Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

USA pyorien titlet

Aloittaja rodchop, 21 kesäkuu 11, 14:53:38

« edellinen - seuraava »

rodchop

Joo tuntuu loytyvan monenlaista. Mita esimerkiksi tallanen tarkoittaa ?
Type of title:   Other (specify in description)

Tai tama, tekeeko tallasilla mitaan ? Mika on tuo Usan omavalmiste title ?
THERE IS NO TITLE, JUST A BILL OF SALE AND PAST REGISTRATION CARDS.
Onko jollain listaa esim. milla titlella ei tee taalla mitaan, tai toisinpain.
HOG Forever Forever HOG

Tuusulan T-Bone

USA:n omavalmistetitle on Special Construction. Niiden kanssa voi olla los problemos, kun lampsii konttorille. Titlejä on sielä moneen lähtöön, eikä mitään yleispätevää listaa hyvistä ja huonoista oikeastaan voi antaa. Sellainen yleinen ohje pätee tietty kaikkialla, että titleen merkitty ja pyörään meistetty numero pitää olla sama...

Title pitää olla, kun kapistusta Suomeen koettaa kilpiin. Mikään Bill of Sale ei riitä. No title - no kilpi.
Long John Stroker

B 50

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 21 kesäkuu 11, 14:53:38
Mita esimerkiksi tallanen tarkoittaa ?
Type of title:   Other (specify in description)

Lainaus ilmeisesti ebayn "tuoteselosteesta"? Myyjän pitää täyttää myytävän ajoneuvon perustiedot kaavakkeeseen. Jos titleä ei ole, tulee description:iin titlen tilalle other. Bill of salella pystyy paikallisen DMV:n konttorilta saamaan titlen. Title käytäntö vaihtelee osavaltioittain. Esim. Georgiassa titleä ei vaadita `64 ja vanhempiin. Tällöin ajoneuvon saa Suomessa kilpiin pelkällä bill of salella. Kirjoittelen tänne tuonti-omavalmisteista tarinaa kunhan saan homman hoidettua valmiiksi.

rodchop

Joo ebaysta on kopsattu. Pitas jokin projekti saada, mut tuntuu etta kaikissa mielenkiintoisimmissa vaihtoehdois joku ihme Title perkele. Eli lisaa vaan Title tietoo
HOG Forever Forever HOG

Tuusulan T-Bone

Olen leimannut Suomeen vekottimia mitä kummallisimmilla papereilla, viimeksi eilen yhden. Tässä suurin ongelma on aina se, että TraFi:sta saa milloin mitäkin tulkintoja, jolloin yleispätevien ohjeiden kirjoittaminen on ihan oikeasti mahdotonta. Siellä vallitsee myös joiltain osin sellainen asenne, että mitään tavallisuudesta poikkeavaa ei missään nimessä sovi hyväksyä Suomessa kilpiin. Kun hyvin tiedämme, että virkavalta lukee myös näitä tauluja, seuraa tästä, että nämä hankalammat virkayksilöt saavat tietoa kummallisista papereista ja siten voivat ryhtyä torppaamaan niitä. Tänäkin keväänä näin on käynyt, ja ainakin kahden pyörän kohdalla TraFi:n tulkinta on ollut vastoin lakia.

Mä olen hoitanu asiat niin, että oon aina ennen leimalla käyntiä jutellu jonkun kanssa TraFi:ssa. En ole yrittänyt kusettaa ketään, vaan yksinkertaisesti saada selville, voidaanko lakia kyseisessä tapauksessa tulkita myös TraFi:n mielestä siten, että omituisillakin papruilla saadaan täällä vehkeet kilpiin. Tämän menettelyn kautta on myös sillain hyvä fiilis mennä konttorille, että ei ole epävarma maku suussa itellä eikä katsurilla. Toisaalta, kaikkia vastaan tulleita laitteita en ole edes yrittänyt hoitaa kilpiin, koska tiedän sen itse lainvastaiseksi.

Jos on joku tietty härveli kiikarissa, titlestä voi pyytää vaikka valokuvan. Meikäläistä voi sitten lähestyä titlen ja pyörän kuvien kanssa vaikka privana, jos ei muuten kehtaa.
Long John Stroker

mopar72

Vielä Suuret kiitokset siitä eilisestä. Ja myös siitä edellisestä.
Näistä uskon oppineeni titlen ja numeroiden tärkeydestä paljon. Myös sen että jokainen tapaus on oma yksilönsä, ja kaavassa on paljon muuttujia.
Vielä Piitkät kiitokset T-Luulle, ettei tullut piha choppereita shoveleista :-\

Juvakka

Kaunis kolmio tuossa jäsen mopar72 avataressa
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js