Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kuluttajansuoja - onko sitä olemassa?

Aloittaja Hemuli, 26 toukokuu 11, 08:28:05

« edellinen - seuraava »

mista

Lainaus käyttäjältä: tyg - 26 toukokuu 11, 13:50:18

In 1907, William S. Harley graduated from the University of Wisconsinâ€"Madison with a degree in mechanical engineering.

Ja sen jälkeen meille harrastajille onkin ollut tallilla tekemistä :D
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

jyrggä

Kopteri nyt on niin pienen marginaaliryhmän lehti kuitekin, että ei sitä kautta saavuteta kuin muutama uusi "korva" tälle asialle. Sanoisin että näihin isoihin (kansainvälisiinkin) lehtiin kannattais satsata jutun muodossa. Esim bike, mp-lehti tai mitä näitä nyt onkaan. Useempiahan niitä kuitenki on olemassa..
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: makela68 - 26 toukokuu 11, 12:21:44
Nyt näyttäis siltä,että jäykkäperien jarrutestikään ei riitä,vaan kapuloita pannaan rattaisiin vetoamalla johonkin asiakirjaongelmaan,sitä ennen ei testiyritykseltä tuu lappuja jonka kanssa mennä konttorille!! ...tana mitä touhua. Pakko tähän on joku järkiperänen ratkasu saada!!

Tämä siis liittyy siihen, milloin pitäisi tehdä häipymistesti ja milloin sitä ei tarvitse tehdä. Tänään olin TraFi:ssa puoli päivää näyttelemässä yhden sortin teatteriesitystä. En viitsi "riemastuttaa" ketään enemmillä yksityiskohdilla, mutta ilmoitan, että nyt asia on sillä tavalla kunnossa, että lappuja saadaan postiin toivon mukaan huomisen aikana. Lisäksi joudutaan tossa kesän mittaan ajelemaan hyvin dokumentoidusti muutama vertailuhäipymistesti, mut se nyt on taas vaan meidän riesamme, josta palkkaa ei tipu.

On tää lystiä. Akkreditointiin, eli Mittatekniikan keskuksen suorittamaan pätevyyden arviointiin menee tän prätkähomman osalta vuodessa noin viis donaa rahaa. Sen lisäksi täytyy vielä pitää TraFi tyytyväisenä, ja tehdä ainakin toisen mokoman edestä palkatonta duunia kaikenmaailman asioiden todistelemiseksi. Kaikista vitsikkäintä on, että noi jarrutestit on alun perin MMAF:n tutkimuksiin ja mun kirjoittamiin ehdotuksiin. Nyt sitte pitää maksaa viis donaa vuodessa siitä, että joku asiasta mitään tietämätön tulee arvioimaan, oonko mä ja mun kouluttamat ihmiset päteviä tekemään niitä testejä, jotka mä ja muu MMAF:n testausporukka on suunnitellut...
Long John Stroker

Miska

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 26 toukokuu 11, 21:41:24


On tää lystiä. Akkreditointiin, eli Mittatekniikan keskuksen suorittamaan pätevyyden arviointiin menee tän prätkähomman osalta vuodessa noin viis donaa rahaa. Sen lisäksi täytyy vielä pitää TraFi tyytyväisenä, ja tehdä ainakin toisen mokoman edestä palkatonta duunia kaikenmaailman asioiden todistelemiseksi. Kaikista vitsikkäintä on, että noi jarrutestit on alun perin MMAF:n tutkimuksiin ja mun kirjoittamiin ehdotuksiin. Nyt sitte pitää maksaa viis donaa vuodessa siitä, että joku asiasta mitään tietämätön tulee arvioimaan, oonko mä ja mun kouluttamat ihmiset päteviä tekemään niitä testejä, jotka mä ja muu MMAF:n testausporukka on suunnitellut...

Tätä on turha sanoa, mutta sanon sen silti koska meidän suomalaisten on yleensä hieman vaikea antaa positiivista palautetta.
Eli arvostan suuresti tekemääsi työtä. Ilman sitä harrastuksemme olisi varmasti huonommassa jamassa kuin nyt.
-Just another guy on the lost highway-

SanttuS

...tuli vaan mieleen että oliskohan MMAF:n mitään mahdollisuuksia hakea EU:lta jonkinlaista apurahaa? En tiedä mistä tai miten, mutta tuntuu tuolla kulttuuripuolella ainakin olevan jos jonkinlaista instanssia joista rahaa voi kysellä; etenkin jos toiminta on valtioiden rajat ylittävää kulttuurivaihtoa ( tässä tapauksessa vaikka Suomi + Ruotsi )
Vois tollanen pienikin lisärahoitus puuhamiesten taskunpohjalle auttaa jaksamisessa. Odottelen nimittäin kauhulla sitä päivää jolloin aktiivit nostavat oikeasti kätensä pysytyyn. Edunvalvonta kun selkeästi vaatii hermojen ja akateemisen ulosannon lisäksi kykyä tavata lakikirjoja ei pelkästään suomeksi, vaan myös lontooksi.

Olemme matkalla kohti maailmanlaajuista yhteiskunnallista, taloudellista, poliittista ja ekologista

Hemuli

MMAF ei sinänsä kaipaa lisää rahaa, ainoastaan tekijöitä. Näistä hommista on vaikea mitään palkkaa nostaa joten niitä on tehty ihan vaan rakkaudesta lajiin jotain mitättömiä kilometrikorvauksia lukuun ottamatta. Tekijämäärä on vaan ollut niin pieni tässä vuosien varrella ja kaikkein vaikeimmat hommat henkilöityneet aika pitkälle yhteen tai joissain tapauksissa kahteen heppuun niin heidän korvaamisensa on aika hankalaa. Takki tässä alkaa olla tyhjänä itse kullakin, varsinkin kun nää viranomaiset tuntuu saavan törttöillä ihan miten haluaa ilman mitään vastuuta aikaansaannoksistaan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

makela68

Tämä siis liittyy siihen, milloin pitäisi tehdä häipymistesti ja milloin sitä ei tarvitse tehdä. Tänään olin TraFi:ssa puoli päivää näyttelemässä yhden sortin teatteriesitystä. En viitsi "riemastuttaa" ketään enemmillä yksityiskohdilla, mutta ilmoitan, että nyt asia on sillä tavalla kunnossa, että lappuja saadaan postiin toivon mukaan huomisen aikana. Lisäksi joudutaan tossa kesän mittaan ajelemaan hyvin dokumentoidusti muutama vertailuhäipymistesti, mut se nyt on taas vaan meidän riesamme, josta palkkaa ei tipu.

Erittäin hienoa,jälleen kerran!! T-bone on kuin ratsuväki!! ;D

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 26 toukokuu 11, 21:41:24
...ilmoitan, että nyt asia on sillä tavalla kunnossa, että lappuja saadaan postiin toivon mukaan huomisen aikana...

Ilmoitan, että lappuja lähti postiin äsken, joten perillä ovatten varmaankin tiistaina. Muutoskatsastuksia voi siis varailla ensi keskiviikolle.
Long John Stroker

013

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 28 toukokuu 11, 15:51:13
Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 26 toukokuu 11, 21:41:24
...ilmoitan, että nyt asia on sillä tavalla kunnossa, että lappuja saadaan postiin toivon mukaan huomisen aikana...

Ilmoitan, että lappuja lähti postiin äsken, joten perillä ovatten varmaankin tiistaina. Muutoskatsastuksia voi siis varailla ensi keskiviikolle.

no kiitoksia. pääsee kilpipelillä ruottiin. ;D
t: kolmekätinen jarrumies
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

jesse

konttoreilla lukee päästötestien tekemisessä: asiakas vastaa moottorivauriosta jos jakohihnaa ei ole asianmukaisesti vaihdettu (ihan tarkkaa sana muotoa en muista)
mutta kävipä kaverin emännälle niin että muutaman tonnin ajettu hihna katkesi inssin viimeisessä mielivaltaisessa polkaisussa ???
hinauttivat auton kantaselle (jkl moottori koneistamo) siellä todettiin ettei kannata konetta kunnostaa... ja että kyllä siellä uusi hihna on ollut (josta oli myös laput että vaihdettu)
konttorilta oltiin sitä mieltä että hihnan valmistaja on vastuussa  :P
4tonnin autosta eivät lähteneet sitten enempiä oikeuksia hakemaan oikeus teitse...

itse diisseliä leimalle viedessä aina löysään vaijerit niin ettei ota puoliakaan kierroksista  ;D
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

jesse

niin ja suuressa kiitollisuuden velassa ollaan maffin porukalle ja useille asioiden kanssa painineille 8)
myöskin tämä palsta on ollut itsellekin hyvin tärkeä niin ohjeistuksessa, vinkeissä, kädestä pitäen neuvoista, kuin myös vertaistukena  8)
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...