Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

Rautahauli

^Oliko Jack sun lootassa tukilaakeri? Ja onko siitä paljon hyötyä vuotojen ehkäisyssä?
FXEF-81

Jack

Pitää vastata menneessä aikamuodossa. Mähän olen sivistänyt itseäni ja siirtynyt jalompiin kulkureihin.

Mutta joo, oli tukilaakeri, se irtomalli. Enkä mä nyt osaa sanoa oliko siitä apua vai ei. Tästä on aikaa pitkälti toistakymmentä vuotta. Kyllähän se tukilaakeri siinä ihan tarkoituksella on...

Flatheads!!!

Tuukka

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 23 lokakuu 11, 23:00:02
Lainaus käyttäjältä: Tuukka - 23 lokakuu 11, 19:29:16

Kyllä sen saa pitäväksi. Tosin ei pelkällä stefan vaihdolla. 4-rattaan pusla ja laakerit vaihtoon.
Mulla on ainakin kohtuu paha fiksaatio siitä, että vehkeethän ei öljyä vuoda. Vaikka toiset tuntuvat olevan sitä mieltä, että öljyn vuotaminen on joku ominaisuus. Sitähän se ei ole.
Pitää tuota funtsia tässä talven mittaan. Kyllähän se ottaa pattiin kun ketjurasva sotkii pyörää jatkuvasti ??? Ja ens kesänä pyörän pitäis olla viimekesäisen himmeän kuosin sijaan paljon kiiltoisammassa showkuosissa, niin eihän siihen oikein mustana roiskuva öljy sovi. Pitää tosissaan miettiä...   Mistä ja millä hinnalla sellaisen korjaussetin löytää, jossa on nuo Tuukan mainitsemat hilut?
Sen puslan ja irtorullat nelosen rattaalle saa ihan irtona varmaan mistä tahansa varaosa puljusta. Tosin puslan joutuu sovittamaan pääakselille sopivaksi esim sorvissa. Itselle vaihdoin ylikoko rullat kun oli vähän ilmeisesti skooli kulunut. Hinta noille on jotain kymppejä. Tosin joutuuhan sinne vaihtamaan muutaman tiivarin myös ja mahdollisesti jotain muutakin. Tossa operaatiossa kun joutuu askin purkamaan täysin atomeiksi niin yleensä jotain muutakin kulunutta löytyy.
C.O.G.

Kiiski

Pakko sanoo et 65 ylöspäin ja varsinkin 70 ylöspäin askit (nelosrattaanpusla/itse akseli) vaatii sen tukilaakerin kestääkseen. Kytkin on niin ulkona että se vääntää akselia ajossa koko ajan. Kyllähän sillä iisisti ajelee jonkun aikaa, mutta nopeaa kulumista seuraa aivan varmasti.

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 24 lokakuu 11, 10:17:04
Pakko sanoo et 65 ylöspäin ja varsinkin 70 ylöspäin askit (nelosrattaanpusla/itse akseli) vaatii sen tukilaakerin kestääkseen. Kytkin on niin ulkona että se vääntää akselia ajossa koko ajan. Kyllähän sillä iisisti ajelee jonkun aikaa, mutta nopeaa kulumista seuraa aivan varmasti.
Mistä sen vuosimallin näkee?

Rautahauli

Valunumerot/kirjaimet kuorissa kertovat vuosimallin mutta eipäs löytynyt mitään kattavaa listaa.

Pääakselin mitta kertoo vuosimallin suunnilleen mutta vähän hankala mitata kun aski on koossa. ( tai jollain voi olla siihenkin konsti)  ;) :



Varaosaluettelon mukaan nelosrattaan päähän laitettiin pieni stefa-71 UP, näkyy kun ottaa rattaan irti. Vanhemmissa siinä ei ole mitään tiivistystä.
FXEF-81

seppo

Eikös sulla nimenomaan ollut nuo tukilaakerin korvakot tuossa lootassa ja rälläköit ne pois? Vai muistelenko ihan väärin?

Tuossa sinun lootassa on tuossa 4 rattaan ulkokehällä joko irtoneulat tai sitten torringtonin neulalaakerisysteemi, riippuen tuosta vuosimallista. Late -77:ää vanhemmassa on irtoneulat. Mutta en tiedä miten tuon vuosimallin näkee päällepäin...

Itse purkaisin tuon lootan ja remppaisin sitten ihan tarpeen mukaan. Itse laitoin kokonaan uuden revtechin ratassetin johon kuului kaikki sisuskalut pääakseli mukaanlukien. Ei ole ollenkaan paha homma rempata tuo laatikko. Hyvin kuvitettuja ohjeita löytyy netistä, samoin nuo manuaalit jeesaa myös.

Hemuli

Näinhän se näytti lähteneen...



Tosin silloin sitä nimitettiin vain enskakopan kiinnityskorvakkeeksi ;D - muistan kauhistelleeni operaatiota ja toivoneeni että jossain on repullinen pääakseleita odottamassa... Varhaisissa projektikuvissa näkyy alumiinienska joten kyllä toi niitä uudempia tukilaakerillisia on.

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 24 lokakuu 11, 12:44:10
Näinhän se näytti lähteneen...
Eipä nyt lyödä lyötyä ja kaivella vanhoja ;D Okei myönnetään, että intoa oli huomattavasti enemmän kuin tietotaitoa kun tuo korvakon tuosta rälläköin veke. Eli ilman tukilaakeria mennään..

Jack

amerikan Frank aikoinaan oli tehnyt saman jullin mun fillariin. Siksi mä sitten uusin koko paskan ja sain sen tukilaakerin....
Flatheads!!!

Hemuli

Ei nyt kuitenkaan vielä kannata vetää ranteita auki - sullahan on ne etukiinnikkeet vielä tallessa? Etkös laittanut akun niistä kiinni? Ei muuta kuin tukilaakeri paikalleen ja jostain sopiva pala alumiinia jonka sovittelet sinne tukilaakerin rungon ja askin väliin. Sitten pyydät jotain alumiinihitsaria liimaamaan palat toisiinsa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Spöke

...tai teet tukilaakerille korvakon tuolta pohjalevystä, korvakkoon vielä pitkät reiät, jos lootaa pitää säädellä. Korvakon voi tällöin tehdä ihan mustasta tavarasta kotioloissa. Mutjoo, ääni tukilaakerille.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Rezi

#552
Ja sitten jotain aivan muuta kuin tukilaakerihaikailua, eli lempipuuhani rälläköintiä. Kohteena ilmanputsari.
Se on ämpärimäisen iso ja törotti turhan paljon sivulle. Ja lisäksi kopassa on lovi, josta kaventamalla pääsi eroon.


Rälläkällä reilu sentti pois ja saman verran tietysti kiinnitysholkeista. Ja porakoneella rivi reikiä reunaan.


Lamellilaikalla alumiinipalikasta saa billettilookin pois.


12 milliä kapeampana koppa on yllättävän paljon paljon slimmimmän oloinen.


Edit typo

Rezi

Vielä näyttävämpi kaasarin tukirauta ja se on siinä. Messinkilatasta tuon vääntelin


Ja tietysti reikiä ja laikkaa...

jesse

pienellä muuttui parempaan suuntaan  8)
tuo kaasarin muovi kansi vähän ottaa silmään  :P
ei taida niitä saada messinkisenä tai alumiinisinä?
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...