Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

Karimix

No oho!  :o
Tolla kaasurinkulalla saa mun äänen myöskin projektialbumikisassa!

L+L


shoveltimppa

Edellisiä kompaten, huikea oivallus ja hieno toteutus.

Kaaleppi

Upeaa!
Erityis-pisteet tulevat myös erittäin korkealle tasolle nostetusta kulmahioma-koneen käyttö asteesta.
Ei aina tarvita sitä cnc-työstökeskusta. :D

Jensen

Hieno kaasu..  Mie aina ennen kun jotain rakentelin niin menin tallin taakse romulaan mutta isä myi kaikki meidän romut. Sieltä löytyi monta aihiota. Niin eiköhän Rezin pyörä keväällä ala olla jo valmis ja tarvit uuden projektin. Ei kannata tätä enää pilkkoa.

Spöke

Helevetin hieno! On. Todellakin.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

ma^ko

Persoonallinen ja pelkistetyn hieno lopputulema. Millä toi uus kaasuhantaaki on ankkuroituna stongaan?
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Rezi

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 07 tammikuu 13, 22:36:08
Millä toi uus kaasuhantaaki on ankkuroituna stongaan?
Hoksashan sitä joku kysyä ;) Jotenkinhan tuon hantaakin on oltava lukittuna tankoon.

Ajattelin tehdä sen niin, että hitsaan hantaakin päänhän prikan. Siitä reiästä sitten vaikka pallokantainen ruuvi, jolle kierre stongan sisällä olevaan tankoon. Mulla ei ole vielä niitä grippejä enkä tiedä niiden pituutta, eli en voi tehdä tuota vielä ihan valmiiksi. Tuo vaijerinpidikejuttu on vielä irtoholkki ja hitsaan sen sitten tankoon vastaavasti oikealle etäisyydelle.

ma^ko

Kai tuppien suhteen huomioit, että ku kaasun runko on normistongan paksuinen, tarttet kaks vasuria tuppea, ku normaali oikea tuppi on kaasuputken verran väljä normistongaan.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

jesse

todella hieno kaasusysteemi ;D

jäi pari epäolennaista juttua mietityttämään "arki käytössä"  ;D
mainitsit sen putken sisällä olevan tangon olevan räkärautaa
eli ruostuuko kaasukahva jumiin?
saattaa joutua putsailemaan ja rasvailemaan niin hitsi kiinnitys ei ehkä nopein...
muutenkin kun joskus saattaa vettäkin ajoreissuilla niskaan tulla  :o
niin vaijerin asento eteenpäin tms. ettei vesi valu vaijerin kuoren sisään
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

Spöke

Lainaus käyttäjältä: jesse - 08 tammikuu 13, 00:33:42
todella hieno kaasusysteemi ;D

jäi pari epäolennaista juttua mietityttämään "arki käytössä"  ;D
mainitsit sen putken sisällä olevan tangon olevan räkärautaa
eli ruostuuko kaasukahva jumiin?
saattaa joutua putsailemaan ja rasvailemaan niin hitsi kiinnitys ei ehkä nopein...
muutenkin kun joskus saattaa vettäkin ajoreissuilla niskaan tulla  :o
niin vaijerin asento eteenpäin tms. ettei vesi valu vaijerin kuoren sisään
Eiköhän Rezin ole tarkoitus hitsata kaasukahvahylsyn päähän prikka, josta ruuvikiinnityksellä umpitankoon kierteytettävään reikään kines? Ei sitä ruuvia kauaa auki pyöräytä, saattaa pyöriä auki jopa ihan itekseen ;D Rasvaa koneiston, ei se mihkään ruostu.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Rezi

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 08 tammikuu 13, 00:17:46
Kai tuppien suhteen huomioit, että ku kaasun runko on normistongan paksuinen, tarttet kaks vasuria tuppea, ku normaali oikea tuppi on kaasuputken verran väljä normistongaan.
Todennäköisesti toinen tupeista on 1/8" eli kolmisen milliä paksumpi. Hoidan sen niin, että laitan toiseen tankoon kaksi rosteriputkea päällekkäin. Rälläkällä ulommainen halki ja sitten naputtelee putket sisäkkäin. Todennäköisesti vasempaan stongaan, niin saa halkeaman kiinteästi piiloon tangon alapintaan. Jos halkeama yleensäkään näkyy "läpinäkyvän" gripin läpi.

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 08 tammikuu 13, 07:26:17
Lainaus käyttäjältä: jesse - 08 tammikuu 13, 00:33:42
jäi pari epäolennaista juttua mietityttämään "arki käytössä"  ;D
mainitsit sen putken sisällä olevan tangon olevan räkärautaa
eli ruostuuko kaasukahva jumiin?
saattaa joutua putsailemaan ja rasvailemaan niin hitsi kiinnitys ei ehkä nopein...
muutenkin kun joskus saattaa vettäkin ajoreissuilla niskaan tulla  :o
niin vaijerin asento eteenpäin tms. ettei vesi valu vaijerin kuoren sisään
Eiköhän Rezin ole tarkoitus hitsata kaasukahvahylsyn päähän prikka, josta ruuvikiinnityksellä umpitankoon kierteytettävään reikään kines? Ei sitä ruuvia kauaa auki pyöräytä, saattaa pyöriä auki jopa ihan itekseen ;D Rasvaa koneiston, ei se mihkään ruostu.
-Spöke-
Juuri niinku Spöke asian ymmärsi. Ruuvikiinnityksellä kaasukahva tulee olemaan tangon päästä kiinni. Vintagegripeissa on usein pikku reikä päissä tätä varten ja sitten on huollettavuus huipussaan.

Eihän tämä rakenne tokikaan toimi maailmanympärysmatkalla vesikeleissä ja hiekka-aavikolla niinku joku bemarin orkkiskahva :D Pelkäänpä, että vaijerin lähtöasento tulee määräytymään pelkästään ulkonäön perusteella eikä sillä perusteella meneekö vesi kaijerin sisään ;D

Uniikkiutta ja "tee se itse matskusta, jota sattuu halvalla löytymään" -meininkiä tässä on haettu, mutta kunnolla öljyttynä tuo taatusti toimii normi chopper-käytön.

rodchop

#1137
Pirun Hyvän näköinen kaasukahva. Meinasitko laittaa esim paine laakerin yms. Sinne päähän.

Edit. Mun springeri on ylä T-palan päältä akaselin keskelle 133.5cm Mikä tuossa tuo pituus noin laskettuna ?
HOG Forever Forever HOG

Rezi

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 08 tammikuu 13, 10:37:18
Meinasitko laittaa esim paine laakerin yms. Sinne päähän.
Ajattelin tehdä tuon niin, että kaasukahvaa ei puristeta tangon suuntaisesti kiinni mihinkään, vaan siihen pitää mieluumminkin jättää millin klappi. Ei siinä silloin liene painelaakerille funktiota. Mieluumminkin niin, että kiinnitysruuvin ympärillä on snadi ruuvinkantaa pienempi putkenpätkä, jonka avulla ruuvi lukittuu millin päähän kahvasta (tai semmonen shoulder bolt, mutta kun niitä ei löydä mistään). Silloin kahva ei puristu tankoon, vaan pääsee vapaasti pyörimään.

Eikäkö nythän tuota miettiessä meikä hokas, että voihan sen painelaakeroida niin, että kahva puristuu stongan sisällä olevaa tankoa vasten painelaakerin avulla. Mutta pitäiskö se painelaakeri silloin saada kaasukahvan sisään sitä päätyprikkaa vasten? Ja jos joku pinta palikoissa ei ole ihan suorassa niin vääntyykö tuo kahva painelakeria vasten kiritettäessä sen verran killilleen, ettei se enää vapaasti pyöri...
Tuota pitää mallailla jalkakytkimeen ostamallani painelaakerilla, jossa on 24mm ulkohalkaisija. Ei se kyllä mahdu kaasukahvan sisään ja se oli laakerikaupan pienin painelaakeri....

Hyvä kysymys tuo painelaakerointi. Rehellisesti sanottuna tuo lukituksen rakenne muotoutuu itellekin vasta tässä kirjoittaessa, tai siis sitten kun pääseen pajaan palikoita hypistelemään. Joka tapauksessa rakenteesta pitää tehdä kerralla sellainen, ettei jumittelevan kaasun kanssa sitten kesällä tartte tien poskessa värkätä.


Rezi

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 08 tammikuu 13, 10:37:18
Edit. Mun springeri on ylä T-palan päältä akaselin keskelle 133.5cm Mikä tuossa tuo pituus noin laskettuna ?
Keulan pituus on 115cm ja akseliväli 207cm. Enempi semmonen short chopper :)