Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

Kapteeni sika

Mä oon tunaroinu jarrujen kans sen verran et jos olis muuta kun silikonia säiliöissä niin pyörä olis maaliton ja mä sokee.  ;) (sokeempi ainakin) Jarrutuntumaankin se vaikuttaa mut en varmaan huomais eroo.

(mun oftopikkijorinat saa kyl karsia veks)

Rezi

Laitoin kromatut jarrupalikat tilaukseen ja keskityn välillä tankohommiin.

Hippistongat teen 25x3 rosteriputkesta.


Tajusin, että uus tanko ei aina välttämättä vaadi uutta yläteekallaletta. Hitsasin teekappaleeseen tangoille puristusliitosjatkot.


Mallailin monen näköisiä hippitankoja, mutta tuo aikasemmin tehty malli vaan näytti parhaimmalta


Ohjaamonäkymiä tuolla tangolla. Onhan se aika "erilainen"  ;D




Kai oon jonkin sortin tankofriikki, kun mallailin kolmattakin. Tuommonenkin vois alla jees. Putkia on helppo taivutella silmään istuviksi kun rälläköi romurautapputkeen viiltoja. Taivuttelu sujuu sitten käsipelillä.


Tuo sitten muotoutu lopulta suoremmalle mallille.


Ja sama vähän korkeampana. Tuosta tuuma pois pituudesta ja se saattaa olla "se oikea". Istuu mun silmään niin hyvin, että hippistonga ja ylöspäin kapeneva ape saattavat jäädä seuraaviin projekteihin.

Rezi

Sain tankohommat finaaliin. Hippistongat ja suora puoli-ape on nyt viimeistelty ja koeajettu.

Tästä kulmasta katsottuna hippistongat on kyllä sikahienot.




Mutta suoraan sivulta pyörä on mun mielestä vähän lyhyt tuommoselle tangolle


Hippistongat näyttää sikahyvältä kun pyörä on parkissa, mutta ajaminen ja etenkin ajoasento on hanurista. Hitaat käännökset, niin kuin u-käännös on yygenhuteraa hommaa. Tanko on sylissä ja ajoasento kai pitäis olla taaksepäin nojaava, mutta se tuntuu teennäiseltä ja pöljältä. Ja jos ei nojaa teennäisesti taaksepäin on ajoasento pahasti mallia Honda Monkey.


Seuraavaksi koeajoin suoran puoli-apen. Tuossa tanko tulee mukavati hollille ja siihen yltää hyvin. 40cm kapeudesta huolimatta ohjastaminen on kevyttä ja on hallitun oloista. Tämä mahtaa olla tulevan kesän tanko.





ezmo

NAM! Jälkimmäinen stonga on påp
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Webmaster

Onko tuossa nyt käynyt niin, että tuolle "hippistongalle" toi keula on liian lyhyt ja taas tuolle toiselle stongalle se keula on liian pitkä. Noin niinkö noudattaakseen kummankaan stongan "totuttua" koulukuntaa.

raisu 1200

Heh  :D styrpuur / paarpuur tupet
rannikkoreitillä tarpeen?
Toisen lattia saattaa olla ensimmäisen katto

Rezi

Tupet vaihtunee mustiin retromalleihin. Kuvissa on eri väriset sen takia, että käytän viime talven chopper-tankoon tekemääni kaasumekanismia ja näihin tankoihin sopii sama kaasukahva. Eli tangon vaihdossa vaijeria tai tuppea tarvi irrottaa. Tupen päässä olevasta reiästä ruuvi auki, kahva irti ja toiseen tankoon.


Sisäkaasu olis tietysti hieno tässäkin tankomallissa, mutta se maksaa lähes satasen ja tuo omatekoinen mekanismi irtos rälläkällä ilmaiseksi viimekesäisestä chopper-tangosta.

Jack

älä vaihda mustiin. Noi eriväriset on just POP
Flatheads!!!

Don Quijote

Lainaus käyttäjältä: Jack - 30 maaliskuu 14, 10:52:21
älä vaihda mustiin. Noi eriväriset on just POP

Samaa mieltä, lisää mielummin vaikka muutama straippi vihreällä jos tuntuu että vasen tuppi on ainoa vihreä osa pyörässä. Mustaan runkoon pari harkittua viivaa niin se on siinä. Jos et tankkia halua straipata siis.
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

hazzinen

jeps eriväri kaffat on hianot, noista tangoista oisin sitä mieltä että nuo kolmannet prototyypit ois hienoimmat, eli ne kuvissa niinkuu keskimmäiset. toivottavasti selitin mahollisimman sekosasti.
RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Jarppi - 29 maaliskuu 14, 23:07:43
Onko tuossa nyt käynyt niin, että tuolle "hippistongalle" toi keula on liian lyhyt ja taas tuolle toiselle stongalle se keula on liian pitkä. Noin niinkö noudattaakseen kummankaan stongan "totuttua" koulukuntaa.
Näin on ehkä päässyt käymään. Mua ei tosin isosti haittaa vaikka pyörän toteutus ei noudata "totuttua" koulukuntaa ;)  Pääasia, että on ite tyytyväinen ratkaisuihin ja prätkä miellyttää omaa silmää. Tuo suora tanko on minusta jotenki "linjakas" ja pyörä on tuolla hemmetin mukava ajaa. Lämpimämpiä ajokelejä sais kyllä olla. Meinaa väkisinkin jäätyä vaikka miten paljon laittaa kampetta niskaan.

PVonJerf

Mites tuo pakoputkipuoli on pelannu nyt ku oot päässy testailemaan?

Rezi

Lainaus käyttäjältä: PVonJerf - 30 maaliskuu 14, 22:48:14
Mites tuo pakoputkipuoli on pelannu nyt ku oot päässy testailemaan?
Oikein hyvin. Haitarit pysyy hyvin muodossaan eikä mitenkää tärise, väpätä tai rämise. Käytössä ne tuntuu toimivan niin kuin normi jäykät putket. Toki ne kellastuu rosteriputkien tapaan, mutta se oli tiedossa. Huiluja ei vielä ole, mutta äänet on silti aika hillityt. Laitan toki vielä jonkinlaiset tikkarit.


Rezi

Pyörä on ollut ajossa kesän ja hyvin pelittää. Jarrujen osalta kysyttävää:

Sain etujarrun parempaan iskuun kuin minään aikaisempana kesänä, kiitos jämäkämmän poljinmekanismin. Nyt kun jarrussa on kunnolla tehoja ilmeni ongelma. Kovemmassa vauhdissa kun kunnolla etujarrulla jarrutta alkaa jousitus resonoimaan ja rengas pomppii ikävästi. Vauhtia pitää olla min 60-80km/h ja reulusti jarruvoimaa. Risukeula niiaa rajusti ja jousitus alkaa värähtelemään ja rengas pomppii. Efekti on hazardi ja pelottava. Viime kesänä pidemmillä rokkereilla ja pidemmälä keulalla efektiä ei ollut, tosin ei ollut kunnollista jarruakaan, eli vertailun voi unohtaa. Jousitus niiaa ja pohjaa jo pikkuvauhdissa kun polkaisee jarrua kunnolla. Muuten jousitus toimii hyvin ja ajettavuus on hyvä.

Missä vika? Onko keulan jousitus liian löysä vai onko reaktiotankogeometriassa jotain pielessä?





ma^ko

Äänestäisin turhan läysän jousituksen puolesta.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.