Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

Raimo-Raato

On se nyt perkele kun täällä ei tunnu väki tietävän mistään mitään. Eka haukutaan stretsausta liian pieneksi ja nyt sit heti perään mustangia ehdotellaan. Faktahan on että maailmassa on vain 2 hienoa tankkia. 2-osaiset fat bobit ja jo käytössä oleva peanutti. Ja sit näitä riittävästi...  ;D ;D ;D

(vaan ihan tosissaan mustang tyyliset "mylpyrä"-tankit on mielestäni äärimmäisen rumia)
A.K.A. Rambe

Jack

Niin, enhän mä mitään tiedä omalla vaatimattomalla kokemuksellani. (juu ja en oo yhtään pitkää Chopperia rakentanu, mulla on vaan absoluuttinen tyylisilmä)
Flatheads!!!

Tuusulan T-Bone

^Ihan omituista läppää... ;D :D

Gyl se siitä. Sitte kun retsi saat sen keulan valmiiksi, laitat tietenkin kuvat tänne. Me kerrotaan sitten, miten se olis pitäny tehdä ja mitä vielä pitää tehdä! 8)
Long John Stroker

leafhill


JPP

Jossain American Joen jutussa oli puhetta että stretsauksen jatkoholkit pitäis olla onttoja. Humpuukia? Oli perusteltu että resonois eri lailla kuin runko jos on umpi jöötiä. Hitsisauma ei kestäis. En tiedä...

Keulasta näyttäis tulevan 10 kertaa hienompi kuin DNA:sta!

Webmaster

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 21 syyskuu 12, 09:45:40
Lainaus käyttäjältä: Jack - 21 syyskuu 12, 08:57:47
noilla runkomitoilla se on kyllä Rezis Dackel...
Jack ei tiedäkään, että chopper on enemmän rake- kuin akelivälijuttu ;)

Mutta ei aloteta tässä topikissa sitä chopper/short chopper/bobber/whatever-keskustelua. Minusta tämä on chopperi ja sillä siisti.

Pyörän nimi ei kyllä enää mätsää millään. Aikaa pöljää oli valita pyörälle/projektille nimi joka määrittää sekä värin ja että rakentelusuuntauksen. Ens kerralla oon viisaampi..
Vai että rake juttu, kyl se taittaa kuitenkin olla strech juttu.
Eikä tota nimee tartte paljon muuttaa, mites ois Red Hot Wiener Dog  ;D

erakko

Lainaus käyttäjältä: JPP - 21 syyskuu 12, 18:34:00
Jossain American Joen jutussa oli puhetta että stretsauksen jatkoholkit pitäis olla onttoja. Humpuukia? Oli perusteltu että resonois eri lailla kuin runko jos on umpi jöötiä. Hitsisauma ei kestäis. En tiedä...

Aiheestahan on ihan kotimaistakin keskustelua: http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=605.0
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Rezi

Jatkoholkkien resonassikeskustelut voi jatkua vaikka jossain muualla.

Leafhilin kuvamanipulaatio ens kesän stuukista on superhieno. Olis ehkä sittenkin pitänyt pelkästään reikata ja jättää stretsaamatta ;D ;D

Tuusulan T-Bone

Resonanssista en paljoa ymmärrä, mutta epäjatkuvuuskohta tuollaisissa holkkijatkoissa syntyy. Ajan kanssa se voi olla ongelma.

Tässä tapauksessa en ole asiasta huolissani, koska retsi kaahaa tolla kuitenkin vain yhden kesän, minkä jälkeen pilkkoo taas laitteen miljuunaan osaan ja rakentaa jotain ihan muuta. ;D
Long John Stroker

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 21 syyskuu 12, 15:20:30
^Ihan omituista läppää... ;D :D

Makuasioista on ihan parasta kinastella.  ;) Vieläkin parempaa on provosoiminen  ::)
A.K.A. Rambe

poromarko

Sportsterin tankki se chopperissa kuuluu olla. Saattas muuttaa tosin hieman sirommaksi luukkia kun vaihtais malliksi sellasen jonkuvuoden uudemmasta olevan pyöreällä alareunalla.

Akseliväli 210cm jarrutellaankohan Oulun American car showssa?

JaZZo

Kyllähän tuo huutaa vielä kapeeta 18" takavannetta. Jos tankki vaihtuu niin ainoo oikea on coffin -tankki  :P  ;) ;D

Ei vaan, hyvä tulee.  :)
Shovelpiä

S.M

Täytyy sanoa että kipeen duunin olet dna kanssa tehny, itse en olisi sitä pilkkonut kuten aiemminkin kirjoittelin mitoitukseen olisin kyllä kelpuuttanut kun noita orkkis springerin osia saa varaosina niin oilisin niiden avustuksella kyhännyt kyseisen kapistuksen ja myynyt sitten tuon dna:n. Mutta älä huoli hyvä siitä tulee ja tekemisen ja onnistumisen ilostahan näitä tehdään eikä kaikkien kuulu eikä saa tehdä niin kuin muut tahtoo.

Jos nyt sitä mustangia painostuksesta rupeat katselemaan niin niitä saa myös narrow mallisena eli kapeampana ja paremman näköisenä mielestäni kuin tuo mohelo aito oikea mustang. Onhan noita muitakin siistejä malleja ja ite laikka koneistamalla tulee just sellanen kun sattuu tuleen ;) ja yleensä ihan pirun siisti :D
Tuusulan minimi akseliväli on 2.2m.

Rezi

Voishan tuo keulan tehdä alusta alkaen rautakaupan tavarasta ja ottaa vain mallia DNA:sta, mutta too late, rälläkkä on soinut.

Enkä halunnut alkaa DNA:ta myymään kun löysin siitä vian, jonka perusteella ei sitä voinut oikein myydä eteenpäin. Ohjausakseli nimittäin lönkkäsi alateekappaleessa oikein kunnolla. Hoksasin vian kun purin keulaa. Ostohetkellä en siitä tiennyt, ilmankos oli edullinen ;D

Ohjausakselin kiinnitys yläpäästä on huonosti toteutettu ja akseli pääsee liikkumaan pari milliä. Akselin yläpään muttereissa olevat helmat, joiden pitäisi lukittua yläteekappaleeseen on väärin mitoitettu. Vaikka t-kappaletta kuinka kiristää, ei akselin mutterit lukitu t-kappaleeseen vaan jäävät väkisinkin löysälle. Tästä syystä akselin yläpää lukitus ei toimi ja akselin kiinnitys on alateekappaleen varassa. Nyt oli käynyt niin, että akseli oli päässyt lönkkäsemään alateekappaleessa ja oli kiinnitykseltään väljä.

Kuvassa DNA:n mutteri ja Pannun orkkismutteri vastakkain. Jos DNA:n ylä- ja alamutterissa olisi about millin isompi huullos niinku Pannun mutterissa niin se lukittusi yläteekappaleeseen ja ongelmaa ei olisi.


En tiedä onko vika vain tässä mun DNA:ssa vai onko kyseessä generinen ongelma. Todennäköisesti suunnitteluvika ja muitakin vastaavia yksilöitä on liikenteessä. Varmaa kuitenkin on, että näillä mitoituksilla ohjausakselin yläpään kiinnitys ei toimi ja ajossa ohjausakselin kiinnitys alateekappaleesen ennen pitkää pettää.

Rezi

Osaako kukaan heittää asiantuntijakommenttia aiheeseen Dropped Rokkers. Olen mittailemassa keulan ohjausakselin kulmaa ja rokkerien asennolla on iso merkitys siihen. Kysymys kuuluu voiko lyhyet orkkisrokkerit laittaa "dropped rokker" asentoon? Kuvassa DNA:n rokkerit halutussa asennossa ja vieläpä ylösalaisin.


Oikeastihan Dropped Rokkerit kai pitäis olla pidemmät, mutta mahtaako keula toimia kuvan mukaisella rokkeriasennolla ja voiko Dropped Rokkerien Power Steering-edun saavuttaa vakoimittaisilla 4" rokkereilla?

Olen opiskellut hommaa osoitteesta http://chopperhandbook.com/rockers.htm

Tässä vakiorokkerit normiasennossa


Ja dropped rokkerien idea