Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.

Aloittaja Kiwi, 23 joulukuu 11, 17:17:09

« edellinen - seuraava »

ma^ko

Kyllä se alkydi kuivaa, varsinkin lämpimässä. Se vaan ei ole kovaa koskaan kun ei sen kuulukaan olla. Sen takiahan aikanaan nimenomaan alkydejä kehuttiin myös iskunkestäviksi, vaikka lyöt maalatun putke lommolle ei maali lohkee vaan seuraa lommolle. Miranolilla oli oikkee hieno TV-mainos aiheesta joskus aikanaa ku putkia mätkittiin lyttyyn ja Miranoli ei ollut moksiskaan.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Rautahauli

Tähän malliin: 
Tikkurila 150 vuotta: Miranol putket 

Hyvin peitti musta väri hiekkapuhalletun sylinterin pinnan kertavedolla.
FXEF-81

Rautahauli

Lainaus käyttäjältä: streamliner - 30 syyskuu 12, 00:12:57
Äksidentille löytyi syy, nostajarullan akseli oli mennyt poikki ja rulla pois paikaltaan. Kai sitä joutuu vaihtamaan kaikki nostajat, ei tiiä vaikka olis orkkista Amerikan Sepon jäljiltä. (Ainahan se on positiivista että pääsee itse turailemaan tehtaan jäljiltä).

Löytyikö kaikki neulalaakerin neulat?

Mulla kävi omassa laitteessa kesällä melkein sama, ei kuitenkaan katkennut, piti aika ilkeetä ääntä. Kaikki neulat oli onneksi paikoillaan:



FXEF-81

Miska

Lainaus käyttäjältä: callahan - 30 syyskuu 12, 00:23:06

Tuohon pyttyjen maalaamiseen.
Rauta,-alumiini valuosia maalattaessa olen huomannut (tuskin ainoana) että ekan reissun kun vetäisee ohennettuna liruna pintaan saa hyvän tartunnan varsinkin alkyydi-väreillä maalattaessa.


Meinaatko, että ilman primeria sutasis ekan kerroksen?

Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 30 syyskuu 12, 04:38:29
Hyvin peitti musta väri hiekkapuhalletun sylinterin pinnan kertavedolla.

Levititkö sudilla vai ruiskulla?

Saako jostain jotain puolhimmeää alkyydia koneen/rungon maalaukseen? Ja värejäjäkin pitäis olla. Ja suht pieniä purkkeja, että pääsis treenaa. Niin ja tietenkin edukasta.
-Just another guy on the lost highway-

Rautahauli

Pensselillä vetelin. 15mm:n Sokeva, ei irronnut karvan karvaa vaikka töpötin ripojen välit kunnolla. Aikaa meni joku 25min/sylinteri. Maalaustelineenä harjanvarsi joka lepäsi kakkosnelos-pätkien päällä joiden päissä oli sahattu V-kolot. Hifistelyä. ;D
FXEF-81

filtteri

erittäin "kevyttä" päivitystä xr:ään ettei mene ihan perseen kaiveluksi tai sitten jarpin kiusaks enhän mä muuten...

Jake


Miska

-Just another guy on the lost highway-

tuuba

Lainaus käyttäjältä: filtterierittäin "kevyttä" päivitystä xr:ään ettei mene ihan perseen kaiveluksi tai sitten jarpin kiusaks enhän mä muuten...
perseen kaivelu on helvetisti halvempaa
tuntuu vaan köyhästä
Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

filtteri

mmjoo mut sitä on helpompi sit kaivella ku se on auki 8)

streamliner

Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 30 syyskuu 12, 04:48:52

Löytyikö kaikki neulalaakerin neulat?

Löytyi. (Vastaaminen kesti hiukan, kun ei ollut torxi-hylsyä kautta 1/4" kasikulmaista lenkkiä, jolla sai nostajanpesän irti.) En tosin ole varma löytyikö kaikki metallihileet katkenneen akselirullan jäljiltä. Akselin toinen pää oli rouhiintunut sen verran, etten tiedä onko siitä lähtenyt joku isompikin pala irti. Akselin toinen pää on sellainen "mollukkamainen" ja se kyllä löytyi. Kammion pohjalla (mikä kammio se sitten onkaan) oli hiukan metallihilettä tuosta akselista. Siinä on sopivasti imukanava (ilmeisesti) öljypumpulle. Pitäiskö olla huolissaan jos siellä kanavassa on jokunen metallihile, että menee vaikka öljypumpun rattaat paskaksi tai jotain muuta mukavaa?

Ajattelin vaihtaa kaikki nostajat uusiin, kun ei tiedä niiden ikää. Onko se fiksua vai turha toimenpide?

tuuba

Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: streamliner - 04 lokakuu 12, 23:50:16...ei ollut torxi-hylsyä kautta 1/4" kasikulmaista lenkkiä, jolla sai nostajanpesän irti...

Eikös noi ole ihan tavallisilla 12-kantapulteilla kiinni? E-Torxit on kuusisakaraisia.

Mutta itse aiheeseen sanoisin että tuollaisen tuhon jälkeen vähintään öljypumppu irti ja purkuun. Bigtwinissä metallihilu ei taida päästä jakopäästä kampikammioon samalla tavalla kuin sportissa joten lohkot voinee jättää halkaisematta? Tosin tässä on pitkä talvi aikaa jos haluaa varmistella...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rautahauli

Juu 12-kulmainen 1/4".

Mun ei tarvinnut miettiä montako nostajaa pitää vaihtaa kun yksi rulla oli helvetin väljä ja loput vaan perkeleen väljiä. Ja etupaon nostaja mullakin pahin oli.
FXEF-81

streamliner

Kiitos teille herrat!

Pitänee mielenrauhan vuoksi pumppu irroittaa ja vaihtaa kaikki nostajat. Joo 12 kulmaahan siinä oli. Hyvin se torxihylsykin siihen kävi, kun eivät olleet tiukassa. Kaveri vaihtoi joskus shoveliinsa noi nostajapesän ruuvit rosterisiin kuusiokoloihin. Kuulemma silloin oli vaikea löytää.