Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

Rezi

Lainaus käyttäjältä: välly - 04 joulukuu 10, 22:15:11
laittaisin takalokarin ulottumaan alas asti (niinkuin Antti s. laittamassa kuvassa), koska se mielestäni korostaa jäykkäperän hienoutta.
Tuo Vällyn kommentti on jotakin, jota aluksi meinasin tehdä, mutta sitten laitoin lokarin nykyiseen malliin ja tein nuo strutsit. Hemmetin hyvä kommenti. Niin hyvä, että kävin pajassa irrottamassa lokarin ja pönkäsin sen jeesusteipirullalla alemmas. Kuvat alla vertailtavaksi. 

Hitto soikoon, menikö tuokin uusiksi. Kommentoikaa. Jotenkin tuo alempi on racempi...



Tässä ei noita strutseja tarvita. Eihän tuo pöllömmän näköinen oo...



ma^ko

Alempi on estottomasti parempi, lokkari saa olla edestä pidempi ja strutsie puuttuminen on parannus. Nyt lokkari on tosin varsin lyhyt, mut sithän lienee niin.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Jack

Välimalli tosta. Pituus kuten ylemmässä, mutta lokari alas asti.
Flatheads!!!

jesse

juu paremman näköinen jos menee alas asti mutta ylhääntä saisi mennä vanhan mitoilla
pitempi parempi  ;D
struteista kyllä tykkäsin! ehkä niitä voisi tosiaan taivuttaa kaarelle

myös käytännöllisyyden kanssa
se että se menee alas runkoputkeen asti vähentää kuraa, hiekkaa ym joka lentää vaihdelaatikon ym. päälle
jos vain siirtää lokarin niin se jää yläpäästään kovin lyhkäiseksi ja jos ajaa kurakeleillä on perseestä kypärään asti kurassa  ::)
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

Jack

noilla pituuksilla on joka tapauksessa perseestä niskaan kurassa...
Flatheads!!!

Kiiski

Itellä sellanen tapa että kun niskat menee jumiin tai sataa niin tulee irrotettua käsi stongasta kun katsoo taakseen tai sivulle ja monesti tulee kädellä lokasuojasta otettua tukea. Sitten kun oli tollanen lyhyt lokari ja pari kertaa otti tukea vanhasta muistista pyörivästä renkaasta joka meinas imasta sormet lokarin ja renkaan väliin niin sen kuulius arvo laski aika nopeasti ainakin omassa päässä.
Ilman etulokaria ja tollanen lyhyt takalokari tekee kyllä tosi siistin suihkulähde efektin kun ajaa 50piä kaupungilla sateessa tai märällätiellä. Kandee kokeilla.

Rezi

#156
Lainaus käyttäjältä: Jack - 05 joulukuu 10, 10:52:25
Välimalli tosta. Pituus kuten ylemmässä, mutta lokari alas asti.
Jackin kommentin mukaan mentii. Tein lokariin parikymmentä senttiä lisää pituutta. Onneksi en ollut heittänyt menemään lokarin keskeltä leikattua kaarevaa peltiä. Siitä leikkasin neljä siivua ja ne hitsasin lokariin. Ilman pakkelia ei tuosta nättiä saa.


Onhan tuo kyllä niinku eri planeetalta pidempänä. Vällylle kiitos kun nostit kissan pöydälle!!
Vähän reunan viimeistelyä ja alareunasta pari senttiä pois.


Kuuden milllin latasta rälläköidyt pidikkeet heftasin runkoon lokari alapään kiinnittämiseksi. Ylemmästä pidikkeestä tuttua reikäteemaa tein tähänkin.


Sen verran on lokari ilman reunavahvistuksia lerppu, että takapidikkeet on pakko jättää.
Joo ei se ole näköharha eikä kameran objektiivin virhe. Pidikkeet on vähän muotopuolet :(


Spöke

On se pienestä kiinni, nyt näyttää siltä, kun sen pitäisi. Aiotko jättää tuon loksun reunat ja takapään tuollaisiksi vai teetkö niihin jotain muotoja?
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

ma^ko

Nyt toi lokkari alkaa olla hyvä, mutta hatkitsisin kanttijäykisteitä noiden strutsien tilalle.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Rezi

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 05 joulukuu 10, 22:06:24
Nyt toi lokkari alkaa olla hyvä, mutta hatkitsisin kanttijäykisteitä noiden strutsien tilalle.
Kyllähän ne kanttijäykisteet hyvät olis. Senkin takia, että pelkän peltilokarin reunoja on vaikea saada siisteiksi tuollaisenaan. Varsinkin nyt, kun lokaria on jatkettu. Vaikka reunoja kuinka yrittää tasaisiksi hioa, niin kyllä ne tahtoo vaan aaltoilla ja maalattuna näyttävät kotitekoisilta.

Mutta jos jäykisteet hitsaa lokarin päälypuolelle, muuttuu lokarin malli väkisinkin, enkä oo oikein varma haluanko sitä. Toisaalta silloin sais lokarin takaosaan helposti brittilokarityyppistä pyrstöä..

Jos taas hitsaa jäkistelangan lokarin reunan sisäpuolelle, telee lokarista sen näkoinen kuin se olis tehty tosi paksusta plootusta.. 

Pitää taas funtsia. Tästä ei tuu valmista... onneksi kesään on matkaa ;D

välly

Hieno! Annan ääneni strutseille, ne on rouheet ja sopii tyyliin.
Nopeat moottoripyörät ovat vain ohimenevä ilmiö!

jiihuima

Ite laitoin leikellyn lokarin sisäpuolelle reunaan toisen pellin jäykisteeksi. Pistehitsillä heppiin ja tikkasin laidan muka siistiksi. On mulla siinä tommoset tukiraudatki, mutta olis se voinu mennä ilmanki jos olis kiinnikkeet tehny jämymmällä asenteella (ja ehkä 1½ millin pellistä ne jäykkärit). Nii ja mutkanen siitä reunasta kuitenki tuli ku ei oo mikn ammattimies. Vois siis toimiakki jos osais kunnolla tehä.

-J-
Öölari 1966

Kiiski

Noi lokkarin "strutsit"paremmat kuin ilman ehdottomasti, ainoo mikä mua mättää niissä on toi etukeno mielummin suoraan ylös tai nanomillin takakenoon. Todennäkösesti maku kysymys? Mä vaan miellän ne aina chopattuun hoijakkaan ja hoijakat harvemmin sojottaa etuviistoon.
Nyt tais löytyy omista kuvista kompromissi tohon pakoputki mietintöön.

Miikka


Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 05 joulukuu 10, 22:35:59...Jos taas hitsaa jäkistelangan lokarin reunan sisäpuolelle, telee lokarista sen näkoinen kuin se olis tehty tosi paksusta plootusta...

Kyllä lanka kannattaa laittaa ulkopuolelle ja käyttää hyväkseen sen tuoma muoto. Rautapäähäni toteutin sen juuri niin:



Sitten vaan tinaa täyteen - muuttui kaaren ilme laakista paremmaksi.

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957