Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

50-lukulaisten Pannujen runko/moottorinumero

Aloittaja FXDL, 21 marraskuu 11, 13:01:07

« edellinen - seuraava »

FXDL

Moi,

Oliko 50-lukulaisissa Pannuissa käytössä jo runko ja moottorinumerot? Ovatkos molemmat näistä titlessä vai vaihteleekos käytäntö USA osavaltioiden välillä? Moottorinumerot ovat olleet käytössä ainakin Itärannikolla.

Miten näiden osien suhteen osoitetaan alkuperäisyys kun se aika konttorilla koittaa?

On tarkoitus hankkia pannuprojekti entisöitäväksi  ;D


rieska

Muistaakseni -69 lähtien on vasta runkoja merkitty tehtaan toimesta.

-rieska
Elli, tuo vaaksa paskaa voutille!

erakko

Numero on ainoastaan vasemmassa lohkossa. Eli näin ollen titlessä ei ole kuin se sama numero.

Osien alkuperäisyys osoitetaan kontorilla lomakkeella c116.

Jos entisöinti tarkoittaa sun kohdalla museokatsastusta ni siinähän ei ole merkitystä ovatko osat olleet alunperin ko yksilössä.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Hemuli

Runkonumerot otettiin käyttöön vuonna 1971.

Vanhoissa ei tarkkaa tunnistetta ole kuin vasemman puolen lohkossa, kuten tässä tuli mainittua. Lohkon alapinnasta löytyy myös ns. "theft numbers" eli molemmissa lohkoissa pitää olla sama numero jos ovat alunperin yhdessä olleet. Tosin näitä ei katsastuksessa katsota. Muuten kyllä riittää jos pyörässä on saman vuosimallin pyörän alkuperäisosia.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

erakko

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 21 marraskuu 11, 14:34:52
Runkonumerot otettiin käyttöön vuonna 1971.

Vanhoissa ei tarkkaa tunnistetta ole kuin vasemman puolen lohkossa, kuten tässä tuli mainittua. Lohkon alapinnasta löytyy myös ns. "theft numbers" eli molemmissa lohkoissa pitää olla sama numero jos ovat alunperin yhdessä olleet. Tosin näitä ei katsastuksessa katsota. Muuten kyllä riittää jos pyörässä on saman vuosimallin pyörän alkuperäisosia.

Itseasiassa ne lohkojen alapinnan numerot on 'line bore numbers' joiden ei pitäis kovin paljon heittää vasemmassa lohkossa olevasta valmistenumerosta jos lohkot alkuperäiset, luokkaa 100 numeroa. MoCo muuten kirjasi ja arkistoi jonekin 70-luvulle asti mitkä line bore numbers kuuluivat millekin pyörän valmistusnumerolle ja arkistot ovat edelleenkin olemassa.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.