Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

Kiwi

Ja muistat sitte ettei sillä etupyörän luukilla nii kovasti ole väliä ku koko vanne on solmussa... :-X

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 02 marraskuu 12, 10:58:21
Tuo 7.5cm maavara lienee ongelma vain jarrutestissä ja muutoskatsastuksessa.

Ja muualla se ei tietenkään voi olla ongelma, koska käsittelykoe on kehitetty vain harrastajia vituttamaan... :P

Herra H on tuossa ihan oikeassa. Liian pieni maavara on ihan oikeasti ongelma, ei vain testissä. Sopivassa kohtaa mutkaa routapatti, ja matka jatkuu ihan eri suuntaan kuin oli tarkoitus. Montakos tikkiä sillä Iigorilla taas olikaan... ::)

Entäs jos värkkäisit dropatut keinuvivut? Semmoisilla vois saada sekä stuukin, jätön, maavaran että keulan geometrian kohdalleen ilman että tarttee ainakaan runkoon koskea.
Long John Stroker

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 02 marraskuu 12, 12:48:24
Entäs jos värkkäisit dropatut keinuvivut? Semmoisilla vois saada sekä stuukin, jätön, maavaran että keulan geometrian kohdalleen ilman että tarttee ainakaan runkoon koskea.
Mullahan on just semmoset. Vieläpä vaihtoehtoisella akselinreiällä ;)

Tuusulan T-Bone

Ähm. Siis enemmän dropatut. Ja vaikka viidellä akselireiällä. :P
Long John Stroker

Rezi

Enpä taida tehdä uusia rokkereita tai muuttaa keulan mittoja muutenkaan. Aika lailla oikeissa mitoissa ollaan ja nyt vain viimeistelyä olemassa olevilla palikoilla (kunnes toisin päätän ;D)

Siirrytäänpä haarukan yläpään mietintää. Rosteritangot hitsasin kevyehköön vaakalattaan. Hitsasin myös jousien sisällä olevat tangot kiinni vaakalattaan, vaikka ne on kierteellä kiinni rosteritangoissa. Jotenkin about 10mm omatekoisen kierteen kestävyys tankojen sisällä arvellutti...

Mahtaako tuohon liitoskohtaan tulla voimia, jotka rikkois tankojen ja vaakaraudan kevyehkön hitsaukset? Onhan tuo tuollaisenaan kevyen ja pelkistetyn näköinen, mutta kestävyys mietityttää. Mallailin jeesusteipillä lisäpalikkaa tuohon väliin hitsattavaksi. Mahtaako tuolle olla tarvetta?

ma^ko

Jos tuo on ainoa yhdysrakenne etummaisen haarukan rakenteessa, niin pelottavan hennolta näyttää, varsinkin kuin jarru on vain joka toisella puolen keulaa. Persaatteessa kuitenkin ainoa kilke joka pitää etufillaria pystylinjassa keulan liikehtiessä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Vette427

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 02 marraskuu 12, 10:58:21


Tuo 7.5cm maavara lienee ongelma vain jarrutestissä ja muutoskatsastuksessa.
 

hiukan olisin erimieltä  ;)
jos oikeasti haluat ajaa myös tuolla erittäin hienonnäköisellä pyörällä kerron omista sen verran että tuossa 2m kuvassa oli 10cm takana ja 11cm koneen kohalla. useasti varsinki kytkimen puolelle kantatessa sain maakosketuksen aikaiseksi ja se ei tunnu kivalle, ei. silloin oli 3" BDL avobeltti.
tuo 2.48m av on 11cm takana 14cm koneenalta ja kertaakaan ei ole maahan koskenu ja monenlaiset olosuhteet olen ajanu sillä. nyt on 3.35" tukilaakeri beltti et on monta senttiä leveämpi ku ed versio.
ite en kyllä alle 10cm tekisi. ku jammun tein minimi 8cm ja 1.9m av ja monta kertaa otti kenttään kiini.  >:( risteykset joissa sivutie tulee alaviistosta piti aina ajaa suoraan tielle ja siellä vasta kääntyä. siinä oli 255/50-16 rengas joka vielä auttoi tuota matalaa maavaraa.

tietysti jokeinen tekee itelle mutta tulipahan tuotua oma kokemus vaan esille  ;D
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

Rezi

Kysymys Vette454:n 2 metrisestä kopterista. Ottiko siinä kantatessa maahan runko vai kytkin/beltti?

Vette427

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 04 marraskuu 12, 19:56:11
Kysymys Vette454:n

kiitos kiitos kuutiotuumien lisästä  ;D ;D
no ite asiaan, kuva kytkimen puolelta ja kyllä se kytkin otti liikenneympyrässä useasti ja kerran pari risteyksessä. runko taisi vaan kerran ottaa sellaisessa "patti" tilanteessa.
testasin sitä kerran niin et kallistin kytkimen maahan ja runko oli noin 5-7mm irti maasta. tietysti se useamman asteen enemmän olisi kestäny kantata mutta jotenki jäi vaivaamaan ja nostin runkoa tuon risun kanssa kasatessa.
varmaan ku silloin oli mielessä että pitkällä av:llä tulee korostumaan (??) ne pienetkin epätasaisuudet tiessä niin varmuuden välttämiseksi korotin sit. ihan kyllä tyytyväinen oon ollu ku yli 30tkm takana ja vielä ei ole hipsiny maihin.
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

Rezi

Aloitin pari kuukautta sitten chopperimodauksen niin innokkaasti, etten muistanut pestä pyörää. Tänään sen verran plussalla kelit, että puhalsin painepesurilla pyörän puhtaaksi. Mukavampi purkaa, kun osat ei ole likaisia ja rasvaisia.

Ihan pakko oli räpätä pari kuvaa. Ilman ulkoista saalamaa pimeällä pihalla kun kuvaa, niin kuvan laatu ei häikäise. Pihalla prätkä näyttää aina paremmalta kui tallissa kun pääsee vähän edempää katseleen.


mista

makuasioita, mutta mä nään tossa kaksi asiaa. Pyörän ja keulan. Vanhassa stuukissa oli vain pyörä.. mikään ei hypänny ylimääräisenä silmään.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Kiwi

Mutta sehän ei ole vielä valmis!

Hyvä siitä tulee kun sen maalaa... ;D

Jack

tota ei maali enää pelasta....
Flatheads!!!

erakko

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 05 marraskuu 12, 20:57:16Ihan pakko oli räpätä pari kuvaa. Ilman ulkoista saalamaa pimeällä pihalla kun kuvaa, niin kuvan laatu ei häikäise. Pihalla prätkä näyttää aina paremmalta kui tallissa kun pääsee vähän edempää katseleen.

Tarvii olla valovoimainen objektiivi ni hyvin onnistuu ilman ulkoista salamia.

Mut joo,toi että pääsee vähän kauempaa katsoo on ihan hyvä juttu. Näkee esim mittasuhteet ja linjat paljon paremmin ku sisällä 2m etäisyydeltä zuumatessa.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Raimo-Raato

Just hyvältä näyttää.
A.K.A. Rambe