Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

Vette427

HIENO!! iso peukku tähän.

ite kans monta jo näitä tehny 50-130mm jätöllä ja todennu tuon 90mm parhaaksi ajaa.

Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

Jake

Kyllä on hieno! Värit sopii mainiosti!

Kapteeni sika

Vielä kun löydät mutterit siipimallien tilalle. ;)

streamliner

Oot kyllä hulluna jaksanut väkertää! Vaatisko toi penkki päivitystä noihin takapattien tyylisiks?

Rezi

Lainaus käyttäjältä: streamliner - 20 huhtikuu 13, 22:35:48
Oot kyllä hulluna jaksanut väkertää! Vaatisko toi penkki päivitystä noihin takapattien tyylisiks?
Joo väkerretty on, jotakuinkin hulluna. Toki sitsi riitelee takapattien kanssa, mutta en jaksa sitä päivittää ja se sopii työkalulakun kanssa mainiosti yhteen. Mutta ehkä penkin ja laukun vois värjätä mustaksi, niin ei niin paljon riitelis....

Rezi

Vihonviimeisenä keskeneräisenä juttuna pyörän rakentulussa täällä erää on puuttuva vaihdekepin nuppi. Monenlaista hilua mallasin, kunnes Kimmon sorvaaman bronssihilun tuohon sovitin. Saapa nähdä pysyykö tuo Sikaflexillä.





Rezi

Etujarrua yritin parantaa. Ilmasin sen taas kerran ja siirsin sylinteriä työntävän tapin lähemmäs jarrumekanismin akselipistettä. Sillä sai polkimeen lujasti lisää momenttia.

Kuvassa näkyy ylempi reikä, jossa sylinterin männäntappi aikaisemmin oli.


Koeajossa etujarrussa oli merkittävästi paremmin tehoa ja keulassa tuntuu olevan dive kohdillaan. 

Mutta ei se vieläkään riittävän tehokas ole. Poljin on kumimainen. Pedaali itsessään ei taivu ja sylinteri on kunnolla kiinni rungossa. Tuossa on metallipunosletkua about 3 metriä. Voiko pitkä letku venyä ja aiheuttaa polkimen pehmeyden?

Tuusulan T-Bone

Mun keulassa on kanssa muutama metri letkua, ei se mihkään veny. Eppäilisin, että johonki jää ilmaa vieläkin.
Long John Stroker

Rezi

Yleisön pyynnöstä huolimatta kerran vielä tämä prätkä uusiksi ;D

Taidan palauttaa pyörän bobberiksi. EI sillä etteikö chopperilla ajamisessa olisi munaa, mutta kun  meikäläisen ajot on paria pidempää reissua lukuunottamatta kaupunkiajoa. Ja kaupungissa bobberi on chopperia kätevämpi. Ja tuli tehtyä tuosta chopperista tuollainen matala mäyräkoira, niin uusiksi menee.

Ajosäät on olleet tänä kesänä kohdillaan ja kilometrejä on kertynyt ehkä viitisen tonnia. Olen yrittänyt ajaa joka päivä, jos ei ole tullut vettä. Pyörä on toiminut hienosti. Pikku juttuja ollut niin kuin motarilla palasiksi hajonnut Lowbrown retrotulpankenkä, katkennut etulampun pidike, irti lähtenyt kaasari, vuotava kansipahvi ja tietysti pääakselilta sikana öljyä vuotava laatikko.

Kick Start Rockerista kopioitu lukiutuva jalkakytkin on kerrassaan nerokas ja pikku opettelun jälkeen erinomainen kanpe. Etujarrua en jaksanut värkä huppuiskuun ja jarruttelu on tapahtunut lähinnä takajarrulla. Molenpia kun polkaisee (siis molemmilla jaloilla polkaisee ;D) niin pyörä kyllä pysähtyy tehokkaasti, mutta lukkoon ei etujarrua saa.

Ostin uuden tankin, kun olen kyllästynyt sportytankin surkeen korkkisysteemiin, joka päästää bensan kaasut maalin alle ja pilaa maalauksen kuukaudessa.

Tässä uutta tankkia mallauksessa. Nostin kuvaan keulan jousihaarukan säädön pisimpää asentoon ja runko alkoi keulia tuuman. Harmittaa kun en tuota hoksannut tehdä aikaisemmin kesällä. Hyvältähän tuo keuliminen näyttää, vaikka olen itse sitä moneen otteeseen mollannut. Ihminen oppii ;D



Vertailuksi kesän mäyräkoiralookki.

Mika_P

Tee seuraavaksi high-neck malli, joku 8 tuumaa ylös "reziä" ja 28 asteen rake..  ;D

Webmaster

Keulia pitää,juu!
Mites jos teet Cafe Racer lapion?
Ei ois meidän niin tylsää seurata tätä sun topikkia, kun jos "vaan" palaat bobberiin :)

ezmo

Jihuu, hienoa, että tähän säikeeseen tulee eloa... Tuli mitä tuli, nähtävä se on.

-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

filtteri

rupeevat kohta kylillä ihmettelemään et monta pyörää sillä oikein on 8)

Rezi

EI tule tästä Cafe Raceria, kun en niiden päälle oikein ymmärrä. Enkä stretsaa runkoa enempää. Viime talvinen kaksi tuumaa on bobberille sopiva venytys. Rake uusiksi lähelle orkkista ja keulaa lyhyemmäksi.

Puukkosaha käten ja hommiin. Maavara ja rungon keulinta kohdilleen ja keulan kulmaa mallailemaan.


Tuossa keulassa on about 4 astetta rakea, siis sen verran kuin kuvassa keulan putken ja maalausrullan jatkovarren välillä on rakoa. Näyttää pahasti siltä, että jyrkkäkeulaisena tuo keulan rake ei toimi. Jos keula olis nollarakella, mahtuis etuakselin ja keulaputkien väliin rokkerit. Pelkkä keulan lyhennys ei siis taida riittää, vaan joudun muuttamaan ohjausakselin kulman nollaksi. Sikana enemmän duunia kun pelkkä keulan lyhennys...


Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 29 syyskuu 13, 22:03:57
Ja kaupungissa bobberi on chopperia kätevämpi.

Joo, ja Suzuki PV bobberia kätevämpi... ::) :P :o

Eipä kai se yllätyksenä tullu, että reikatut palikat ei fudaakaan kun kulmaa käännetään pystympään. Käännettävä se ohjausaksila on, muuten toi homma ei onnistu.

Long John Stroker