Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

ma^ko

Hmnn...

Tykkään:
- yleisilmeestä
- putkista
- takafillarista

En tykkää:
- ohjailutangosta
- keulasta(mallista, ei mitta/kulmakysymys)
- jalkatapeista
- takalokkarista

Hieno siitä tulee kuitenkin ja linjakas. Eipä mun mistään syystä tartte kaikist sen ratkasuist pitääkkää, eihän se mun mopo ole.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Rezi

Lainaus käyttäjältä: streamliner - 02 joulukuu 10, 10:30:29
Samanlaisen pyörän kanssa painivana, voisko jalkatappien kiinnityksistä saada lähempää kuvaa? Onko enskavedossa joku hihnasuoja?

Enskavetoon en ole aikonut mitään suojaa laittaa. Vaatiikohan katsastaja remmisuojan?

Tein rosterista kotelon 4Ah akulle enskaremmin sisään. En tiedä onko se nyt hyvä paikka, mutta kun halusin jättää vaihdelaatikon ja takarenkaan välisen tilan tyhjäksi enkä oikein muutakaa paikkaa keksinyt..



Tein (taas) rosterista pidikkeet tapeille, jotka pultataan rungossa oleviin pidikkeisiin. Voipi olla, että nämä pidikeet on jälkikäteen runkoon hitsattu... oli miten oli niin hyvässä paikassa ovat ja riittävän jämäkät.


Kuvassa on näköjään öljysäiliön pääty tipahtanut remmin ja vahdevipuhässäkän väliin. Pitänee hitsata se paremmin kiinni ;D

Rezi

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 02 joulukuu 10, 17:32:37
En tykkää:
- ohjailutangosta

Tanko tosiaankin vaihtuu. Tämä suora putkenpätkä on viime kesänä hätäpäissään Bilteman MP-nostimen varresta katkaistu. Sattui olemaan ainut about tuuman putki nopeasti saatavilla. Kaadoin nimittäin pyörän ja Z-bar meni solmuun... Turvallisuusväli ei oikein ollut linjassa rumpujarrujen tehoon (tai siis tehottomuuteen)::)

Jotain lievää apea olen tangoksi ajatellut...

mirka

Hieno on. Iso käsi täältä

streamliner

Kiitos paljon! Mukava nähdä toisten ratkaisuja.

flhx

Hieno fillari. Tankkia ehkä itse hieman nostaisin ylemmäs. Ehkä. Jotenkin friscot vaan on aina miellyttänyt. Mutta vaikea sanoa vielä kuvista, livenä näkisi paremmin.  Pakoputket hyvät ja pituus just kohillaan. vaikka kyllä ne vanhan liiton mainostamat putkivaihtoehdotkin olis ihan jees. Välillä noi ton mallin yläputket tökkii pahasti silmään mutta ei tossa. Ja tosta takarungon alaputken lähdössä olevasta swingirungon jäljiltä olevasta valukalikasta en oikein ole varma. Tykkään orgis-jäykän kliineistä rungonmutkista, tuo hieman tökkii. Mutta taas kerran livenä vois olla eri asia.

Tuosta akun sijoituksesta, itse vähän kahen vaiheilla että sijottasinko sen siihen tyhjään tilaan takarenkaan eteen. Yleensä en yhtään tykkää sellasista tyhjistä tiloista, mutta jotenkin tohon fillariin se näyttää sopivan. Mutta äkkiseltään näyttäis että saat hyvin hiotun akunkannen ajokauden päätteeks, ei kuvissa ainakaan näyttäs olevan hirveesti väliä remmin ja akun välissä? Remmihän heiluu kuitenkin jonkin verran padan ollessa käynnissä, jonkun verranhan sen pitää olla löysällä kun sen asentelee. Muistelisin joskus Primon ohjeissa olleen kylmälle remmille jopa tuuman verran joustoa kun remmin keskeltä paino? Omassa pannarissa tosin ei toiminut tuolla hyvin, pidin hieman kireemmällä.

Ja aiheesta viidenteen, olisko noi sun jalkatappien kiinnityskohdat rungossa orgis astinlautojen takakiinnikkeet.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Taavi

Kokeileppa sellasia hyvin siroja cliinejä clipareita tuohon... Tai sitten kiinitys kuten clipareissa, mutta niistä nosto ylos putkien suuntaisesti ja ehkä kevyesti taivuttaen eteenpäin ja avot sulla on clipari ape...

jesse

tankki on oikein mukavast istutettu alas  ;D
en tykkää itse runkoputken päällä olevista pikkutankeista :P
pakoputket on juuri noin hyvät
ehkä ne voisi viistää päästä svingin yläputken suuntaisesti sillloin ne saisi olla jopa nykyistä hiukan pidemmät
akulla kyllä tulee hihnan välissä ahdasta... muuten oikein hyvä "sijoitus"  :D

itse en suorasta tangosta tykkää selkävaivan takia  :-\
mutta jos raiserit jää ylimääräiseksi niin kelpaisi kyllä mun springerin päihin ::)
oletko ne muuten mistä hommannut? dbbp cad bike putiikista??
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

Janne R.

Hieno tulee, stuukki on todella mun makuuni. Tankki sopii linjoihin just tolleen, älä vaan friscoo sitä  ;D

Jos ny jotain pitäis välttämäti kritisoida, niin takaloksun strutsit tökkää silmään. Kun muuten on varsin vauhdikkaan näköinen paketti (mitä ehottomasti korostaa nuo putket, ja mun mielestä nimenomaan ilman mitään viisteitä) niin ne strutsit "pysäyttää" sen liikkeen täysin. Ite laittasin mieluummin vaikka taivutetut, että alhaalta kaartaa ensin eteenpäin ja siitä nätti kaari ylöspäin ja taakse kohti loksun takareunaa. Toisaalta... onhan sekin yks tehokeino, että harmonisessa kokonaisuudessa joku pieni yksityiskohta rikkoo yleislinjaa  ;)

Hemuli

Strutsit on muuten linjakkaassa pyörässä aina hankala paikka, kaarevatkin näyttää yleensä vähän väkisin tehdyiltä. Noin lyhyt lokari ei kyllä edes kaipaa lisätuentaa, korkeintaan jonkun 5-6 mm rautalangan reunaan hitsattuna.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

flhx

Tuo on totta mitä jäsen H sanoi, hankala laji. "Pahimpia" mun mielestä on tollaseen suht samanlaiseen stuukkiin tehtyyn laitteeseen isketyt hillittömän paksut billet-strutsit. Siis sellaiset jotka hyökkää silimille jo kilsan päästä, "mikä ei kuulu joukkoon". Ja yks missä lyödään (edelleen vaanmun mielestä..) harhaan on takalokarin pituus. Välillä kun näkee jossain muuten linjakkaassa laitteessa ihan liian pitkän takalokarin.(omasta pannarista en ees laita kuvaa koska sen takalokari ei ole lähelläkään sitä mitä haluisin...siinä mättää kaikki tällä hetkellä)

Yks mikä ton tankin sijottelun lisäks mua hämää(ja molemmat saattaa hyvinkin johtua ihan vaan valaistuksesta kuvan ottohetkellä) on ilmanputsarin koko. Kun kattoo kuvaa sivuprofiilista niin näyttää toi putsari ämpärin kokoselta, tankkikin näyttää melkein pienemmältä...Toki kuvattu hankalassa kelissä joten voi olla kosminen...siis optinen harha. Joten sovitaanko että kuvaat seuraavan kerran jossain oikein studiossa?

Tosta tankin friscoamisesta muuten, en oo mikään tankkijeesus mutta mun mielestä stongan mallikin vaikuttaa siihen millä kohtaa tankki lepää nätimmin.

Mutta edelleen, hieno fillari ehdottomasti.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Kiiski

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 02 joulukuu 10, 15:14:08
Ei huolta T, wanhat herrat ei vaan tykkää jos joku rakentaa eri tavalla kuin he ;D...
Toivottavasti Hemuli et viittaa muhun vaan pelkästään Jackiin, sillä itse mielestäni olen nuorekas, avara katseinen ja kirkasotsainen.( Alle 50, taittovika ja pälvikalju)
Vaikka konsensus onkin sitä mieltä että yläputket ovat parasta mitä löytyy haluan silti vielä painottaa muutamaa epäkohtaa. Kaasarin ropaaminen lähes mahdotonta irrottamatta putkia varsinkin kuumana samaten venttiilien säätäminen. Samaten piitkä etuputki ei mikään ilo silmälle niinkuin ei mikään pakoputki ratkaisu missä näkyy metritolkulla suoraa putkea. Äänenvaimentimien asennus edes väliaikaisesti mahdotonta tolla setupilla. Itse toisin etukäyrän Öölarimalliin koneen ja runkoputken välistä.
Odotan innolla jalkahallinta laitteiden sijoitus ratkaisuja paitsi jos ne on erillisillä telineillä alkuperäisellä paikalla. Ja kandee olla vara-akkuja mukana jos yhtään pidemmälle aikoo.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: flhx - 03 joulukuu 10, 13:29:43
Tosta tankin friscoamisesta muuten, en oo mikään tankkijeesus mutta mun mielestä stongan mallikin vaikuttaa siihen millä kohtaa tankki lepää nätimmin.

Samaa mieltä! Jos on jotain apea, on friscoaminen paikallaan, jos taas tahtoo pitää koko roskan matalana (jollainen tuo nyt on), on tankin syytä olla syvemmällä tunnelilla.

Kylläpäs Rezin hommat herättävät paljon jutustelua. Ihan hyvä niin!
Long John Stroker

Don Quijote

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 03 joulukuu 10, 13:45:08
Vaikka konsensus onkin sitä mieltä että yläputket ovat parasta mitä löytyy haluan silti vielä painottaa muutamaa epäkohtaa. Kaasarin ropaaminen lähes mahdotonta irrottamatta putkia varsinkin kuumana samaten venttiilien säätäminen.

Tähän voisi lisätä vielä lahkeen käryämisen  ;D Parissa pyörässä on ollut noin yläkautta vedetty etuputki ja aina on lahje kärvähtänyt, vaikka on ollut thermo-tecciä tai lämpösuoja putken päällä. Kapealahkeiset nahkabyysat ajossa toimii, muut ei niin hyvin.  Tähän nykyiseen omaan tuleekin hieman erilaiset putket.

Itse pidän kyllä ulkonäöllisesti tuollaisesta ratkaisusta, kuten muutenkin koko pyörästä. Paranee koko ajan edetessään  8)
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

ma^ko

Akun sijoitus on kyllä mielenkiintoinen, varmuudella hyvin hasardialtis. Noille (mun silmään omituisesti sijoitetuille) jalkatapeille hallintalaitesijoitus on mielenkiintoinen nähdä miten toteutuu. Takalokkari sais mun makuun olla pidempi, etupäästään ja nuo strutsit pois ja lokkarille tarpeellinen jäykkyys ilman niitä. Lisäksi tekisin pienen bobtailin tuolle lokkarille. Apehangereista pidän mutta en tuohon fillariin kyllä apinakiikkua laittaisi. Todennäköisesti tuollaiseen mun ratkaisu olisi T-stonga, ei kovin korkea ja hieman taaksetaitettu. Mut nämähän on ihan puhtaasti makuasioita.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.