Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

räkä

Paljonko tuli kilometrejä viime kesänä? Kun näyttää että toi keksintö räjähtää käsiin hetkellä millä hyvänsä  ;)

jyrggä

#1426
Mietin ihan samaa. Monesti (en tarkota nyt pelkästään tätä prätkää) rakennetun pyörän ratkaisuista näkee jo 5m päähän että onko tielle vai snäkärille ja kaupungin kiertelyyn tehty.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

ma^ko

Nii, niillä mitkä levii vartin kruisailus stadis ku on mukulakivee ja spårakiskoo voi kyl vetää pitkii sivui pikitiel ihan hyvin, et mitä ne kertyneet kilsat kertoo?
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

jyrggä

Toi kertoo sen että et oo käyny tuntia pidempään ikinä kehä3:n ulkopuolella prätkällä.
Ja tässä meidän keskustelussa on nyt kaksi niin erilailla näitä vehkeitä harrastavaa jätkää, että tää keskustelu ei tuu ikinä johtamaan mihinkään. Tämä tästä.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Rezi

Öljynsuodattimen pidikkeen kestävydestä käytiin keskustelu vuosi sitten kun sen värkkäsin. Kirjoitin silloin, että jokainen lukija saa käydä omin käsin kokeilemassa rakenteen jämäkkyyden. Toistan sen eli jos tämän häksättimen jossakin bongaat niin luvan kassa saa suodatinta tempoa ;D

Muutama tuhat kilsaa tuli tuon keksinnön kanssa viime kesänä ajettua. Jo pelkkä Joutsan reissu Oulusta kerryttää kilsoja melkein tuhat. Ja paljon kaupunkiajoa ja mukulakivikatuja.

Suodatinhässäkkä pysyi ajossa puhtaana yllättävän hyvin, vaika loppukesästä laatikko syyti öljyä rattaan ja ketjun kautta pihalle oikein urakalla. Ketju heittää öljyä vain ketjun linjassa, ei juuri sivulle. Pidike oli jatkuvasti musta ketjun kohdalta, mutta suodatin ja kuparikippura pysyi kohtuudella puhtaana.

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 08 helmikuu 14, 01:39:38
Toi kertoo sen että et oo käyny tuntia pidempään ikinä kehä3:n ulkopuolella prätkällä.

Ehkä nyt kuitenkin olen, vaikkenn todellakaan pidä matka-ajosta prätkällä, nuoreana ja hulluna käyny prätkäl Gibralttarillakin, jäykäl Norttonil... Jos fillari on vähänkää asiallisesti tehty, ni mikä sen maantiellä hajottaa, tasasta lotkotusta koneelle.

Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 08 helmikuu 14, 01:39:38
Ja tässä meidän keskustelussa on nyt kaksi niin erilailla näitä vehkeitä harrastavaa jätkää, että tää keskustelu ei tuu ikinä johtamaan mihinkään. Tämä tästä.

Miten se miten erilailla harrastaa, kerääkö apinanraivolla kilometrejä käyttäen prätkäänsä käyttökulkineen aina ku mahdollista vai ajaako huvikseen silloin ku huvittaa liittyy siihen missä olosuhteissa prätkä helpommin porsii rakenneratkaisuiltaan? Osat jotka koneen tärinöist tulee tutiseen irti, irtoo ajallaan ajoi sitten kylillä rinkiä tai sitä pidenpää valiä tienpäällä, mut maantiet kestää ratkasut jotka leviää ekois spårakiskoissa, joten toi heitto et näkee snagarille ja kylille tehdyn 5m päästä... rakenteiltaan kestävämmänkö?  ;D
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

maick

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 08 helmikuu 14, 11:41:08
Osat jotka koneen tärinöist tulee tutiseen irti, irtoo ajallaan ajoi sitten kylillä rinkiä tai sitä pidenpää valiä tienpäällä, mut maantiet kestää ratkasut jotka leviää ekois spårakiskoissa....

Ja tämä on sitten ihan sitä itteensä, scheissea. Ja sorit Rezille, menee jo ohi aiheen...

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: maick - 08 helmikuu 14, 14:29:45
Ja tämä on sitten ihan sitä itteensä, scheissea. Ja sorit Rezille, menee jo ohi aiheen...

Perustele, jos väität paskaksi. Himmeli joka hajoaa äkkitäräyksessä, esmes spårakiskoissa, kestää usein maantieajoa ihan hyvinkin. Toisaalta ratkaisu joka yleisessä rasituksessa tulee hajoamaan, hajoaa tuntiensa täyttyessä ihan riippumatta ajo-olosuhteista. Toisin sanoen verme joka hajoaa maantiellä hajoaa varmasti nurkassa, verme joka kestää tienpäällä vallan mainiosi voi hajota nurkassa jo ekas vartissa ja verme joka kestää jatkuvaa nurkka-ajoa kestää kyllä siellä maantielläkin. Ja jos perustelu on et maantiel ku vedetään pitkään "tuppi-nurin" ni rasitus on sitä ja tätä, noil himmeleil vaan kukaan oikeasti vedä pitkään tuppi nurin (paitti pikku-lättiksel ku se ei kulje ku just liki huntin, mut se yleensä kestää sen). Spårakiskois hajoava vaan yleensä hajoaa hieman dramaattisemmin kuin taipaleelle hyytyvä...

offitoopea näin jatkaen.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

maick

Juu, kertaallen perustelen enkä sen pidemmälti ala vänkäämään. Kokemusperusteisesti maantiellä tuppi nurin mennessä putoilee ihan eri osia kuin samalla matkalla työmatkaliikennettä. Ja ajopyöränhän pitää kestää kumpaakin. En keksi mitä haittaa ratikkakiskoista on (muuta kuin ovat liukkaita), nupukivipäällyste on se mikä kyrsii. Ja mä en pääse himasta mihinkään suuntaan ilman tuollaista pompotusosuutta. Siitä on siis valitettavasti paljon kokemusta.

Kovaan ajoon nämä vehkeet pitää tehdä, sekä arki- ja huvikäyttöä varten. IMHO.

JPP

LainaaKovaan ajoon nämä vehkeet pitää tehdä, sekä arki- ja huvikäyttöä varten. IMHO.

Pannulla tuli viime kesänä hurruuteltua sorateitä ja ajettua vähän enduroakin mitä nyt jäykkäperällä pysty. Ajovalonkannake oli ainut, joka antautui, mut eipähän antaudu enää :D Tollasilla kuoppaisilla sorateillä voi osien kestävyyttä tai suunnittelun huonoutta testata ;)

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 08 helmikuu 14, 09:42:20
Öljynsuodattimen pidikkeen kestävydestä käytiin keskustelu vuosi sitten kun sen värkkäsin. Kirjoitin silloin, että jokainen lukija saa käydä omin käsin kokeilemassa rakenteen jämäkkyyden. Toistan sen eli jos tämän häksättimen jossakin bongaat niin luvan kassa saa suodatinta tempoa ;D

Muutama tuhat kilsaa tuli tuon keksinnön kanssa viime kesänä ajettua. Jo pelkkä Joutsan reissu Oulusta kerryttää kilsoja melkein tuhat. Ja paljon kaupunkiajoa ja mukulakivikatuja.

Jos sen käsin saisi tempomalla paskaksi... ;D

Nojoo. Noilla liian heiveröisesti tehdyillä jutuilla on joka tapauksessa taipumus mennä paskaksi ennemmin tai myöhemmin. Mulla oli kopterissa pari juttua tehty liian heiveröisesti. Öljyfiltterin kiinnitys kuului näihin, ei hajonnut ekana kesänä, mutta hajosi tokana. Moottorin yläkiinnike oli toinen, se hajosi kolmantena kesänä ja seurauksena hajosi tai lensi huitsin kajaaniin pari muutakin osaa. Ja kilsoja tulee se kymppi kesässä, välillä ihan reipastakin tahtia.

Eivätkä noistakaan kumpikaan käsin tempomalla paskaksi menneet... ;)
Long John Stroker

Kapteeni sika

#1436
Toissakesänä pitemmällä siirtymällä mittarit tärisi siihen malliin yli satkun nopeuksissa että luulin et ne irtoo justiinsa. Kotiuduttua tarkastelin pultteja muun muassa yläkiinnikkeistä, koneesta lootasta ym. No sit kävin kaverin tallilla ja siellä hitsattiin juur sovelin yläkiinnikettä kasaan kun oli napsahtanut poikki. No sit mäkin kaivoin lampun taskusta ja tiirailin oman laitteen yläkiinnikettä tarkemmin ja poikkihan se oli.

Sekin hitsattiin kasaan ja isommat vibrat loppui. Ostin kuitenkin heviduuttimallisen tilalle seuraavana talvena. Se orggis on kyllä aika onneton lirpake.


Niin ja viime kesänä tärinä rikkoi pakoputkien kiinnikkeitä 3 kertaa. Nyt on niitäkin vahvistettu.... ja lisätty.

tase

Tässä vuosikymmenien varrella on oppinut viimein sen että renkaiden tasapainotus lisää kummasti näiden rakennelmien kestävyyttä :)

Kapteeni sika

En eppäile. Mä oon vaihdattanu renkaat alan liikkeessä ja sinkkiä on laitettu.

JPP

LainaaSe orggis on kyllä aika onneton lirpake.

No jaa. Saattaa olla murtumisen syy että konetta ei oo shimmattu runkoon ja tulee jännityksiä.