Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

telleri


JPP

Vipattaakohan kuin hulluna tuo takavalo kun pyörä on käynnissä...? Mut nätti se on. Siitä ei pääse mihinkään :)

Tuusulan T-Bone

Mun mielestä koko kapistus on ottanut tänä talvena ison harppauksen hienompaan suuntaan. Edellisestä kehitysversiosta en niin välittänyt. Vielä kun olisit duunannu sen hippistongan, niin... ;D
Long John Stroker

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Don Quijote - 14 helmikuu 14, 10:10:30

Nyt kehittelet lampun ympärille jonkun häkin tai ritilän, joka toimii pakkarina yksin ajellessa ja johon saat kiinnitettyä tarvittaessa pallin kyytiläistä varten. Lamppu saa olla siella alla suojassa tuollaisenaan.

En taida tähän tarakkaa värkätä ;D Ehkä modaan mieluummin putkisäkin pohjaan kolon lampulle. Toki tuota lokarin maalipintaakin tekee mieli vaalia. Viime kesänä vihreän lokaron maalit meni mönkään säkin hinkauksesta.

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 14 helmikuu 14, 15:53:17
Aika tikkari toi tankin väri. Tekis mieli nuolaista ;D
Hiton hyvältä näyttää, parannusta näkee syntyvän vuosi vuodelta!
-Spöke-
Punainen pallotakki ilman muita punaisia peltiosia näyttää mun silmään hyvältä.

Joka kevät oon tykännyt pyörän uudesta lookista. Jospa tämä lookki jäis elämään vähän pidemmäksi aikaa.  ;)

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 14 helmikuu 14, 20:25:57
Mun mielestä koko kapistus on ottanut tänä talvena ison harppauksen hienompaan suuntaan. Edellisestä kehitysversiosta en niin välittänyt. Vielä kun olisit duunannu sen hippistongan, niin... ;D
Chopperlookki oli munkin mielestä huonoin versio tästä pyörästä. Olis pitänyt tehdä oikea ilmava chopper eikä mitään mäyräkoiraa.

Hippistonga on agendalla ja tulee olemaan valmis ennen kesää. Ajossa sitten näkee mennäänko sillä vai apella.

Tämän pyörän evoluutiotarina kuvaa mun omaa "kehitystä" choppermaailmassa. Läskiperse billetpyörät tuli rakennettua ennen tämän pyörän hankkimista. Tämän kanssa sitten kaposta old schoolia bobberhommaa ja siitä sitten pikku hiljaa kohti härömpää hippisuuntaa ;D

t3r0k

LainaaToki tuota lokarin maalipintaakin tekee mieli vaalia.Viime kesänä vihreän lokaron maalit meni mönkään säkin hinkauksesta.
Mitä jos laittais kirkasta lamin-x kalvoa(samaa kalvoa millä valoja suojataan naarmuuntumiselta) loksun päälle, ei pääse matkatavarat hinkkaamaan maalia. Säästyis hieno loksu naarmuilta.

Jack

sillon joskus ku jaksoin maalia varjella vedin ihan tavan läpinäkyvää kirjanpäällystysmuovia/teippiä lokariin reissuille lähtiessä. helppo kiinnittää ja ottaa pois....

Ja kyllä se säkki muotoutuu siihen lampun ympärille ilman koloa, kunhan et laita pohjalle mitään mikä ei muotoudu, esim sitä sixpäkkiä...
Flatheads!!!

jyrggä

Lainaus käyttäjältä: Jack - 15 helmikuu 14, 11:53:02
sillon joskus ku jaksoin maalia varjella vedin ihan tavan läpinäkyvää kirjanpäällystysmuovia/teippiä lokariin reissuille lähtiessä. helppo kiinnittää ja ottaa pois....


maalarinteippi on hyvä. ei jää kovaa liimaa, jota noista kontaktimuoveista tuppaa jäämään. Kuivankelin herroille elmukelmu on myös hyvä useempana kerroksena. sateeseen se ei oikein sovi, kun sillon tuppaa saamaan samalla vesihionnan lokariin. mutta kukas sitä nyt sateella mihkään lähtiskään.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

JPP

#1477
Lainaamaalarinteippi on hyvä. ei jää kovaa liimaa

Keltainen 3M "masking tape" (niin kuin amerikkalaiset sanoo) on hyvää tavaraa. Lähtee ehyenä irti eikä jätä liimajälkiä. K-Raudasta on löytynyt noin 3e/rulla hintaan. Taisivat mainostaa ikkunoiden maalauksen rajausteippinä tjs.

Lainaamutta kukas sitä nyt sateella mihkään lähtiskään.

en minä ainakaan ellei oo pakko.

räkä


Rezi

Pakko päivittää jotain, että loppuu tuo "millä teippaan takalorin jos sataa"-keskustelu.

Kerroin aikaisemmin, että jatkoin keulaa eka katkaisusta pari tuumaa. Jousihaarukan jatkoin lisäämällä matskua alapäähän. Sehän tietysti aiheutti sen, että haarukan levityskohta siity kauas renkaasta ja siihen syntyi "etulokarin mentävä" rako. Ei hyvä.


Aloin hifistelemään ja lyhensin haarukkaa alaosastaan about 4 tuumaa ja laitoin saman verran suoraan tankoa yläpäähän. Tässä haarukan toinen puolisko modattu. Jotenki vino näky ;D




Tässä molemmat aisat modattu. Nyt haarukka ja koko keula näyttä sirommalta.


Jatkoin samalla haarukkaa 5mm. Sillä on yllättävän suuri vaikutus rokkerien asentoon ja rungon keulimiseen. Pisimmässä "hippiasennossa" runko keulii nyt aika reilusti.

Hemuli

Takalokasuojan teippaamisesta vielä sen verran, että irrottamista helpottaa huomattavasti kun vetää oikein kunnon vahakerroksen siihen alle. Ja vielä parempi jos käyttää oikein kunnon vanhanajan kovavahaa purkista jolla saa reilun määrän tavaraa maalipinnan suojaksi. Kontaktimuovikin lähtee irti kevyesti nostamalla.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rezi

Lakkasin ite tankin kolmeen kertaan enkä saanut pintaa millään kelvolliseksi. Piti antaa periksi ja käyttää tankkia maalaamossa. Aika huikean pinnan A-värin kaverit tankkiin teki!!!


Tuosta linkistä kännykällä kuvattu lyhyt videopätkä. http://rezi.kuvat.fi/kuvat/HD/Episode+4/IMG_0606.MOV

Nyt on viimeinenkin osa maalattu ja tuskainen "tein itse ja säästin" -maalausprojekti finaalissa. En tiedä säästinkö oikeasti yhtää mitään. Maksoin maaleista monta sataa euroa ja hermot meni moneen otteeseen. Taas päätin, etten koskaan enää maalaa pyörää itse. Toisaalta olen tämän pyörän kanssa pyörtänyt "koskaan enää" -päätöksiä aika moneen kertaan ;D

frosteus

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 27 helmikuu 14, 21:46:21
Nyt on viimeinenkin osa maalattu ja tuskainen "tein itse ja säästin" -maalausprojekti finaalissa. En tiedä säästinkö oikeasti yhtää mitään. Maksoin maaleista monta sataa euroa ja hermot meni moneen otteeseen. Taas päätin, etten koskaan enää maalaa pyörää itse. Toisaalta olen tämän pyörän kanssa pyörtänyt "koskaan enää" -päätöksiä aika moneen kertaan ;D

Upea. Viime talven jälkeen sanoin muijjalle, että jos kuulee mun alkavan helmikuun tienoilla puhua koko moton pulverimaaluksesta tai siihen liittyvistä asioista, niin sanoo, että lopetan haaveilut heti. Ei sanonut. Tiistaina menen hakemaan 100kg rautakaapin, josta pitäisi tehdä pulverointiuuni...
Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/

Jensen

Hyvältä näyttää.. Ei ole häpeä käyttää ammattilaista.. Maalarin arvostus varmaan Rezillä nousi?
        Mie ole tottunut suhtautumiseen että kun teen hienon maalauksen niin niin sanotut ystävät vain tuumii että se oli varmaan helppo homma kun tuokin sen osasi.. >:(

          Pitää keväällä kattoa jos Oulun näyttelyyn vaivautuisi..? Se varmaan riippuu silloisesta rahatilanteesta...

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Jensen - 28 helmikuu 14, 04:01:15
Maalarin arvostus varmaan Rezillä nousi?
Kyllä mulla on arvostusta kaikkia kadentaitajia kohtaan, pitää vain itse yrittää ensin ;D

Pikku hommia pyörän ajokuntoon saamiseksi vielä tekemättä. Ostin Storehouse Motorcyclen retrotyylisen bensahanan vajaalla parilla kympillä, mutta se osoittautui aivan valtavaksi murikasi. Kyllä se jää hyllyyn ja laitoin tilalle LVI-kaupasta haetut messinkipalikat.




Viime kesäinen bensansuodatin vuotaa bensaa vaikka sitä kuinka kiristää. Nuo on yhden kesän kestäviä palikoita. Kuvassa myös käyttöön tuleva Stormin letkuhana. Ärsyttävää, että bensat valuu pihalle kun saa bensalinjan nippuun ja kaataa bensat tankkiin.


Poljin pyörää käyntiin pari tuntia ja ehti tulla pimeä ennen kuin se suostui käynnistymään. Akku pudotti jännitteet 5 volttiin hetken polkemisen jälkeen, vaikka oli just ladattu. Eli se on sökö. Sytkä oli kärkien vaihdon vuoksi poskellan ja bensansaannin kanssa oli ongelmia. Mutta sain kuin sainkin pyörän käyntiin ja kunnon hiet moneen kertaan ;D

En malttanut käydä pikku ajelulla kun on säät kohdillaan ja tiet kuivia. Aika hasardia hommaa kun tiet on vielä tosi hiekaisia. Takajarruputki puuttuu vielä eikä etujarrussakaan ollut kehumista. Se vaatii vielä uusintailmauksen. Mutta pyörä toimii ja on hauska ajaa.  Linkistä evidenssiä siitä että se käy  ;D Äänet on yllättävän asialliset, vaikka en oo laittanut vielä minkäänlaisia huiluja. Nuo rosterihaitarit varmaan on hiljaisemmat kuin sileäpintainen putki.
http://rezi.kuvat.fi/kuvat/HD/Episode+4/IMG_0791.MOV

Ja keltaiseksi rosterihaitari tietysti menee ;)