Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.

Aloittaja Kiwi, 23 joulukuu 11, 17:17:09

« edellinen - seuraava »

Lyytinen

No sen voisi tehdä vaikka niin, että pulttaa stoppariksi jotain jyrsimen pöytään, sitten pikku plootun palasen toinen reuna sitä vasten ja toisen pään nostaa niin korkealle, että tulee about 45 asteen kulma ja sen pulttaa tukevasti jyrsimen pöytään. Sitten vaan klämpillä kiinni se mäntä siihen plootuun. Toinen vaihtoehto on, että maksaa about satasen ja odottaa viikon, että tulee kulmahylly briteistä. Suosittelen jälkimmäistä.

Raimo-Raato

Ihan vaan vingulla venttiilitaskun säteen suurentaminen on sit vissiin liian epätarkkaa? Silleen mä ne oon suurentanut sopivalla terällä jossa pää on sileä eikä täten syö mäntää syvyyssuunnassa.
A.K.A. Rambe

Kapteeni sika

#1877
Missäs laitteessa tämmösiä pönttöjä on käytetty, halkaisja 89mm ja pituuttakin puolmetriä.  :D Sidewinder eagle lukee kyljes ja ilmeisesti joku E hyväksyntä joka ei hyvää lupaa.

Pitäs saada sovelista ääniä himmattua mut ahistaako nää liikaa? Enkä tarkota pelkästään esteettisessä mielessä.



Sisäpuolelta kuva. Irtos vähän kakkia kun huuhtasin.



Perän puolelta:



Spöke

Noi on jostain laukkupyörästä, Kingistä tai Electrasta kiinnikkeiden perusteella.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Kapteeni sika

Ok. Ilmeisesti käryt poistuis orkkis sovelista riittävän vapaasti?  Olis vaan aika helppo/halpa ratkasu ottaa 1 3/4" drag paipeista pätkät pois ja noi jatkoks.

koiruus

Mulla on kiljuvan kotkan vastaavat kiinni pätkittyjen drag paippien perässä.
Otin vielä sisältä vaimenninpalikat ulos ja kylmästi leepusahalla puoliksi.
Hiukan villaa jäljelle jäänen verkkoputken ympärille ja kiinni.
Toimii ja ääni poistuu juuri sopivalla korkeudella takaviistoon.
Sohvi FLHTCUI -06

ma^ko

Noi on Eagle sidevinder sliparit, hiljset ja duhaset, mut ihan hyvät ku lyö rautakangen läpi tuost levyst jossa o toi aneeminen reikä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Kapteeni sika

Onkohan suutinjumppaa odotettavissa jos tota peltiä puhkois. Super E sössö ja nykyiset putket puhaltaa kyl melko vappaasti.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 24 kesäkuu 14, 14:49:31
Ihan vaan vingulla venttiilitaskun säteen suurentaminen on sit vissiin liian epätarkkaa?

Juusaatana, niin on!

Aikaisemmin olisin surutta vedellyt snurralla tai jollain muulla kirvesmiehen työvälineellä. Nykyään moinen ei tule ollenkaan kuuloonkaan. ;D

Kun olin tarpeeksi kauan hakannut päätä jyrsinkoneeseen, alkuperäiseen ajatukseeni sopivan alumiiniplootun puuttuessa keksin tehdä nurkasta löytyneestä jämäpalasta tällaiset:



Säde on biltsinkarvan verran pienempi kuin männän säde, pitäis toimia. Noiden tekemiseen se aika sitte menikin, samalla tuli opeteltua vähän lisää jyrsinkoneen sielunelämää. Joskus nää hommat tuntuu edistyvän vähän hitaasti...
Long John Stroker

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 24 kesäkuu 14, 21:40:31
Onkohan suutinjumppaa odotettavissa jos tota peltiä puhkois. Super E sössö ja nykyiset putket puhaltaa kyl melko vappaasti.

Eiks sul oo cycle shakit tai vastaavat nyt? Tuskin tarttee suuttimiin puuttua.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Kapteeni sika

Juu sykle sakit on. Yks vaihtoehto olis koittaa villottaa niitä....

Tänks.

Hessu

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 24 kesäkuu 14, 23:27:55
Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 24 kesäkuu 14, 14:49:31
Ihan vaan vingulla venttiilitaskun säteen suurentaminen on sit vissiin liian epätarkkaa?

Juusaatana, niin on!

Aikaisemmin olisin surutta vedellyt snurralla tai jollain muulla kirvesmiehen työvälineellä. Nykyään moinen ei tule ollenkaan kuuloonkaan. ;D

Kun olin tarpeeksi kauan hakannut päätä jyrsinkoneeseen, alkuperäiseen ajatukseeni sopivan alumiiniplootun puuttuessa keksin tehdä nurkasta löytyneestä jämäpalasta tällaiset:

Säde on biltsinkarvan verran pienempi kuin männän säde, pitäis toimia. Noiden tekemiseen se aika sitte menikin, samalla tuli opeteltua vähän lisää jyrsinkoneen sielunelämää. Joskus nää hommat tuntuu edistyvän vähän hitaasti...

Juu... ei noin. Mutta kai se noillakin onnaa. Vähän hankalasti. Oisit soittanu. Mulla on muutama erikokoinen männänpuristin palikka tallessa.
Kiinnitittekö muuten huomiota leukoihin tossa Spöken laittamassa videossa. Ne puristi mäntää rengasuran pohjalta. Ei suinkaan männän kyljistä.

Jack

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 24 kesäkuu 14, 23:27:55
Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 24 kesäkuu 14, 14:49:31
Ihan vaan vingulla venttiilitaskun säteen suurentaminen on sit vissiin liian epätarkkaa?

Juusaatana, niin on!

Aikaisemmin olisin surutta vedellyt snurralla tai jollain muulla kirvesmiehen työvälineellä. Nykyään moinen ei tule ollenkaan kuuloonkaan. ;D

Halvatun hifistelijä  ;D
Flatheads!!!

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 25 kesäkuu 14, 07:37:51
Juu... ei noin. Mutta kai se noillakin onnaa. Vähän hankalasti. Oisit soittanu. Mulla on muutama erikokoinen männänpuristin palikka tallessa.

Yllättävää...  ;D

Alkuperäinen ajatus oli tehdä semmonen tavallaan laakerin ulosvedintä muistuttava setti, joka puristetaan kahdella pultilla kiinni männän ympärille ja vasta sitten koko kapistus ruustukkiin. Muttei ollu sopivan kokoista ainespalikkaa verstaalla, joten nyt vedetään noilla. Hiukan hankalampaa todennäköisesti ton kiinnittäminen oikeaan asentoon.
Long John Stroker

Spöke

No nyt täytyy tunnustaa, että on tullut jo vuosia mokailtua mäntien koneistuksissa. Monet kerrat on mäntiä madallettu sorvilla ihan kolmipakan pehmeisiin leukoihin kiinnitettynä ja oon kyllä samoin ehtinyt jo jyrsimelläkin turaamaan. Onneks ovat olleet omia. Oppia ikä kaikki.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa