Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.

Aloittaja Kiwi, 23 joulukuu 11, 17:17:09

« edellinen - seuraava »

Lassi

On miulakin tuutti työn alla. Lähinnä pientä rälläköintiä ja hitsausta harjottanut raaseroinnin muodossa.

4-1 pakosarjaa vailla, muuten olisi tarvittavat hilppeet valmiina.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: jannu - 03 joulukuu 12, 12:15:34
Aha...siis vapaa rakkaus ei käynyt maksuvälineeksi...noh, hoidetaan maksu vanhalla kaavalla ja katsellaan sitä kurssipäivää pyhien jälkeen... :D

Kenties Jyväskylässä voidaan pitää alkuluento. :)
Long John Stroker

Blower1

Itsenäisyyspäivää itse kullekkin!

Vanha projektipyörä alkoi näyttää omasta mielestä jotenkin tylsältä ja konekkin aisti saman koettaen häivyttää pyörää aina kaasusta höllätessä savupilveen. Siksi piti aloittaa kevyt ehostus operaatio.

Lähtökohta syksyllä:



Tilanne tällä hetkellä, kun tankki ja perä on tehty uusiksi parin millin alumiinipellistä:



Tarkoitus on myös muuttaa kone käymään RE85:sella ja käydä koko möhkäle läpi muuttaen se samalla 200 cc suuremmaksi.

Jake

Foorumille aattelin heittää pari mielipidekysymystä:

1. Peilit: Jollain tavalla mä näistä tykkään (mun maku tosin ei oo kehittyny vielä ;) ) ja toisaalta vois paremmatkin laittaa. Mutta millaiset?



(kuvan tankki on vaan leikkaa/liimaa harjoitus)

2. Kummit: Noita kokoja ei löytyny (en löytäny) valkosivuina, mutta arvaiskos maalata?



(kuvassa puhdistusvaahtoa)

Jensen

#859
Ei ole kumin maalaamisesta kokemusta mutta googlella löytyi tämmönen  http://www.mbzponton.org/valueadded/other/tirepaint.htm  Löysin myös keskustelun jonka mukaan yksi tyyppi oli kirjekuoressa lähettänyt rahaa Islantiin ja oli peräti kummimaalin saanut. :D Normaalimaalit ei kyllä pysy kun olen kokeillut kaikki ja kerran jossain foorumilla neuvoivat panemaan sikafleksiä mutta ei pysy sekään vaan nauhana lähti pois.

Jake

Lainaus käyttäjältä: Jensen - 10 joulukuu 12, 16:34:36
Ei ole kumin maalaamisesta kokemusta mutta googlella löytyi tämmönen  http://www.mbzponton.org/valueadded/other/tirepaint.htm  Löysin myös keskustelun jonka mukaan yksi tyyppi oli kirjekuoressa lähettänyt rahaa Islantiin ja oli peräti kummimaalin saanut. :D Normaalimaalit ei kyllä pysy kun olen kokeillut kaikki ja kerran jossain foorumilla neuvoivat panemaan sikafleksiä mutta ei pysy sekään vaan nauhana lähti pois.


Mä ajattelin tätä lainapeitemaalia, jos kokeilis: http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=6300.15

Kumit kun on vielä irti, ni olis helppo sohia.

Jude

Mulla sattuu olemaan yks purkki tota whitewall maalia, en ole kokeillut miten käytännössä toimii, sain tavaran suomen jälleenmyyjältä joka oli joku polkupyöräliikkeen omistaja ja jenkkiautoharrastaja, kehui kyllä hyväksi tuotteeksi. En vaan nyt millään saa mieleen liikkeen nimeä.

Juvakka

Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

Hemuli

Minkäskokoiset kumit noi on ettei valmiita valkosivuja löydy? Etummainen näyttää ainakin ihan perus kaks'ykköseltä johon löytyy ainakin Avonia ellei jopa Metukkaa. Yhtään sellaista maalia en oo nähny joka ei olis vähän ajan kuluttua valkoisen sijaan ruskea kumista puskevien höyryjen takia.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jake

Kaverilla on tuolla "virallisella" maalilla maalatut, mutta ovat ihan ruskeat. Tuon lainapeitemaalin pitäis olla parempaa. Mene ja tiedä.. Lähinnä kiinnostais mielipiteet, notta sopisko noi valkoisiksi edes..

Kokohan on tosiaan edessä ihan perus 21", mutta takana 200/60x16. Halusin vaan samalla kuviolla molemmat ja Avonin Cobrat ostin eteen ja taakse.

Don Quijote

Lainaus käyttäjältä: Jude - 10 joulukuu 12, 18:24:04
Mulla sattuu olemaan yks purkki tota whitewall maalia, en ole kokeillut miten käytännössä toimii, sain tavaran suomen jälleenmyyjältä joka oli joku polkupyöräliikkeen omistaja ja jenkkiautoharrastaja, kehui kyllä hyväksi tuotteeksi. En vaan nyt millään saa mieleen liikkeen nimeä.

Muistaakseni Helsingissa Hi5-Bikes myi tuota Juvakan linkissä olevaa maalia. En tiedä saako enää, ainakaan sivuiltaan en löytänyt mutta aina voi kysyä...

http://www.hi5bikes.fi

"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Miikka

Itellä kokemusta just tosta Quijoten kuvan maalista neljän renkaan verran, autossa tosin. Aivan paskaa tavaraa, ei voi suositella.

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Jake - 10 joulukuu 12, 18:48:40
Lähinnä kiinnostais mielipiteet, notta sopisko noi valkoisiksi edes..
Minä jättäisin nuo mustiksi. Valkosivut sopii retrorenkaisiin, mutta ei minusta niin hyvin noihin moderneihin nakkeihin. Valkosivumaalit on hanurista. Siitä saa ikuisen riesan kun niitä pitää olla päntiönään maalaamassa uusiksi.

Myy nuo billetpeilit pois. Tuohon pyörään sopii jotkut retrommat, vaikkava ihan pyöreät. Tai siis yksi pyöreä ;)

maick

Noup, ei pyöreitä. Tuohon stuukkiin sopii parhaiten snadit ovaalit. Imho  :)

Väri on hieno, kuten pyörä kokonaisuutena muutenkin.

mista

Rautikseen vaihdettu kaasari ja alettu rakentamaan uutta moottoritukea/puolatelinettä/virtalukon telinettä.

Seuraavaksi jos heittäis tuolla sisäkasukahvalla vesilintua ja laittais vanhan takas..
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod