Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

Jack

niin...kyllähän se hieman sydänalasta ottaa kun pyhää metallia aletaan silpoa.
Flatheads!!!

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 02 lokakuu 10, 22:26:27
Totasnoin, tuolla läpipudotuksella jää ala T-kappaleen ja alaputkien väliin kovin niukasti vapaata tilaa. Tuolla Dynan 39mm keulalla pitäis olla kuitenkin jopa 6" joustomatkaa... aikas svitun lyhyeks joutuu jouston kyllä rajaamaan ettei alaputket kilkkaa T-kappaleeseen. Mä suhtautuisin kyllä tuon ratkaisun toimivuuteen hyvinkin skeptisesti.

15 senttiä :o - päijännettäkö sillä pyörälläsi kierrät? Ehkä ei kannata suhtautua mitenkään asioihin mitä ei ole kokenut - mulla on viitisen senttiä joustovaraa joka on rajoitettu niin että kumi ei ota t-kappaleeseen missään vaiheessa. Kyllähän jousitus pohjaa rajummassa röykyssä varsinkin jos painaa jarrua samaan aikaan mutta eihän tällaisia pyöriä rakennetakaan sen takia että ne olis erityisen hyviä ajaa...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Eiköhän jakki noita runkoja riitä pilkottavaksikin asti, ei se kuitenkaan ole mikään kolmeseiska yhdenvuoden knuckle/isolättäraami ;D... Helkkarin pussihousut ;)...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Smokie

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 03 lokakuu 10, 18:32:18
Lainaus käyttäjältä: Smokie - 03 lokakuu 10, 18:21:40
Ja en mä lyhennetystä keulasta muuta tiedä kuin sen että ruma se on,

Eiks jo lähtökohtaisesti kaikki teleskooppikeulat ole rumia, pituudesta riippumatta?

Mulla on Kwakassa 46mm perinteinen, siis oikeinpäin oleva keula, en tiedä onko mitään sen ihanempaa olemassakaan. HD:hin halusin jonkun vastaavan mut tulikin vaan 45mm putkilla, näyttää vähän rimpulalta mutta kait on pakko tyytyä siihen. Onneks se sentään on lyhyttäkin lyhyempi. Entinen mummakin sano notta kullakin viiraa laillansa... Hemuli on asialinjoilla, vittu vettä vaan myllyyn ja pöksyt pyörimään ;D

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 03 lokakuu 10, 19:08:14
15 senttiä :o - päijännettäkö sillä pyörälläsi kierrät? Ehkä ei kannata suhtautua mitenkään asioihin mitä ei ole kokenut - mulla on viitisen senttiä joustovaraa joka on rajoitettu niin että kumi ei ota t-kappaleeseen missään vaiheessa.

Siis kyseisessä keulatyypissä on vakiona se 6" tai tarkalleen 6,1" joustovaraa, siis tuossa '04 vuoden Dynakeulassa. Siihen että kyseisen keulatyypin joustovaran pilkkoo alle kolmannekseen alkuperäisestä suhtautuisin hieman skeptisesti, valitsisin jonkun muun keulan. Tosin mä nyt valitsisin joka tapauksessa jonkun muun keulan. Ja olen kyllä kokenut jäykän fillarin liki jäykällä vanhalla hydraglidellä, tiedän kyllä siis että moisillakin voipi ajaa.

En siis sinällään kyseenalaistanut sen paremmin tuon muita muutoksia kuin tuota matalanläntää teleskooppikeulaa. Skeptisyys koski siis tätä, että lyhennyskohteena on kaiketi pitkäjoustoisin mahdollinen telehaarukka jota Taavetteihin on tarjoiltu.

Lainaus käyttäjältä: Smokie - 03 lokakuu 10, 19:28:20
Entinen mummakin sano notta kullakin viiraa laillansa... Hemuli on asialinjoilla, vittu vettä vaan myllyyn ja pöksyt pyörimään ;D

Onhan mullakin FXR springerillä, apehangerilla ja astinlaudoilla, et viiraamiset hyvinkin ymmärrettävää.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Eihän kukaan nyt suinkaan lyhennä tuollaista keulaa niin että jättää sinne vakio liikeradat ja jouset sisään? Pitäähän liike rajoittaa ja sitten progressiiviset jouset pykälää tiukemmalla esijännityksellä. Kyllä toi oma keula imee tien epätasaisuudet ihan tyydyttävästi eikä tosiaan pohjaa kuin ainoastaan kovemmissa röykyissä - ei edes normaali jarrutuksessa. Ei se tietysti mikään öhlinssi ole mutta eiköhän nää rankemmin rakennetut oo enemmän tai vähemmän kompromisseja joka tapauksessa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Soikkeli

Mikä on "törkeän hintainen valukappale" muutettuna nykyvaluutaksi?
C.O.G. 
Lifemember

Rezi

Törkeän hintaiset valukappaleet maksoi 240 ekeä pari Calles Chopperdelarista. Minusta se on paljon valetuista ja kevyesti työstetyistä raudankappaleista.

Toisaalta kun haluaa tuollaiset retronnäköiset tsydeemit niin pakko maksaa. Ei noita oikein ite voi tehdä..


Soikkeli

Callesilta tilasin itsekkin sivuvaunun valukappaleet, koska aikuperäinen on (kuulemma) kaunista.
Kyllä Calles on minutkin ryöstänyt ja useasti ;D
C.O.G. 
Lifemember

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 03 lokakuu 10, 19:12:16
Eiköhän jakki noita runkoja riitä pilkottavaksikin asti, ei se kuitenkaan ole mikään kolmeseiska yhdenvuoden knuckle/isolättäraami ;D... Helkkarin pussihousut ;)...

Mun pitäis pilkkoo/muokata pannun toiveluurunko tässä talvella  ;D
A.K.A. Rambe

Antti S.

Noita takahaarukan valukappaleita oli erään kotimaisen chopper-lehden päätoimittajalla myynnissä.
Melko hyvälaatuisen oloisia biittejä olivat,kun niitä hypistelin.Vois kyllä ostaa varastoon ja sitten kun iskee isompi tarve laittaa pyörää lihoiksi,niin voisi päivittää nuo valukappaleet siihen...

Kiiski

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 04 lokakuu 10, 12:30:48
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 03 lokakuu 10, 19:12:16
Eiköhän jakki noita runkoja riitä pilkottavaksikin asti, ei se kuitenkaan ole mikään kolmeseiska yhdenvuoden knuckle/isolättäraami ;D... Helkkarin pussihousut ;)...

Mun pitäis pilkkoo/muokata pannun toiveluurunko tässä talvella  ;D

Joo noita orgis runkoja on varmaan 1 jokaista 150:tä ryssittyä kohden, että niitä riittää kyllä?
Kaikkein sekopäisimmät ideat kandee pitää omana tietona(wishbone).
Ja meissä kaikissa uinuu mobilisti, toisilla vaan sikeämmin kuin toisilla.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 03 lokakuu 10, 19:08:14
...mutta eihän tällaisia pyöriä rakennetakaan sen takia että ne olis erityisen hyviä ajaa...

Jaa? Puhukaapas nyt vain omasta puolestanne... ;D
Long John Stroker

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 04 lokakuu 10, 20:59:08
Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 04 lokakuu 10, 12:30:48
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 03 lokakuu 10, 19:12:16
Eiköhän jakki noita runkoja riitä pilkottavaksikin asti, ei se kuitenkaan ole mikään kolmeseiska yhdenvuoden knuckle/isolättäraami ;D... Helkkarin pussihousut ;)...

Mun pitäis pilkkoo/muokata pannun toiveluurunko tässä talvella  ;D

Joo noita orgis runkoja on varmaan 1 jokaista 150:tä ryssittyä kohden, että niitä riittää kyllä?
Kaikkein sekopäisimmät ideat kandee pitää omana tietona(wishbone).
Ja meissä kaikissa uinuu mobilisti, toisilla vaan sikeämmin kuin toisilla.

Kevennetään vakavuutta nyt sillä että toi mun runko oli jo valmiiksi ryssitty. Alkuperäiseen en ois tietenkään koskenut.
A.K.A. Rambe

Kiiski

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 04 lokakuu 10, 22:52:08
Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 04 lokakuu 10, 20:59:08
Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 04 lokakuu 10, 12:30:48
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 03 lokakuu 10, 19:12:16
Eiköhän jakki noita runkoja riitä pilkottavaksikin asti, ei se kuitenkaan ole mikään kolmeseiska yhdenvuoden knuckle/isolättäraami ;D... Helkkarin pussihousut ;)...

Mun pitäis pilkkoo/muokata pannun toiveluurunko tässä talvella  ;D

Joo noita orgis runkoja on varmaan 1 jokaista 150:tä ryssittyä kohden, että niitä riittää kyllä?
Kaikkein sekopäisimmät ideat kandee pitää omana tietona(wishbone).
Ja meissä kaikissa uinuu mobilisti, toisilla vaan sikeämmin kuin toisilla.

Kevennetään vakavuutta nyt sillä että toi mun runko oli jo valmiiksi ryssitty. Alkuperäiseen en ois tietenkään koskenut.
AHAA! Siellähän orastava pussihousu availee silmiään,mitäs mä sanoin!