Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.

Aloittaja Kiwi, 23 joulukuu 11, 17:17:09

« edellinen - seuraava »

Vuppe

Lämpimikseni tsekkasin varavanteen laakerit. Pesu ja momenttiin. Heittokello näytti ennen lakrujen pesua liki 5 kymppää, pesun jälkeen puoltoista. Ryssin vissiin jotain..

No väliholkin lyhennyksen jälkeen näyttää noin 8 satkua, mut silti kolahtaa kun vannetta nostaa...🤔
Lainaan röistä heittokelloo, toi on juminut ennenkin ja sitä on vähän öljytty.



Vuppe

Vanteen pyörittely asetteli vissiin rullia parempaan järjestykseen, kymppää näytti toi vanha kello, sama tulos toisenmallisella Mitutoyolla. Hivasin väliputkea vähän lissää, välys 8 satkua, eikös se oo ihan hyvä.

Oon mä näitä ennenkin shimmaillut, mutta kirjan mukaan. Eli kympästä neljään, ja sehän kolisee.

Vuppe

Lakrujen shimmejä myydään -82-99 vuosimalleihin. Mitä tapahtui vanteille -81 jälkeen, laakerit kuitenkin samat vanhemmissakin.  ???

Jack

Tallissa tapahtu talvella.

Pikkusen meni paksulle seos vissiin ku tuhauttelee mustaa tyhjäkäynnillä (ei näy videolla). Putsari vaihtu pienempään. Pitää tutkia miten saadaan enemmän ilmaa koneeseen enneku alan säätää....

https://www.instagram.com/p/COGB9AoBE2q/?utm_source=ig_web_copy_link


Flatheads!!!

013

Perkule kun ei näy nuo instan kuvat mulle kun oon nykyään somevammanen
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Jack

Nyt alko lopullinen muoto löytyä. En kerenny talvella mitään projektijuttua pitää, mut se perinteinen, vaihdan vaan ton ja ton...lopputulos:  kone sylissä.

Flatheads!!!

Antti S.

Hiukan aiemmin tänä vuonna askarreltu juttu, mutta postataan nyt kuitenkin. Tein stongan springeriin Cro Customsin valubiittiä hyödyntäen ja taitaa olla ensimmäinen mun kromaama palikka, johon olen itse tehnyt pohjat.

013

Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Tuusulan T-Bone

Long John Stroker

sekatyömies

"Ja kattoo taakke kuski meijerin, kun näköö iisiraiderin"
-Rehupiikles-

Tuusulan T-Bone

Tallissa on tapahtunut. Shoveli edellytti määräaikaishuoltoa. Se alkoi sylinterien ja mäntien uusimisella, edelliset kun olivat viimeisessä ylikoossa ja muutenkin jo morjens.

Olisin tahtonut uudet pytyt korkeutta 5.440", joka olisi ollut passeli, mutta sitä ei ollut saatavilla. Ostin siis 5.530" korkeat.

No siitähän sitten olisi seurannut, että puristussuhde laskee, ellei mitään muita toimenpiteitä tee, S&S big bore männät kun ovat samat joka pahuksen iskunpituudelle. Vaihtoehtoja oli kaksi: joko liipaista sorvissa pyttyjä vähän lyhyemmiksi, tai pidentää iskua.

Valitsin jälkimmäisen lähestymistavan. Herrat Truett & Osborn puolestaan lähestyivät 4 3/4" lyönnin limpuilla minua. Uusi keskitappi toki piti myös laittaa.

Seuraava vaihtokunnossa ollut kohde olivat nostajat ja pesät. Mulla oli Velva Touchit, jotka 10 vuotta sitten maksoivat 800 dollaria. Leineweber raiskasi ne 10 vuodessa vaihtokuntoon. Nykyään sama paketti maksaisi 1650 dollaria. Kieltäydyin maksamasta ja ostin S&S hydraulinostajat pesineen, koska niissä on yläkerran öljynsyöttö tönäreitä pitkin ja olivat merkittävästi Velvoja halvemmat.

Yksi asia johtaa yleensä toiseen, niin myös nyt. S&S nostajat olivat mallia evolution, mistä seuraa, että on käytettävä myös evolution profiilin nokka-akselia, shovelin profiililla menee ajoitukset miten sattuu. Tästä seurasi kaksi ongelmaa: 1. mistä löytää evon nokka, jossa on riittävästi (paljon) asteita, mutta vähän nostoa, ja 2. mistä löytää evon nokka, joka mahtuu generator-mallin jakopäähän?

Herra Justin Leineweber ratkaisi ongelmani ja valmisti minulle erikoistilauksena E6E-mallin nokan. Siinä on 272° duration ja .520" maksiminosto 1,5:1 vippasuhteella. Sen toimitus viivästyi, saapui vasta viime viikolla, joten ajokauden aloitus hiukan venyi. Tämä kuitenkin Justinille anteeksi annettakoon, sillä hänen isänsä siirtyi autuaammille kilparadoille helmikuussa. Jim-herra oli kuollessaan 89-vuotias ja viihtyi verstaassaan käytännössä kuolemaansa saakka. Kevyet mullat hänelle.

Ja sitten se normaali kansiremppa, uudet ohjurit ja venttiilit. Sekä myös rullavippoihin uudet rullat.

Nyt on kiuas taas paikallaan ja muutama sisäänajolenkki ajettu. Se on nyt 98 cid. Lyönnin kasvattaminen ilmeisesti lisäsi hiukan vääntöjä, kun tuntuu, että kaasua ei tarvitse kääntää just ollenkaan ja silti kulkee silleen vaivattomasti. Täytyy malttaa ajella sisään rauhakseltaan, sitten Long Johnin kautta Poronpurijaisiin. 8)
Long John Stroker

ranze

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 09 kesäkuu 22, 21:55:59Valitsin jälkimmäisen lähestymistavan. Herrat Truett & Osborn puolestaan lähestyivät 4 3/4" lyönnin limpuilla minua. Uusi keskitappi toki piti myös laittaa.
Tasavallassa tasapaino säilyi. Sä jatkoit iskua Truetilla ja mä lyhensin saman tehtaan tuotteilla. Startti taitaa näkyä tuolla lootan päällä, sentään.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

013

jaahas, edellinen tuli valmiiksi ja hyväksi havaittiin, nyt työn alle toisenlaista kapinetta.
kawasaki w650 josta pitäs tehä jonkinlainen bobberi pikku runkomuutoksilla. tämä oli jo silvottu edellisen omistajan toimesta, joten mun ei tarvii kuin tehä putkentaivutukset ja hommata kasa osia ja tarvikkeita että saadaan toimiva ajopeli.

Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Jack

#2923
Asiaa, W650 on oiva kohde rakentelulle.

harmillisesti (tai sitten hyvä, kun ei tartte) se kulkee sen minkä se kulkee. siinä ei kaasarijumpat jeesaa. kasvattamalla kokoa ja toisella nokalla saa tehoa lisää naurettavan vähän, eli sekään ei "kannata".

Ilo se on ajella sellaisenaankin, kun muistaa, että se tykkää kierroksista. Huiput löytyy nelosella.

Edit msitäpäin toi löyty? Kouvolan suunta?  Pistää noi renkaat miettimään, mutta kai joku muukin on älynnyt Shinkot fillariinsa laittaa. Ettei toi olis tää?
Flatheads!!!

013

ei oo kouvolan suunnalta. vakiokuntoisesta rupes silloinen tallikaveri palottelemaan. Nyt rakentuu hyvinkäällä.
tähän on tulossa suoravetokaasarit, jospa se kuohittu luonne palais niillä.
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.