Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

Kiwi

T-Bone vois kommentoida jotain bobbereista... ;)

Rednekin alemmassa kuvassa on hoijjakalla hyvä kulma, kuten putkillaki!

Jensen

#1036
Hyvä tulee Retsin mopesta. Näytti videolla että ei ollut paha ajaa. Jätöt ja muut varmaan kohdallaan.

Kiwi

#1037
 ;D ;D

Jensen

Sorry Kiwi kun tuli tylysti sanottua. Olin muuten sattumalta erittäin vankassa humalatilassakin eilen. Taisin olla paljon samanmoinen ittekkin nuorempana. Se minua ärsyttää kun nuoret näkee nämä hommat niin simppelinä kun joka poika ei esim toimivaa springeriä osaa tehdä.

            Ainakin kun mie olen yrittänyt pyöriä duunata niin välistä on ollut niin pirun vaikeata ja ei helppoa. Nytkin on virta loppunut ja VN kone odottaa pöydällä ja en ole ihan varma että saanko sitä Perkelettä enää ikinä toimimaan. :D???

           

Kiwi

Eipä mitää ;) valitettavasti joutuu oleen ainoo teini kirjottelees näille voorumeille, toiset varmaanki ajaa kakskytä neljä tuntii vuorokaudes soppereillansa ??? ;D

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 08 marraskuu 12, 19:33:52
...toiset varmaanki ajaa kakskytä neljä tuntii vuorokaudes soppereillansa ??? ;D

Maksaiskohan siitä joku tosiaankin palkkaa? Mä voisin kyllä ajaa vuorotyönä... ;D

Mitä aiheeseen tulee, niin mulla olis ihan paripikkujuttua mitä tarttis tolle pyörälle tehdä, mut parempi etten sano mitn. ;D ;)

Ihan hyvältähän tuo meno näytti. En tajuu, miten joku osaa ajaa tollasella kytkimellä...
Long John Stroker

Jack

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 08 marraskuu 12, 19:41:13
Mitä aiheeseen tulee, niin mulla olis ihan paripikkujuttua mitä tarttis tolle pyörälle tehdä, mut parempi etten sano mitn. ;D ;)


joo, mun on kans parempi pitää suu kiinni...

Me voidaan Tuusulan kanssa suunnitelle sit vaikka keskenään... ;D
tosin voi olla paha rasti kumpi onpi parempi  Tuusulan syndikaatin mukainen tsopperi vai Sweinsin bobberi...
Flatheads!!!

Spöke

Lainaus käyttäjältä: Jack - 08 marraskuu 12, 20:42:03
Me voidaan Tuusulan kanssa suunnitelle sit vaikka keskenään... ;D
tosin voi olla paha rasti kumpi onpi parempi  Tuusulan syndikaatin mukainen tsopperi vai Sweinsin bobberi...
Mennään suoraan kolmannelle rastille Morganin kimppuun. Helppo rasti.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Rezi

Pikkuhiljaa näpräillen keula edistyy. Jarru, reaktiotanko, akseli ja sen holkit työnalla.

Akselin holkit vielä väliaikaisen akselin päällä. Rosteriholkki pyörii messinkiholkin päällä. Tuohon holkkiin hitsasin sitten jarruraudan.


Mulla tuon jarrun tekeminen on helppoa kun sain Kimmolta Kick Start Rokkeriin kaavaillut puristajan ja jarruraudan. Mukavaa ettei tartte kaikkea alusta asti miettiä ja värkätä. Jarrurauta on laserleikattu 5mm rosterista. Porasin siihen vielä vauhtireikiä.


Tässä rosterialkseli ja holkit paikoillaan. Hattumuterit rälläköin sitten kruunumuttereiksi. Jarruraudan hitsasin vain sisäpuolelta niin se oli helpompi kiillottaa nätiksi.


Jarrurautaa piti vähän taivuttaa, jotta se osuis oikeaan kohtaan akselin holkiin.


Reaktiotanko on nyt samassa kulmassa ja saman mittainen kuin rokkerit. Kiinnituspultin pistin suoraan läpi takajalasta kierteen kera. Hitsaan tuon kiinni putken ulkopinnasta. Reaktiotanko on 14mm rosterijöötiä. Etupäässä on rosterisesta vanttiruuvista rälläköity kiinnitysmekanismi. Takapäähän hitsasin tynnyrin, jonka sisään teetän pronssipuslan.




Kiwi

Onko etulampulle jo paikka löytyny?

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 23 marraskuu 12, 11:20:39
Onko etulampulle jo paikka löytyny?
Ehkäpä on. Alajousien päälle oon vanhaa polkupyörän lamppua sommitellu. Solifer ;D

Kiwi

Mulla on itseasias samanlainen lamppu...

Meinasin vaan, että ootko kattonu Juden profiilikuvaa, on aika hyvin lamppu tuolla alla. Vai olikko jo testannu?

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 23 marraskuu 12, 14:27:50
ootko kattonu Juden profiilikuvaa, on aika hyvin lamppu tuolla alla. Vai olikko jo testannu?
Testasin tuonkin. Ei istu mun silmään.

Rezi

Sain etujarrun nippuun. En halunnut jarruvipua tankoon joten päätin laittaa jarrun vasemmalla jalalla käytettäväksi. Tein poljinmekanismin rosterista ja samassa hässäkässä nostin jalkatappia tuuman ylemmäs syystä, että tappi otti asfalttiin turhan helposti.


Laitoin jarruletkun sylinterin ja puristajan väliin, ilmasin tsydeemin ja kävin koeajolla. Tarkoituksena kokeilla jarrun toimintaa ja etenkin keulan toimintaa jarrutuksessa. Pajassa ilmaan nostettu rengas pysähtyi polkimella napakasti mutta ajossa polkimen survaisu ei juuri vauhtiiin vaikuttanut... fail.
Koeajo siis kannatti, ilman sitä olisin kiillottanut ja hiplannut tämän tsydeemin show-kiiltoon ja huomannut sitten keväällä ettei toimi. Pitää tehdä pedaali uusiksi.
Kengänkärjen osuminen pehaalimekanismiin ole ainut syy jarrun toimimattomuuteen. Liian lyhyt poljin ja huono ilmaus lienee syy failiin.
Kauan palvelleessa remppakengässä on reikä pohjassa, siksi se on jeesusteippattu ;D


-väiski-

Onko toimimaton jarru siis tunnoton, vaiko tehoton? Eli pitäiskö lisätä sylinterin kokoa, vai jarrupolkimen pituutta (momenttia)?

Jokatapauksessa arvostan erilaisuutta, itse tekemistä ja laatua, sekä perusteltuja ratkaisuja. Tässä projektissa niitä on riittänyt!
If it has tits or wheels, it will give you problems.