Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

Rezi

Keula on nipussa ja pääsee mallailemaan rullaavaa pyörää. Risu näyttää mun mielestä asialliselta lyhyenäkin. En jaksa niputtaa pyörää koeajokuntoon. Pakkohan keulan on toimia katkaistunakin.


Otin pätkän pois jousihaarukasta ja hitsasin sitten nippuun. Saapa nähdä saako hitsaussaumat niin hyvin puleerattua, ettei jatkopaikkaa huomaa.


Ajatus säähettävästä keulan pituudesta ei oikein toimi lyhyillä rokkereilla. Jousihaarukan jatke nojaa akseliholkkiin :(


Eikä nuo jatkopalikat hääviltä näytä ainakaan tässä asennossa. Pisimmässä asennossa ehkä joo... Taidan mallailla keulan pituuden ja rungon asennon tässä vaiheessa mieleiseksi ja katkaisen sitten haarukoista liiat pois.

ezmo

Tuleeks Rezille Japonais pystykorvastonga?
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Rezi

Lainaus käyttäjältä: ezmo - 16 lokakuu 13, 12:12:11
Tuleeks Rezille Japonais pystykorvastonga?
Ehkäpä pystykorva tai jotain muuta törkeää ;D Mallailin parin kesän takaista korkeahkoa apea tähän ja huomasin miten rungon stretsaus ja keulinta vaikuttaa ajoasentoon. Samainen ape tuntui nyt paljon korkeammalta.

Don Quijote

Ripeää toimintaa taas kerran  8)

Hieman hirvittäisi itseäni tuo hitsattu jousihaarukka, miten mahtaa kestää käytössä kun täräyttää kunnolla johonkin routamonttuun?
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Don Quijote - 16 lokakuu 13, 14:14:57
Hieman hirvittäisi itseäni tuo hitsattu jousihaarukka, miten mahtaa kestää käytössä kun täräyttää kunnolla johonkin routamonttuun?

Tuo jousihaarukka on 20mm umpitankoa. Hitsasin sen läpi asti, eli kyllä sen pitäis kestää.



Molemmat haarukat jää pisinpiin asentoihinsa. Ohjaus tuntuu paikallaan aika jäykältä ja jättömittaus paljasti syyksi 12cm lukeman. Käytin pitkiä rokkereita paikoillaan, jolloin jättö pieneni about viiteen senttiin ja kyllä keveni ohjaus. Pitkät rokkerit näytti vaan bobberissa pöljiltä, eli ne jää hyllyyn.

Mikähän tässä meni mönkään kun jättö jäi kaiken säätämisen jälkeenkin noin pitkäksi. Varmaan tuolla ajaa, mutta kun tangosta piti tehdä erittäin kapea... Ja kaposen tangon kanssa ei haittais, että ohjaus olis kevyt.

Hemuli

Kyllä 12 senttiä on ihan ajettava jättö. Kympin pintaan tietty aina parempi mutta viisi on jo niin vähän että on varmasti jo liiankin köykäinen kovemmissa vauhdeissa. Toisin sanoen epävakaa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rezi

Yläteekappale piti pistää uusiksi kun ohjaukakselin kulma muuttui. Tein kappaleeseen vähän negatiivista offsettia ja sain keulan rakea hieman isommaksi. Offset näkyy kuvasta niin, että ohjausakselin mutteri on keulan aisojen etupuolella. Jättö asettu 10 senttiin ja ohjaus keveni merkittävästi.
Ohjauksen keveydestä innostuneena värkkäsin pari kesää sitten käyttämästäni sisäkaasullisesta apesta kaposen stongan. Hitsasin aisat suoraan kiinni yläteekappaleeseen. Tanko kaartuu veikeästi sisäänpäin ja on 45cm kapea.

Sorry surkealaatuinen iPhone-kuva.

Rezi

Modasin kansion nimen takas alkuperäiseksi. Lähempänä tämä on bobberia kuin chopperia ;D

Hemuli

Stonga on hieno, springerissä näyttää hyvältä kun se jatkuu suoraan keulaputkista. Vähän Harman-tyyliin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 24 lokakuu 13, 22:53:23
Stonga on hieno, springerissä näyttää hyvältä kun se jatkuu suoraan keulaputkista. Vähän Harman-tyyliin.
Tänks. Tuossa stongassa oli kiinni yyberhienot pronssiset raiserit, mutta kun niitä mallasin, niin vähän hässäkältä se näytti. Otin sitten Kimmolta lainaksi Kick Start Rockerin vanhan tangon, jossa kiinnitys tämän kaltainen. Se oli siinä.
Tuota apea piti lyhentää about viis sentiä. Pari kesää sitten runkoa ei oltu stretsattu eikä se keulinut ja silloin samainen ape ylsi reilun viis sentiä alemmas. Nyt kädet oli pahasti silmien korkeudella ja noin kapealla tangolla se oikeasti tuntu peittävän näkökenttää ja oli vaarallisen oloinen. Käyttöpyörässä pitää nähdä kolmion takaa eteen tunkevat autoilijat!

kimmo

Hemmetin hyvältä näyttää. Stonga sopii tuon tankin kanssa yhteen tosi hyvin.
Laita kuvaa sivusta ja edestä myös pliis.

Minkä verran rungon keuliminen väheni kun laitoit haarukkaan rakea?

Rezi

Lainaus käyttäjältä: kimmo - 25 lokakuu 13, 09:08:57
Minkä verran rungon keuliminen väheni kun laitoit haarukkaan rakea?
Ei huomattavaa muutosta rungon keulimiseen. Kun jyrkkää kääntää pari astetta loivemmaksi, niin eipä se paljoa vaikuta.

Sivuprofiilia


Takakulma. Kilpi siirtynee hoijakkaan mutta en tiedä vielä miten se ja selkänojatyyny tulee sijoittumaan.


Rezi

Bobberilookki alkaa taas löytymään. Pönkäsin putkia vähän yläviistoon (lankku on väliaikainen ;D). Putkia vois jatkaa puoli metriä ja heittää nuo putkenpäämutkat kaislikkoon. Myös sitsi ja lokari on menossa uusiksi. Tankki siirtyy pari tuumaa edemmäs. Tässä mitään järkeä oo, mutta mukavaa puuhaa tämä on :)

Yllättävä hyvälaatuisen kuvan sain iPhonella otettua, yleensä ne on ihan surkeita.

Jude

Hyvältä näyttää, omaan silmään tankki on hyvällä paikalla, keulalle jää enemmän kapeita ja suoria linjoja kun taas tankki luo koneen kanssa pääpainopisteen.

Rezi

Sen verran Judea kuuntelin, että siirsin tankkia eteenpäin vain tuuman kahden sijaan :) Mustalla teipillä mallailin mahdollisia psykedeliamaalauksia.


Lokarin päähän kokeilin monenlaisia muotoja. Puolikaaren mittaisessa loksuaihiossa on ylimääräistä aika paljon, joten mallailuun on varaa. Lopulta sitten suoraan katkaistu pääty sikapystyn hoijakan tasalta ja siihen takavalo töks. Se taitaa olla siinä.


Tämmönen mallailu on prätkärakentelunvaiheiden aatelia. Pari bisseä, hyvää musaa, mallaile, istu ja tuijota ;D