Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

Raimo-Raato

Jälkiviisastellen todettava että tuo kyseinen öljyfilsu on kyl mallia vuototakuu eli haasteellinen saada pitämään. No jospa se ruikkis sitä öljyä vain ketjun suuntaan.  ::)

(Tämmöinen hieman modernimpi huomattavasti huolettomampi kapistus)
A.K.A. Rambe

jesse

jos kerran intoa riittää leikkiä rosterileikkejä  :o
niin kokeileppa tehdä tuo lokarin kiinnike sellaiseksi että tuo suodatin olis siinä samassa kiinni
kuvassa näyttäisi että siellä tilaa olisi jos tuon lokarin tuen tekis jonkun muun mallisen
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

Spöke

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 18 tammikuu 13, 17:25:09
Jälkiviisastellen todettava että tuo kyseinen öljyfilsu on kyl mallia vuototakuu eli haasteellinen saada pitämään. No jospa se ruikkis sitä öljyä vain ketjun suuntaan.  ::)

(Tämmöinen hieman modernimpi huomattavasti huolettomampi kapistus)
Älä! Vaatii vaan ton vitun peltitötterön otsapinnan oikaisun sorvissa, jenkaliimaa joka rakoon ja jameksen kumipäällysteisen peltitiivisteen. Ei muuten vuoda  ;D
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Hessu

Lainaus käyttäjältä: Jack - 18 tammikuu 13, 13:27:09
Ja se vitutuksen määrä kun öljyt on huomaamatta levitetty ketjuille ja maastoon 100 km sitten.
Saattaa kilahdus kuulua kauskin....

Ei liity projektiin mitenkään, mutta kerronpa kuitenkin. Viitisen vuotta sitten kun lehmällä ekana keväänä ajelin ekoja kertoja aamulla duuniin. Kaks sataa metriä ennen liikenneympyrään ajoin jonkun jutun yli. En ollu huomannu tiellä mitään, joten vedin sivuun. Tiellä oli joku möntti ja siitä suora öljyvana tsykän alle. Säikähdin ja sammutin motin saman tien.
Homma selvis äkkiä. Möntti jonka yli olin ajanut, oli amerikan speden jäljiltä kehtoputkeen asennettu töötti. Se oli pudonnut pyörän alle, pomppinut tietä pitkin ja pomppiessaan puhkaissut öljyfilsun joka on alkuperäisessä paikassa. Ton ikäisessä laatikon ja takarenkaan välissä. Ja vielä onneksi jäänyt takarenkaan alle. Meinaa jos en olis ajanut sen yli, en olisi huomannut koko hommaa ja vetänyt öljytyllä renkaalla siihen liikenneympyrään.
Himaan oli seitsemän kilsaa ja tankki täys öljyä. Kilsaa ennen alko öljynpainevalo palaa.
Ajamalla perille. Ei vaurioita. Filsun vaihto, öljyt mottiin. Bräckliiniä takapyörälle. Kolme varttia myöhästyin.
Kaikki kandee kiinnittää kunnolla.

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 18 tammikuu 13, 17:25:09
Jälkiviisastellen todettava että tuo kyseinen öljyfilsu on kyl mallia vuototakuu eli haasteellinen saada pitämään. No jospa se ruikkis sitä öljyä vain ketjun suuntaan.  ::)

(Tämmöinen hieman modernimpi huomattavasti huolettomampi kapistus)
Enpä arvannut että tämä on herkkä vuotamaan. Tilasin tuon, kun se on retromman näköinen mitä tämä moderni versio....

Rezi

Muutin öljynsuodattimen kiinnikettä niin, että siinä on nyt pari senttiä enemmän eteisyyttä ketjuun. Asiaa tuo Hemulin kommentti. Nyt tuota oli paljon mukavampi modata kuin sitten kesällä...

Tuosta näkee, että turvaväliä on nyt reilummin. Ostin hehkutettua 10mm kupariputkea ja vääntelin linjastoa. Tein tuommosen "öljynlauhduttimen". Tuossa voi patruunan vaihtaa kierukan keskeltä.


Tein lokarin pidikkeen uusiksi, että se olis samaa tyyliä öljysäiliön kiinnikkeen kanssa. Öljylinjalle hitsasin pidikkeisiin rinkulat ja jotain kumia väliin sitten lopulliseen asennukseen.


Vahvistan vielä öljysäiliön kiinnitystä hitsaamalla siitä yhdystangon lokarin pidikkeeseen mahdollisimman korkealle, siis pari tuumaa öljylinjan yläpuolelle. 


Vääntelin ekkana putkia kiepillä olevasta hehkutetusta, mutta heti eka linja laatikon alta näytti jotenkin sekavalta kötöstykseltä. Niinpä ostin kovempaa suoraa putkea ja 10 euron taivuttimen ja vääntelin tuollaiset sotilaallisen linjassa olevat. On muuten yllättävän työläs homma saada putket linjaan toistensa kanssa. Aika hemmetin monta putkenpätkää meni pilalle. Laitan putken molempiin päihin pätkän letkua kiinnitykseen.


Vette427

upean näköinen öljylinjasto. ja todella hienoa työtä muutenkin! iso peukku tähän.
onko tuosta kupariputkesta kokemuksia tärinän keston suhteen käytössä? tuo kumiletku on varmaan parempi ku helmiliitos, vai?

aikanaan ku -69 vetteen bensalinjaa rakenettiin niin sitä varotettiin laittamasta juuri tuon tärinän keston takia ja en muista enää miten se sit tehtiin. oli kuulemma murtumia joillain tullu.

kävin Oulun hytarilla ja siellä näin letkua josta ite meinasin tehä bensalinjan ainaki, rosteripunos letku jossa nailoni sisus mutta vartti tuuman reiällä et käyköhän se pieneksi öljy puolelle? turbolle ainakin vedän sillä.

Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

Rezi

Käytän kumiletkukiinnitystä justiinsa kestävyyden vuosi. Todennäköisesti ne vaimentaa putkiin kohdituvaa tärinää. Kupari taitaa kovettua kovettumistaan taivuttelusta ja tärinästä.

janne a

Toivottavasti tuo suodattimen jalka kestää tärinät,on se niin hieno.Tuleehan tämä keväällä ouluun näytille?Tämä on pakko nähdä livenä:):)

Rezi

Oon päättänyt, että suodattimen jalka kestää, kunhan hitsaan sen ja lokarin pidikkeen väliin mainitsemani tangon.

Eiköhän tämä (taas) Oulun näyttelyssä ole.

janne a

Sori kun en malttanu lukea ajatuksen kans.Kyllä varmasti tulee kestämään.

Lexus

Milläs  tai miten sä vääntelet ton tiukan kierukan?
Jonkin putken ympärille  vai?

Army toiletpaper is like Clint Eastwood
- Rough and takes no Shit -

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Lexus - 03 helmikuu 13, 07:06:09
Milläs  tai miten sä vääntelet ton tiukan kierukan?
Jonkin putken ympärille  vai?
Vääntelin kiekuran ihan käsissä. Opettelin putken taivutusta kokeilemalla miten tiukalle sen pystyy käsin vääntämään ilman, että putki litistyy. Kokeilusta syntyi tuommonen kippura. Etsiskelin aikani sille sopivaa paikkaa ja viimein hoksasin laitta sen putsarin alle. Se näyttää siltä kuin patruunan vaihtoreitti olisi oikein mietitty, mutta kyllä se syntyi vahingossa ;D

Varmaan tuon olis voinut fiksummin tehdä vääntämällä jonkun putken ympärille, mutta kyllä se kohtuudella vääntyy ihan hyppysissäkin. Sormin ilman hanskoja vääntelemällä oppii tuntemaan miten putki taipuu ja millä hetkellä se alkaa taipumaan liikkaa ja mene littanaksi.

Kuparin pitää olla hehkutettua ja taivutuksen pitää onnistua kerralla. Jos taivutus menee munille ja joutuu välillä oikaisemaan putkea, niin se kovenee ja peli on menetetty. Tietysti putken voi uudelleen lämmittämällä pehmentää, mutta mulla ei ole lämmitykseen vaadittavia vehkeitä eikä tietotaitoa. Hehkutetun kuparikiepin ostin K-Raudasta. 

j

Ompas hienon näköistä.
Kun näkee tuollaisia kiiltäviä juttuja ketjujen lähellä, niin helposti muistaa että miltä oman sovelin ketjun puolen tienoo näyttää pitemmän ajolenkin jälkeen.
Vaikka lootan akseli ei vuodakkaan, niin siltikin ketjujen rasvauksessa on jotain mitä en ilmeisesti hallitse. Voihan se olla että tuola nappularengaspuolella on oppiinnu suihkimaan ketjurasvaa (hd:hen ketjuvahaa) turhan tiuhaan  ja turhan paljon.

MILLÄ IHMEELLÄ TUO ÖLJYFILSURAKENNELMA PYSYY PARAATIKUNNOSSA?

jussi

Jack

EI se tule pysymäänkään  ;D

Ja edelleen pelottaa koneen puolesta tuleva voiteluaineen puute, joka toivottavasti huomataan ajoissa. (ehkäpä tämä profetia ei toteudukkaan, mutta edelleen mielestäni tuo öljylinjaston ja filsun sijoittelu on veren kaivamista nenästä. Vähän sama kun kokeilisi moottorisahan teräketjun terävyyttä peukalolla samalla kun sahaa tukkia...)
Flatheads!!!