Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

sporttivartti

#915
Makela: Mites tehty sauma, vetääkö ruosteeseen vai vedetty rosterilangalla rohkeasti, vahaa päälle ja halleluja? :)

Rezi: Lämpimihköin sydämin suosittelen jonkun toisen sprinkun etsimistä lähtökohdaksi muokkaukseen. Kromattu DNA on varmasti epäkiitollisin lähtökohta kaikista sprinkuista viimeistelydilemmoineen, ellei ulkonäkö satu juuri sellaisena puhuttelemaan / jos aiot maalatakkin sen muokkauksen jälkeen.

DNA:n valettua takaosaa on rohkeasti muotoiltu interwebissä, itse jönssäsin turhautuneena reikiä emäputken viereiseen keulan osaan, se kun ei jousta töyssyissä... Keulan etuosan yläosa on sivustoilta onttoa, pääsee räkimään täyteen jos haluaa muotoilla, eli pystyputket tukee siihen notta ei ainakaan tukevoita rakennetta jos pyöristää neliömäistä muotoilua. DNA-keula on ihan ok puolivalmiste mustana, kromisena tietty myös sellaisenaan jos pitää.

ps. Forum-jäsen Jarkkan One Man Army -pyörässä on hienosti modattu DNA.

makela68

Saumahan on hitsaustyöltään täys kymppi,muutoksen jälkeen oon 3 kesää ajanu,erilaisissa keleissä eikä oo kyllä pätkääkään ruosteessa.
Aikanaan ton dnan valitsin ihan hinnan perusteella,vaikea lähteä ominaisuuksia moittimaan kun ei oo vertailukohtaa,sirompiakin toki löytyy.

Rezi

Mitä enemmän armon jäsenet DNA:ta haukku, sitä enemmän mun tekee mieli käyttä just tuota keulaa. Jokainen "DNA on paska ja ruma"-viesti on kuin bensa liekkeihin mulle ;D ;D

No katotaan mitä tuosta tulee. Ei elvistellä (enempää) ennen kuin tipahtaa ::)

ma^ko

Hmnnn...

teet T-kappaleet uusiks kulman ja leveyden takia, etummaisen haarukan uusiks leveyden takia, jalat uusiks pituuden takia, haet jouset sopiviks... mitäs tus jää sitä varsinaist DNA:ta? Alalinkut? Ehkä aika vähän tekemist DNA:n hyvyyden tai paskuuden kanssa tuolla vermeella mikä tuos on jalostumassa...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Rezi

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 08 syyskuu 12, 22:02:21
Hmnnn...

teet T-kappaleet uusiks kulman ja leveyden takia, etummaisen haarukan uusiks leveyden takia, jalat uusiks pituuden takia, haet jouset sopiviks... mitäs tus jää sitä varsinaist DNA:ta? Alalinkut? Ehkä aika vähän tekemist DNA:n hyvyyden tai paskuuden kanssa tuolla vermeella mikä tuos on jalostumassa...
Mako on asian ytimessä. Ei DNA:sta paljoa jää jäljelle. Joku guru olis tehny keulan alusta alkaen ihan itse. Mulla ei ole risukeuloista mitään kokemusta, joten oli pakko hankkia aihoi, josta lähteä liikkeelle. Siis mekaninen malli jota käpistellä,mittoa ja rälläköidä. Jää tuosta muutakin kuin rokerit, mutta ei paljoa.

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 08 syyskuu 12, 22:27:29
Mulla ei ole risukeuloista mitään kokemusta, joten oli pakko hankkia aihoi, josta lähteä liikkeelle. Siis mekaninen malli jota käpistellä,mittoa ja rälläköidä. Jää tuosta muutakin kuin rokerit, mutta ei paljoa.

Tost vois todeta, et jos hankintahinta oli siedettävän säyseä(joka tietenkin on henkilökohtaisen näkemyksen mukainen arvo), niin lähtökohtahan on hyvin perusteltu.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

jesse

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 08 syyskuu 12, 21:52:47
Mitä enemmän armon jäsenet DNA:ta haukku, sitä enemmän mun tekee mieli käyttä just tuota keulaa. Jokainen "DNA on paska ja ruma"-viesti on kuin bensa liekkeihin mulle ;D ;D

No katotaan mitä tuosta tulee. Ei elvistellä (enempää) ennen kuin tipahtaa ::)


täysin sama mulla  ;D
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

Jude

Käytetäänkö tässä DNA:n muokkaamisessa 50% sääntöä alkuperäisyydestä ?
Jos se niin hieno niin miksette korosta just DNA:n ominaispiirteitä, eli leveää levyä koko keula? silleen törkeen leveenä ? :P

Pysyn mielipiteessäni, eli just sen ominaispiirteet hämää ja saa näyttämään seinäänajetulta, sen kun poistaa ,voisi aihio olla ollut vaikka Enterprisen tai Denverin.
Silloin musta hieno keula olisi pilattu, jos se on tehty pitkäksi ja kapeaksi , ei niitä saa mennä lyhentämään tai silppomaan. :'(
Korjata saa ja pitääkin.
Enivei, go for it.

Jude

Lisätääs vielä loraus 95:sta....
Tässä amerikan mies on ilmeiseti käyttänyt aihiona sportin t-paloja?

Rezi

Hetken mielessä kävi ajatus myydä DNA tuollaisenaan ja tehdä keula alusta alkaen tyhjästä. Tulin toisiin ajatuksiin ja pistin DNA:n hiluiksi. Totesin tuossa olevan palikoita joiden valmistus vaatii tietotaitoa ja välineitä, joita mulla ei ole.

Kuvassa palikat, jotka DNA:sta hyödynnän. Etenkin rokkerit ja jousien keskiosan pallonivelet/holderit on kamaa, joiden tekemiseen mun tietämys saatikka työkalut ei riitä.

Elikkä kuvan hilut DNA:sta hyödynnän keulaprojektissa. Loput on hydrauliikkaputkea ja rosteritankoa rautakaupan hyllystä.

kimmo

Äläs ny hitsi vie pilaa hyvää DNA:ta..... ;D

Kyllähän noiden hilujen (rockerit, tapit, jousien pallonivelet....jouset) tekeminen olisi erittäin työsevää, saatikka jos varaosina hankkisi, niin hintaa kyllä tulee....

Noiden DNA:n osien ympärille on hyvä lähteä tekemään mieleinen springeri.

Hienoa että tulee seurattavaksi uusi haarukan rakentelu "topiikki".
Näitä ei ole liikaa. ;)

Rezi

Saha soi ja DNA on palasina. Päätin hyödyntää siitä vielä yhden osan elikkä ala teekappaleesta hyödynnän matskun uuteen.

Sahasin sitä vähän halki ja taivutin mutkalle. Kaareva on hienonpi kuin suora. Keulan leveys on 160mm keskeltä keskelle. Laitan ohjausakselin ensin sorvattuun munkkiin, jonka sitten hitsaan palikkaan suurinpiirtein tussilla piirretylle paikalle. Kulma pitää määrittää livenä niin, että palikat on kiinni pyörässä.


Valukappaleeseen tein rälläköimällä semmosta lookkia, että tuo jousien välissä oleva palikka olisi tehty levystä. Työlästä hommaa, mutta ei se näytä enää niin valukappaleelta. Verratkaa aikaisempaan kuvaan, niin hiffaatte mistä puhun. Kromit lähti lamellilaikalla muutamassa minuutissa. Samalla voi vähän pyöristellä kantikkaita reunoja.
Alkuperäisistä jaloista jätin natsat putken sisään. Putken kylkeen vielä reikiä joista myös hitsaan sen kiinni.


Rezi

#927
Runkomuutokset sain tehtyä siihen vaiheeseen, että runko on heftissä ja lopullisella mallillaan.

Tältä näytti pyörä ilman ylärunkoa.


Alakehtoputkiin 2" reziä tällaisilla umpijöötistä sorvatuilla palikoilla. Wanhaerkille suurkiitos sorvihommista.


Ja tässä jatkopalat paikoillaan. Jämäköillä ja jämpteillä jatkopalikoilla on kyllä helppo hoitaa venytys. Tein emäputkelle uuden kolmiojäykistimen 8mm latasta matkien valukappallen tyyliä, mutta vähän linjakkaammalla lookilla.


Ja tässä uusi stuukki. Runko keulii tuuman ja keulan pituus tulee olemaan noin +17". Akseliväli 210cm.


Ja vielä sivukuva. Huomatkaa pro pöydän jatko.


Edit typo ja asiavirhe

Jack

liian vähän stretsiä, rezi. (kas sehän rimmaa)

Siis niinku oikeesti, tohon keulakulmaan.
Flatheads!!!

ma^ko

Olisi kyllä voinut stretsata enempi tahi jättää tuolla stretsillä keulan vähän pystymmäksi, eli lyhyemmäksi.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.