Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

Spöke

Dodii, tulihan siihen nimensä mukainen väri. Hyvältä näyttää, erityisrispektit maalaussavotasta.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

kimmo

Pitkää pinnaa on vaatinut malausurakka ja paljon aikaa. Hieno lopputulos. Sopiii mopoon hyvin.
Olisko profiilikuvaa johon mahtuu myös hoijakka, pliis?

Rezi

Kyllähän spraypurkkien hinnalla olis halppisruiskun tienannut. Mutta kun tuli noin tällä kertaa tehtyä. Itse asiassa maalikauppias arvioi lakan kulutukseksi 2x1k + 1x2k mutta lupulta meni siis 7x1k + 1x2k vaikka taputtelin hileet tasaiseksi sirottelun jälkeen. Varmaan olis pitänyt tehdä kokonaan 2k:lla niinku Jensen sanoi, mutta enpä sitä tiennyt ja valitsin 1k:n nopean kuivumisajan vuoksi. Kokonaisuudessaa pyörän maalaus lähentelee ympäristörikosta, mutta on siis viimeinkin straippauksia vaille valmis.

Tuossa hoijakasta profiilikuva ;D Se on vaaksan verran korkeampi kuin stonga, vaikka kuvassa näyttää, että se on metrin korkeampi. Stongaa oon kuvan jälkeen kääntynyt pystymmäksi. Tuolla tavalla runkoputkien linjassa etukenossa noin korkea tanko alkoi näyttämään naurettavalta. Toki optiikka vääristää sitä kuvassa lisää.

Jude


Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 23 maaliskuu 12, 09:33:02...valitsin 1k:n nopean kuivumisajan vuoksi...

Eikös toi oo itse asiassa just toisinpäin? Ykskomponenttinen kun kuivuu haihtumalla, kaksikomponenttisessa on kovettaja mukana. 1k saattaa vaikuttaa "kuivalta" mutta on pinnan alta vielä aivan pehmeä, siihen kun lykkii päälle lisää kamaa niin eihän se kuiva ikinä. Amerikanmaalla kun tekevät paljonkin noita säpäräymaalauksia niin sanovat että 1k-maalien pitäisi antaa kuivua vähintään vuorokausi ennen seuraavan kerroksen lisäämistä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 23 maaliskuu 12, 10:20:19
Lainaus käyttäjältä: Rezi - 23 maaliskuu 12, 09:33:02...valitsin 1k:n nopean kuivumisajan vuoksi...

Eikös toi oo itse asiassa just toisinpäin? Ykskomponenttinen kun kuivuu haihtumalla, kaksikomponenttisessa on kovettaja mukana. 1k saattaa vaikuttaa "kuivalta" mutta on pinnan alta vielä aivan pehmeä, siihen kun lykkii päälle lisää kamaa niin eihän se kuiva ikinä. Amerikanmaalla kun tekevät paljonkin noita säpäräymaalauksia niin sanovat että 1k-maalien pitäisi antaa kuivua vähintään vuorokausi ennen seuraavan kerroksen lisäämistä.
Niin minäkin luulin. 1k kuivaa hiontakuivaksi ja/tai päällelakattavaksi 20 minuutissa, kun 2k:lla voidaan vetää toinen märkä kerros 10 min kuluttua mutta hintakuiva se on vasta 16-24h kuluttua. Tämä tieto maalariliikkeestä saamaani tietoa, jonka perusteella homman tein, eikä siis absoluuttinen totuus.

Noita 1k 20min pikakerroksia en laittanut kahta enempää peräjälkeen, kun siinä käy niinku Hemuli sanoo, että pehmeäksi jäänut välikerros ei kuivu ikinä.

Mutta jos tekisin tuon nyt, niin 2k lakaa ja 24 tunnin kuivumisaika hionnan ja uusintalakkauksen kanssa. Ja mielummin ruiskulla kuin sprayllä, halvemmaksi se olisi todennäköisesti halppisruiskulla tullut ja nyt omistaisin ruiskun.

välly

Hieno! Straippauksiin vihreää ja tietenkin RHCB...?  8)
Nopeat moottoripyörät ovat vain ohimenevä ilmiö!

Kiwi

Asiallinen hoijjakka. Nyt vaan vaihdat siihen vielä matalan zeta stongan niin on jees. Isompaa hilettäkin voisi olla, mutta ihan hyvä noin ;)
Lakkaahan pitää olla paljon, ite just sain Mustangin maalauksesta, maalari kehu käyttäneensä 5 litraa lakkaa...

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 23 maaliskuu 12, 14:54:14
Asiallinen hoijjakka. Nyt vaan vaihdat siihen vielä matalan zeta stongan niin on jees. Isompaa hilettäkin voisi olla, mutta ihan hyvä noin ;)
Lakkaahan pitää olla paljon, ite just sain Mustangin maalauksesta, maalari kehu käyttäneensä 5 litraa lakkaa...
Paljon on lakkaa mennyt tankkiin! Mulla sitä meni tankkiin ja lokariin yhteensä about litra.

Eikä mitään matalia tankoja, kyllä apessa ja törkeässä ajoasennossa on asennetta  8)

-väiski-

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 23 maaliskuu 12, 17:19:26
Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 23 maaliskuu 12, 14:54:14
Mustangin maalauksesta, maalari kehu käyttäneensä 5 litraa lakkaa...
Paljon on lakkaa mennyt tankkiin! Mulla sitä meni tankkiin ja lokariin yhteensä about litra.



Äkkiä voisin veikata että kyseessä on ford mustang, ei tankkiin saa viittä litraa tuhlattua...
If it has tits or wheels, it will give you problems.

Kiwi

Lainaus käyttäjältä: -väiski- - 23 maaliskuu 12, 18:01:48
Lainaus käyttäjältä: Rezi - 23 maaliskuu 12, 17:19:26
Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 23 maaliskuu 12, 14:54:14
Mustangin maalauksesta, maalari kehu käyttäneensä 5 litraa lakkaa...
Paljon on lakkaa mennyt tankkiin! Mulla sitä meni tankkiin ja lokariin yhteensä about litra.



Äkkiä voisin veikata että kyseessä on ford mustang, ei tankkiin saa viittä litraa tuhlattua...

Ei saakkaan, auto tosiaan kyseessä... Sori, en miellä sitä tankkia periaatteesta Mustangiksi, kun en oikeestaan  edes pidä sen muodoista, eikä ne perustelut kuulu tähän topicciin...

Mutta suhde on oikealla mallilla ;) Ja pyörän osia maalattaessa menee aina enemmän hukkaan autoon verrattuna...

Mauni

Hatun nosto maalaus savotalle! Alkoi tuntumaan oma tuskailu erään hilemaalauksen kimpussa pieneltä, no nyt onkin pestattu ammattimies asialle. Ja kohtahan tuota pääsee ihastelemaan livenä (jos ei vielä muuta väriä)  :D

ma^ko

Nyt toi on säikeen nimen mukainen, vaan kuin kauan ku toi värimaailma näyttää hieman ailahtelevan. Hieno se kyl on.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Jensen

Ei ole kyllä rahasta kiinni että ei oo maaliruiskua. Mulla on motonetin vastaava ja tämä on 1.4 millin suuttimella kopio classikko Satajet maaliruiskusta joka oli huippu 1980 luvulla ja kova sana vielä nykyjäänkin http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Paineilma/Tyokalut/Paineilmatyokalut-muut/Maaliruisku-ammattikayttoon-15452/
           Spraylla maalaminen on vähän erilaista kuin ruiskulla ja spray on kuin pistesumulla ruiskulla vetäis. Spray maaleissa ei ole hyvää ruiskukittiä tai paksukalvohiomamaalia.
         2k lakkaa voi ruiskuttaa 2-3 kerrosta ja jos tykittää märäksi niin melkoisen paksu kalvo ja hyvin täyttää. Minunkin eka flake meni vituralleen mutta toinen jo onnistui. :D
         Jos 1 k lakkaa ahnehtii liikaa niin alle jää märkää maalia ja ei hyvä kun liuotin haihtuu aina ja lakka halkeilee. Flake on minun mielestä parasta panna ruiskulla ja 1k lakan seassa ja kun lakka on sopivasti kuivahtanut niin kädellä pyyhkäisee pois töröttävät hiukkaset.
         Candy ois tuohon flaken päälle makea. Tykkäsin siitä ruosteenvärisestä öljytankista missä luki red hot clili bobber. Minusta parempi kuin hopea ja noin väriopillisesti ei mitää syytä miksi ei voisi käyttää punaista ja ruosteväriä. Olen ottanut tässä muutaman neuvoa antavan=(pullo vhiskyä+ oluet) Mulla on Shovel kovassa kunnossa. ;D Siinä on flake ja cändy päällä ja sitten candyn alla ohuita viivoja ja cändyllä ylivedetyt tarrat. En ole vaivautunut poleeraamaan.

Tony

Jep, nyt on väri oikea ja stonga punaseksi vielä! Ruoste tohon mitenkään olis sopinu.. ::)  Noi pakareitten lätkät jättäisin paikoilleen, on niitten eteen varmaa vaivaa nähty ja ei ainakaan itselleen tule mitään joulukuusi efektiä.
Taisin jo aikaa sitten ehdotellakkin, mut sanotaan vielä kerran: springer ja piste