Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.

Aloittaja Kiwi, 23 joulukuu 11, 17:17:09

« edellinen - seuraava »

Jensen


themaukka

Toi videonpätkä olikin jo kateltuna, ja muutama muukin, mutta kai se vaan vaatii sitä reeniä. Kutistuskin teoriassa tuttu juttu, mutta käytännössä en sitä vasarapeleillä saanut luonaaman.

Samanmoisesta tankista saisi kyllä komian pahkan väkästeltyä, mutta aika vähissä on nuo tankin raadot kun ei tuo alumiini edes ruostu. Josko nyt jollain sattuu nurkissa pyörimään tollasta vanhaa rojua Hussen alutankkia, niin tarjotkaahan mulle.

Jensen

Onnittelu Judelle oikean Harrikkamallin valinnasta.. Nyt sulla on mopo jossa on potentiaalia tehdä vaikka unelma pyörä. Toimiikin ne ja mie olen pihisti ajanut mutta 5000 km on tullut mittariin ja ei ole välille jättänyt. Pitää vain valita hyvät osat kun paljon osista on shittiä ja ei ole kuin paikallepanovaiva. Kärjet ja konkat tulee ekaksi mieleen.

Jude

^ heh, kiitoksia.

Koitin etsiä räpeltämätontä runkoa ja ehjää mottia, kaikki muu sen ympärillä oli toissijaista, tietty paperit pitää olla kunnossa.
Kaverilla selailin nettimotoa ja sattu kurkkaa mitä tsekkailen, sano samaan hengenvetoon että häneltä löytyisi tohon budjettiin pyörä jonka kayttö on jääny vähälle.
Moottori on tehty ja ihan nimekkäiden harrastajien toimesta, sen jälkeen kilsoja on tullu n. 800 eli ns. sisäänajossa.
Mielummin laitoin rahat johonkin josta saa ainakin rehellisen tiedon kuin ostaa noviisina sikasäkissä ja korjailla, lainarahoilla  ;D

En näistä hirveästi vielä tiedä mutta papereissa merkintä: fx
Se varmaan pitäisi olla fxe koska tässä on sähköstartti ja kiksi, en tiedä kuin tarkasti otteeseen ne merkataan. Eteen on vaihdettu rumpujarru (pannusta?) ja rengas koot 16 / 16 ne on merkattu muttei esim. tankkia eikä lokareita, wide gliden keula. Jenkeistä tuotu ysärin lopussa ja suomeen leimattu, muutos prossat oli muistaakseni 3%.



Ajattelin tätä "ajopyöräks" ja jatkaa choppailua jytärillä, siihen hommasin rungonraadon joka pitäis saada liiton mittoihin jossain vaiheessa.

Jensen

Tuosta voi katella minne täsmää.. Mulla on FLH ja mallia 1983 electra shrine eli ketjuvetoinen mutta uutena rekattu 1984  http://www.harley-performance.com/harley-vin.html  

Kiwi

No nyt on K-malliin keula, isä oli käyny hakees Jyväskylästä. Tässä saa hetken marssia ennenkö rupeen kasailemaan tota pyörää, saako Hemuli omansa lyöntiin ennemmin?

jsr85

#891
Osat olis haalittuna tiivistesarjaa ja öljyjä lukuunottamatta.

-portatut xb kannet uusilla muotoilluilla ohjureilla ja venttiileillä
-wiseco 10.5:1 männät
-mikuni hsr42 (pitkän väännön jälkeen)
-impact 560 nokat
-.050 lyhemmät tönärit
-revtech 2-1 (supertrapp megaphone)
-ultima sytytys

e. muutama lisäkuva ja sporttivartille maistiainen

Redneck

#892
Lainaus käyttäjältä: Jensen - 05 tammikuu 13, 20:02:44
Kärjet ja konkat tulee ekaksi mieleen.

Mikähän siinä kun ennen ajettiin jotain vuoden verran ja vain säädettiin kärjet. Nykykärjet hapettuvat ja kuluvat paljon aikaisemmin vaihtokuntoon  :(
Olisi kiva löytää jonkun pussihousun  ;D varastosta 60-70-luvun kärjet, nokare rasvaa joka ei leviä lämmöstä ympäri jakajan sisuksia; ja katsoa toimiiko .. vai kultaako aika muistot  :-\

ps. Kärjettömän kun laittaa, ei näitä tietysti tarvitse funtsia .
Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

filtteri

Lainaus käyttäjältä: jsr85 - 09 tammikuu 13, 09:33:19
Osat olis haalittuna tiivistesarjaa ja öljyjä lukuunottamatta.

-portatut xb kannet uusilla muotoilluilla ohjureilla ja venttiileillä
-wiseco 10.5:1 männät
-mikuni hsr42 (pitkän väännön jälkeen)
-impact 560 nokat
-.050 lyhemmät tönärit
-revtech 2-1 (supertrapp megaphone)

mikä taika noissa lyhyemmissä työntötangoissa piilee ???


JaZZo

Löysin choppertorilta sportin mustat raiserit kympillä ja semmonen periaateostos vielä, ettei tyhjin käsin tarttennu kotia ajella, niin aikani niitä tallilla kattelin ja hetken mielijohteesta otin sahan käteen. Sahalla, viilalla ja hiomapaperilla ja kiillotuskamoilla tuli vahingossa tommonen lopputulos.




Ei tuo nyt kai mikään uus juttu ole, mutta kokeilin nyt kuitenki..  ;D
Shovelpiä

Jake

Tänä talvena kun ei ole hinkua rakentaa pyörää paljoa uusiksi, voi keskittyä pikkunippeleihin.

Ohimennen sutasin tuon jännitteensäätimen, kun on ollut mielessä jo kauan..



(vahat ois voinu tehokkaamminkin pestä ennen kuvaamista)

Rezi

Asiallista vintage-lookkia jännitteensäätimessä, kun on punaiseksi maalatut ripojen pohjat. Ja helpottaa kiillotusta, kun ei tarvi kaivaa kiinnityspulttien kohtia kirkkaaksi. Tuo säädin on hyvälaatuista alumiinia kiillotettavaksi. Ei huokosia, pehmeää työstää ja pysyy kiiltävänä ilman jatkuvaa puleerausta.

hazzinen

#898
pienten sähkö-juttujen laittelua enää


mihinkähän tuon nopeusmittarin laittas, vai jättäskö poies? mukavahaa tuota viisarikelloa on kurkistella vaikka jonkii verran näyttääkin yläkanttiin. eiku perkules, jos laitan ton pm:n etujarrun jalkoineen paikalleen ni eihää se pyörijä enää käy paikalleen kun se pirun pyörittäjän kieli on siinnä jarrulevyssä. vai onkos se vaa tehtävä toiselle puolelle napaa kolo sille pyörijälle, kait se niinkin pelaa...
RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia

KvL

Lainaus käyttäjältä: hazzinen - 10 tammikuu 13, 21:46:13
pienten sähkö-juttujen laittelua enää


mihinkähän tuon nopeusmittarin laittas, vai jättäskö poies? mukavahaa tuota viisarikelloa on kurkistella vaikka jonkii verran näyttääkin yläkanttiin. eiku perkules, jos laitan ton pm:n etujarrun jalkoineen paikalleen ni eihää se pyörijä enää käy paikalleen kun se pirun pyörittäjän kieli on siinnä jarrulevyssä. vai onkos se vaa tehtävä toiselle puolelle napaa kolo sille pyörijälle, kait se niinkin pelaa...

Sehän pyörii sitten väärään suuntaan, ei muistaakseni pelaa. Korjatkaa toki jos väärässä.