vaimentimen ja jätän takaputket pois vai teenkö näyttävät putket taakse asti, niin tein joutessani etupytyn käyrän. Se pitää olla joka tapauksessa olla riippumatta lopputuloksesta. Vien etupytyn putken rungon sisällä niin kuin edellisessä pyörässä.



Hitsasin saumat vähän eri taktiikalla. Vähän virtaa ja reilu langansyöttö niin, että putki ei sula vaan saumaan kertyy vain reilu ja ruma makkara. Makkara on sitten helppo rälläköidä sileäksi ja tasainen pinta löytyy ilman laikalla kaivamista. Lisäksi kiinnitin huomiota putkien ja langan puhtauteen eikä hitsaukset kiehuneet missään vaiheessa. Hitto että oli helppoa ja lopputulos hyvä.


Putkien teko on muotoilun riemua ja mukavaa puuhaa.

Hop Up

Minä kannatan ja haaveilen nimenomaan "putkettomasta" ja siedettävämeluisesta yhdistelmästä. Eli mahdollisimman piilotetut putket ja vaimennin, ulostulo laatikon tienoilla ala- tai yläviistoon. Pieni vaimentimen tilavuus vaan tietää kovaa melua.

Rezi

#1637
Päätin, että laatikon alle ei tule änäriä ja että pyörään tulee näyttävät putket. Ajatus takaputken viennistä laatikon alta rungon ulkopuolella tuntui parhaimmalta vaihtoehdolta.


Tuo malli meni niin pitkälle, että tein takapytyn putken jo aika valmiiksi. Nuo kumiremmit on sisäkumista leikattuja rinkuloita. Mallailussa niistä on iso apu putkien pitämisessä paikoillaan.




Mutta mutta. Mun kaposten chopperien ihannointi on mennyt niin överiksi, että putket näytti liian paljon sivulle töröttäviltä, vaikka niissä oli upotukset runkoputkelle.

Eiku uusiksi rungon ja renkaan välistä. Putkiin pitää tehdä tässäkin kolot runkoputkille, mutta eri nyt eri puolille. Ja kolot pitää tehdä myös hoijakalle, mutta en ole vielä niin pitkällä.


Molemmat laatikon alta, mutta ei ne mahdu millään kulkemaan rinnakkain.


Mutta osin päällekkäin nippa nappa mahtuu.


En oo koskaa hirveästi innostunut solmulla olevista putkista, mutta tuossa tuolla ristiin menolla on funktio ja se auttaa putkia mahtumaan laatikon alta. Ja tuo suolimutka on aika hillitysti rungon iholla eikä pahasti törötä. Tällä mallilla mennään. Ainakin toistaiseksi  ;D

zeikki

Hienot. "Twisted" Red Hot Chili Bobber  ;D

Jack

Älä nosta niitä putken päitä kovin ylös. Nyt ne on hyvät. Tossa just.  Tulppaat vielä päät ja poraat reikiä ulospäin näkyvään syrjään josta kaasut purkautuu ulos, Esim 3 kpl 30mm halkisijaltaan olevaa per putki tms.

Sellaset rungon ja renkaan välistä korkeelle nousevat putket on vähintään joka toisessa lippalakki, metsuriparta skeitti, tennari kauheesti kipinöitä ja turhaa rälläköintiä, "ku me vaan ajetaan ja diggailllaan" videossa jossa hipsterit leikkii bikeriä. Älä.

Flatheads!!!

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Jack - 04 tammikuu 17, 08:25:31
Sellaset rungon ja renkaan välistä korkeelle nousevat putket on vähintään joka toisessa lippalakki, metsuriparta skeitti, tennari kauheesti kipinöitä ja turhaa rälläköintiä, "ku me vaan ajetaan ja diggailllaan" videossa jossa hipsterit leikkii bikeriä.

Siis että missä?  :D
Long John Stroker

flhx

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 03 tammikuu 17, 21:33:52
Päätin, että laatikon alle ei tule änäriä ja että pyörään tulee näyttävät putket.

Hyva. Niinkuin mm. Jannu tuolla jo edella mainitsi niin kylla fillarissa pitaa olla kunnon putket. En oo henk koht ikina tykanny pyorista joissa oikein ettimalla joutuu ettimaan etta missa ne pakoputket on. Ne on kuitenki osa moottorin funktiota, kylla ne pitaa nakya stna. Enka vaita etta minun mielipiteeni olisi ainoa oikea mutta se on.

No juu, toki jossain fillareissa sellaset lyhyemmat nysat putkina on suht ok, mutta varsinkin pitkakeulaan pitaa saada nayttavyytta pakoputkiin, toki myos ns.bobbereihin.

Hyvan nakoinen fillari, taas. Ei noita oo ikina liikaa etta touhua vaan lisaa tuollaisia.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Tuomo

#1642
Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 04 tammikuu 17, 09:22:30
Lainaus käyttäjältä: Jack - 04 tammikuu 17, 08:25:31
Sellaset rungon ja renkaan välistä korkeelle nousevat putket on vähintään joka toisessa lippalakki, metsuriparta skeitti, tennari kauheesti kipinöitä ja turhaa rälläköintiä, "ku me vaan ajetaan ja diggailllaan" videossa jossa hipsterit leikkii bikeriä.

Siis että missä?  :D

hipstereille naureskelu alkaa olla jo niin vanha juttu, että menossa pois muodista...
aiheelle on joka tapauksessa esim site http://hipsterbikevideos.com

josta poimittu mm. muokattu  ns. bullshit bingon formaatti





mut ite pyörään kommenttina että hyvää innovointia Reziltä. Hyvännäköistä kun putket nuolee muuta konstruktiota. vastakohtana tälle jotkut tarvikeputket harottaa ikävästi liiaksi ulos sivulle pyörästä. mutta kuten mainitsit niin tiedät jo itsekkin että tuon solmukohdan joutuu jotenkin ratkasee (putkia lyttyyn?)

Tuusulan T-Bone

Jaha. Tässä tuntee taas itsensä dinosaurukseksi, kun en ole ehtinyt vielä edes aloittaa hipstervideoille naureskelua - en edes tiennyt, että semmoisia on olemassa. Ja nyt se on jo menossa pois muodista. Taidan ryhtyä naureskelemaan niille viiden vuoden päästä, sitten se on varmaan riittävän epämuodikasta. ::)

Mitä taas tulee noihin pakoputkiin, niin näyttävän näköistä juu. Entäpä huoltoystävällistä?

Long John Stroker

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 04 tammikuu 17, 21:02:56
Mitä taas tulee noihin pakoputkiin, niin näyttävän näköistä juu. Entäpä huoltoystävällistä?
En keksi mitä huoltamista pakoputkissa on, mutta joo takarenkaan irroittaminen saattaa olla hankalaa ilman putkien purkamista. Jos renkaan irroittaminen vaatii putkien riisumisen, niin ihan koko kioskia ei tarvi purkaa. Puutkiin tulee nimittäin useita liitoskohtia.

Tuusulan T-Bone

Putkissa itsessään nyt ei huollettavaa ole. Mutta muuten olen joutunut huomaamaan, että A. syystä tai B. toisesta pakoputkia joutuu aina silloin tällöin irroittelemaan. Joskus pyrkivät irtoamaan oma-aloitteisestikin. ;D

Niin että jos putkien irrottaminen ja kiinnittäminen on peräti vittumaista, niin vituttaahan se. Päivän filosofinen epistola päättyy. ;D ;D
Long John Stroker

Kapteeni sika

Jep. Ne saa olla helposti irtaannutettavat, syitä irrottamiseen on ollut useita.  :)

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Tuomo - 04 tammikuu 17, 17:29:53
tiedät jo itsekkin että tuon solmukohdan joutuu jotenkin ratkasee (putkia lyttyyn?)
Toista putkea jouluu tosiaankin pikkusen litistämään. Tai siis en litistä vaan rälläköin kolon ja hitsaan kolon umpeen, niin että putkesta tulee kaposempi.

Tuommonen käärmeenpesä tulee laatikon alle. Nyt pitää vaan korvata pakkausteippi tiggiliimalla. Tuon hässäkän mallaamiseen meni jo tähän mennessä aika monta iltaa.


Tuolla tavalla törölleen taitaa putket tulla. Voishan ne jäädä lyhyemmäksikin, mutta pyörässä on sen verran ulottuvuuksia, että siihen sopii pitkät torvet. Ehkä vielä tätäkin pidemmät.

F.T.F.S

Ei kai sentään moottorin käydessä putket kilistele toisiaan ..
Tosin pitää päivällä ilman Islay Mistiä katsoa putkia tarkemmin ;D

Rezi

Lainaus käyttäjältä: F.T.F.S - 06 tammikuu 17, 00:14:55
Ei kai sentään moottorin käydessä putket kilistele toisiaan ..
Putket tosiaankin on kiinni toisissaan laatikon alla ja taatusti kilisee. Pitää vaan pultata ne toisiinsa ja runkoon riitävän monesta kohdasta.

Molemmat putket koostuu kolmesta pätkästa ja osittainen purkaminen on mahdollista ilman, että purkaa koko mopoa.

Vielä puuttuu mm. laipat, mutta homma etenee.