Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Merkitytin rengaskoot ja -tyypit rekisteröintitodistukseen

Aloittaja Motomatti, 24 huhtikuu 20, 00:17:07

« edellinen - seuraava »

Motomatti

Nimimerkillä: Maksoinko turhasta?

Joka tapauksessa on nyt vaihtoehtoinen rengastus merkitty tiedostoihin. Takana on leveähkö auton rengas.
Lähinnä siksi koska en halua viranomaisten kanssa kinata. Osasyy on ensi vuodeksi suunniteltu Euroopankiertue. Saksassa ovat kuulemma tarkkoja että rekisteröintitodistus ja rengaskoot täsmäävät.

Toisaalta, nyt saattaisi kiinnostaa jos vaikka viranhaltija pysäyttäisi ja kyselisi aiheesta.

http://www.motomatti.fi/2020/04/california-1400-gts-katsastus-2020.html

Mites muilla?

Pekka äL

Kakskyttuhatta kilsaa ja jo toinen rengas menossa.
Paljonko se eka kesti?

HD Electra Glide M8

Motomatti

Yksi rengas on kestänyt kaksikymmentätuhatta kilometriä. Voisi ajaa pidempäänkin sillä kulutuspintaa on ollut keskellä rengasta jäljellä noin kaksi millimetriä. Reunoilla enemmän.

Olin ilmaissut keston ylimalkaisesti. Asia on nyt korjattu rengaskohtaiseksi matkaksi.

Vaihto on tapahtunut hyvissä ajoin siksi että olen pidempään reissuun halunnut uuden renkaan. Tuollaisen renkaan hinta on 60 - 80â,¬.

Originaalikumin hinta on noin 300â,¬ ja se kestää hyvänä reilut 3000 kilometriä ja muuttuu kulmikkaaksi ajaa. Alla olevalla renkaalla on jo viime suvena käyty täysillä matkavarusteilla kahden hengen 100+ kg kuormalla Norjassa ja muualla Lapissa. Ei tarvitse tuskailla rengashuolia pidemmälläkään reissulla. Eturenkaita tarvitaan noin kaksi yhtä autonrengasta kohti vaan en nyt tästä nykyisestä vielä tiedä. Vaihdan kuitenkin ajoissa enkä aja aivan sileäksi asti. Eturenkaan hinta noin 100â,¬.

Renkaanvaihto ja tasapainotus onnistuu oman työnä. Tosin viimeksi homma tehtiin kaverin pajalla heidän koneillaan mutta tasapainotin itse omalla Verstaalla. Vanne kuin ei sovi auton pyörän tasapainotuslaitteeseen.