Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.

Aloittaja Kiwi, 23 joulukuu 11, 17:17:09

« edellinen - seuraava »

flhx

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 22 tammikuu 12, 14:38:07
Paskat työkalut - paska jälki. Vahinkojen todennäköisyys muuttuu eksponentiaalisesti suhteessa työkalujen laatuun.

Jaa,mä oon kyllä saanu ihan huomattavan paskaa jälkeä aikaan hyvilläkin työkaluilla. Tiedä sitten mistä se johtuis? Toisinpäin ei kyl oo onnistunut. Nimim. " Ai miten niin rälläkkää ei voi käyttää sorvin korvikkeena? ".Sen takia tässä onkin viimeset pari vuotta käytetty tallissa lähinnä visiointiin ja kaljanjuontiin. Tai ohan mulla Gliden akku latauksessa. Mut kyl mä kohta alan taas ruuvaamaan, tarvis vaan ennen sitä opetella kunnolla noi asennushommat, rälläkän käyttö, hitsaaminen, poraaminen, mittaaminen, sähköhommat...
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

kessu

filtteri: juu, ainakin Haynesin manuskan mukaan aukeaa myötäpäivään tuo mutteri. Sinnepäin sitä naputeltiinkin.

filtteri

Lainaus käyttäjältä: kessu - 22 tammikuu 12, 14:57:49
filtteri: juu, ainakin Haynesin manuskan mukaan aukeaa myötäpäivään tuo mutteri. Sinnepäin sitä naputeltiinkin.
ok,ajattelin että josko tuo ei ole tiedossa voi "kessu palaa" turhankin kuvainnollisesti ;D

erakko

Lainaus käyttäjältä: kessu - 22 tammikuu 12, 14:57:49
filtteri: juu, ainakin Haynesin manuskan mukaan aukeaa myötäpäivään tuo mutteri. Sinnepäin sitä naputeltiinkin.

Tää nyt ei aiheeseen liity ollenkaan mut mun mielestä Haynes tietää vanhemmista vehkeistä varmaan enemmän kuin kukaan muu.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: kessu - 22 tammikuu 12, 14:48:03...Miten muuten asennetaan uudet laakerit emäputkeen? Siihen tulee sellaset irrotettavat BT laakeripesät ja ne pitänee naputella vasaralla lankku väliin laittaen, mut entäs sitten ne laakerit niihin ulkokehiinsä? Vasaralla vai prässillä vai miten?...

Siis nehän on kartiolaakerit - ei niitä asenneta mitenkään ulkokehiin, ne vaan laitetaan paikoilleen kunnon rasvojen kera. Vai tarkoitatko nyt kuitenkin ulkoskooleja noihin laakeripesiin? Nehän kannattaa laittaa paikoilleen ennen pesien asennusta vaikka präsillä. Tai sitten sopivaa holkkia apuna käyttäen vasaralla naputtamalla.

Pesien asennuksessa vasaraa parempi kalu on pätkä kierretankoa ja tukevat prikat molemmissa päissä. Laakeripesät hollille, kierretanko läpi ja niin isot prikat että peittää noi pesät. Tai ainakin sen pesän reiän. Sitten vaan tasaisesti kiristäen samalla zoomaten että pesät pysyy suorassa. Vasaralla on taipumus lipsahtaa aina siihen metrin säteellä olevaan kalleimpaan ja helpoiten särkyvään osaan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

kessu

Hemuli: juurikin noita ulkokooleja tarkoitin laittaa laakeripesiin. Menee taas välillä termit ja nimet sekaisin mutta kiitos.

kessu

Hahaa!  ;D Lainaan haettu julmankokoinen pulttipyssy sai vasta isoimmalla tehollaan mutterin irti. Mut hihnapyöräpä ei lähtenytkään.  :D Ulosvetäjää vaatii, eikä mulla tietty sellaistakaan just nyt ole, huomenna kauppaan. Lisäksi näytti akselin booreista 2 murtuneen osaksi irti.

Mut ne hyvät uutiset: takahihnapyörän sain irti ja vaihdettua hammasrattaan tilalle. En kyllä tiedä et mahtuuko siltikään o-rengas ketju tuohon pyörimään, se kun tulee vasta parin päivän päästä. Hemmetin kapea perä on tuohon tehty. Onko noita takavanteita tehty joillain kapeammilla navoilla, vai mikähän hitto ton rungon tekijän päässä on liikkunut?

Lexus

Oliskohan jollain ruiskahtanut "vähän" lukitetta jonnekkin??  ::)
Army toiletpaper is like Clint Eastwood
- Rough and takes no Shit -

kessu

#83
Hetkinen muuten, tuossa sportin rungossa, koneen alla oikeanpuoleisessa putkessa on tollanen läjään painettu osuus. Onko tuo öljypumppua varten tehty? Meinaan, mun murheenkryyni-tarvikerungossa ei oo tollasta kohtaa. Kannattaisko mennä suosiolla hydrauliprässille painelemaan putkea läjään ennen kuin alan konetta nostelemaan paikoilleen?

Seuraava kysymys: onko noita pyöränakkuja saatavana ohuempia malleja kuin tuo mikä pyörässä alunperin oli, ei meinaan mahdu minnekään eikä huvittelis asentaa sitä sivulle roikkumaan.




(EDIT: laitoin huonon kuvan selkeyttämään tilannetta)

Hemuli

Se on nimenomaan öljypumpun irrottamista varten. Mutta ennen kuin alat takomaan tarvikerunkoa läjään niin mittaa onko se leveämpi kuin orkkis - monasti ne on niin leveitä että pumppu mahtuu putoamaan ilman väkivaltaa.

Kannattaa selata nettiä noiden akkujen osalta, esim. Yuasan sivuilta löytyy paljon erikokoisia akkuja. Katso vaan että ampeeritunnit ja CCA ei ihan hirveästi heitä alkuperäisestä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

TEKE


hieman tutun näköinen runko.
kannattaa tarkistaa et pystyt tyhjentään vaihteisto-öljyt. mun vastaavassa ainakin meni runko just sen kohdilta.

Hemuli

Nyt kun tuota runkoa tarkemmin katsoo, niin herää kysymys onko se kotimaista valmistetta? Lohjalta?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

TEKE

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 23 tammikuu 12, 12:25:23
Nyt kun tuota runkoa tarkemmin katsoo, niin herää kysymys onko se kotimaista valmistetta? Lohjalta?

vai pikemminkin Virkkalasta :)

F 48

Mulla on menossa pitkästä aikaa tällaista rautis-jumppaa... Etuveivin alapään laakerissa oli välystä ja alkoi kolkottamaan. Onneksi en ehtiny enempää rikkoa, vaan purkasin yläkerran jo toukokuun lopussa. Siitä asti tää on odotellut inspiraatiota, kun kesäkin meni panshovelilla ajellen ihan mukavasti.







Mukavastihan tuossa lauantai vierähti, kumma kun kaikki sujui hienosti, eikä missään vaiheessa vastustanut ihmeemmin.

Rautahauli

Vai olisko Kessun runko Tampereen laitamilta? Muokattu aftermarket. :D
FXEF-81