Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kolaripyörän verotus ja katsastus??

Aloittaja mikko39, 12 helmikuu 11, 13:33:36

« edellinen - seuraava »

mikko39

Moi.

Kannattaako salvage title- pyörä käydä näyttää Tullissa ennen korjaamista pienemmän autoveron toivossa, vai leivotaanko ensin kuntoon ja käydään sitte täyttämässä verohakemus ns normikuntosena? Tarkoitus on tehdä normi ajopyörä ja ehkä tulevaisuudessa sitten jotain muutostöitä. Pyörä olis näillä näkymin vm99 Dyna low rider.

Tekeekö muuten veropäätöksiä pääkaupunkiseudulla kaikki toimipisteet, vai vaan joku tietty?

T Mikko

Hemuli

Eikös Helsingissä kaikki verotus mene Sörnäisten kautta?

Aika heikkoa on ollut kolaripyörien helpotuksien kanssa, en ole koskaan kokeillut mutta mitä muualta olen kuullut niin saa olla todella huonossa kunnossa että mitään heruu.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuusulan T-Bone

Ajokelvotonta pyörää ei lain mukaan edes saa verottaa. Salvagepyörän kohdalla sanovat todennäköisesti, että haepas ensin se katsastustodistus ja tuu sitten takaisin. Toki riippuu kuun asennosta ynnä muusta, toisinaan eivät ole kiinnostuneita oikein mistään.

Lisäksi kondiksen puolesta ei yleensä rabattia saa, vaikka olis mistä vehkeestä kyse. Tarkemmin ajatellen, enpä muista yhtäkään keissiä, jossa verotusarvoa olisi merkittävästi alennettu huonon kunnon perusteella.
Long John Stroker

tuuba

mä sain kunnon puolesta alennusta aikanaan -96 herigesta jotain satasen luokkaa muistaakseni että aika hiljasta oli verrattuna siihen lähes 5 tonnin veroon.
josta kylläkin oon saanu melkein 1500 takaisin ihan valittamatta kun olivat 2 kertaan muuttaneet sitä jotain prosenttiaan.
Only way to feel the noise is when it´s good and loud...