Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.

Aloittaja Kiwi, 23 joulukuu 11, 17:17:09

« edellinen - seuraava »

hazzinen

RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia

Hessu

Lainaus käyttäjältä: Lyytinen - 23 huhtikuu 13, 09:32:06
Toivottavasti on heti alkumetreillä tarkastettu, että ylettää etupyörään asti. Voisi hieman ns. syödä jos jäisi parista sentistä uupumaan.
Huh! Säikähdin jo. Onneks yletty. Painin tollasen puolikuvan, kun pyörä ei oo mun.

Strategiset mitat 280, +44, n.62 astetta. Matskuna 1,5 mm seinämällä oleva CrMo. TCS:n hyväksymä.

maick

On se. Pitkä. Käsittelykokeen testausmiehet ovat jo jonossa...  ;D

Tuusulan T-Bone

#1263
Toi taitaa olla semmonen 2/3-osaa kuva... ;D

Tuusulassa moottoreiden kanssa ihmettely jatkuu. Ankaran sähläämisen jälkeen nokka-akseli on nyt asteen tarkkuudella ohjearvoissaan. Siirryin tekemään vähän lisää mittauksia. Venttiili-venttiili-välyksen mittaaminen tulpanreiästä jollain rautalanganpätkällä on perseestä. Niinpä kehitin Pirkka-niksin, jolla venat saa säädettyä TDC-nostokohtaan:



Nyt pääsee rakotulkin kanssa koklaamaan:



Mittaustapa ei ole kovin akateeminen, mutta kun huolehtii siitä, että välystä on riittävästi, se saa kelvata. Seuraavaksi keksin jonkin käyttötarkoituksen sukkahousuille.

Heittokello on hieno keksintö. Mäntä yläkuolokohdassa nollataan kansikosketukseen:



Sitten nostetaan venttiili seetiinsä:



Mäntä-venttiili-välys mitattu.

Lyytisen ketjussa oli puhetta kampuran lukitsemisesta paikoilleen esimerkiksi pinionin mutskun kiristämistä varten. Ratkaisin asian valmistamalla jyrsimellä, sorvilla, viilalla ja rälläkällä erikoistyökalun:



Erikoistyökalu in action:


Long John Stroker

Lyytinen

Ekaksi katoin että viikonlopun virta-avain. Mutta jos et ole ennättänyt taputella kansia kovin läjään niin ottaisitko parit kuvat noista S&S kansien imukanavista erityisesti. Pitäisi näet kevätmasennuksesta irti päästyä ruveta leipomaan vakiokansiin imukanaviin fylliä ja toisenlaista muotoa. En nyt niistä S&S:stä meinannut mallia ottaa, mutta kiinnostaisi nähdä minkälaiset ne on, jottain olen lukenut, että niissäkin oli kanavan lattia matalalla ja jyrkkä käännös, mitä nyt tuo ihme lärvä pojottaa lisäksi.

jsr85

Tankki ja lokarit paikoillaan. Moottoriöljyt, takavalot ja etuvilkkujen vastukset viel ja sit räpsähtää ajokausi käyntiin, toivottavasti.

Kaipais lyhempiä takapumppuja...



ps. Por-15 ei kovetu purkkiin sen jälkeen kun on ollut hapen kans tekemisissä niin kuin joku väitti. Viikko sitte valutin tankista ylimääräiset takaisiin alkuperäiseen purkkiin ja ainakaan tällähetkellä ei ole muutosta alkuperäiseen olomuotoon.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Lyytinen - 24 huhtikuu 13, 23:18:27
...ottaisitko parit kuvat noista S&S kansien imukanavista erityisesti...

En osaa ottaa parempia kuvia, tossa nyt pari. Siel on tommonen klunssi, en ymmärrä miksi, eihän se sopperilla ajettaessa oo ku tiellä... ;D





Siitä pinionrattaan mutskusta, se momenttihan on 35-45 ft/lbs. Ei tartte jatkovarsia... tosin rataskin on merkkiä S&S... ;D ;D ;D ;D ;D


Long John Stroker

Lyytinen

Joo kiitos, just hyviä kuveja. Todistaa just sen mitä olen lukenutkin. On tuo lärvä ihan hyvä olla tuossa, tosi tsopperukothan ei mittään ilmanpuhdistimia käytä niin tuohon jää sentään liito-oravat jne.

Tuukka

#1268
Noi tuusulan kannet haiskahtaa vanhalle disainille. Uudemmissa s&s kansissa on imukanavan pohjaa nostettu ja toi spoileri on vähän matalampi.

C.O.G.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Tuukka - 26 huhtikuu 13, 20:02:18
Noi tuusulan kannet haiskahtaa vanhalle disainille. Uudemmissa s&s kansissa on imukanavan pohjaa nostettu ja toi spoileri on vähän matalampi.

Näin mä olin omista kansista kattovinani. Vastahan ne on noita muutaman kymmenen vuotta tehny, ehkä ne pikkuhiljaa jotain oppii sielä... :P
Long John Stroker

Raimo-Raato

Suutarin lapsella ei ole kenkiä. Eli pannun aski tuli rempatuksi vasta nyt. Aski oli jo valmiiksi tampereen hurjien kiillottama niin nyt vaan sipasin kuoren korjaushitsaukset lamellilaikalla matalaks ja rättilaikkaa perään (ei kestä lähempää tarkastelua  ;D). Enhän mä ite ois tiettykään jaksanut lähtee alusta asti kiillottamaan.
A.K.A. Rambe

013

Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

-väiski-

If it has tits or wheels, it will give you problems.


hazzinen

RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia