tosta alkajaisiks...
by http://jlmeccanica.blogspot.fi/ (http://jlmeccanica.blogspot.fi/)
Hmm käsitinkö oikein, rautapään alakerta ja shovelin kannet jollain uudenmalla öljypumpulla?!
(http://blog.sagafan.jp/usr/harley/DSCF6583.JPG)
Ootteko tämän rakentelupajan edesottamuksia seuranneet?
http://jlmeccanica.blogspot.fi (http://jlmeccanica.blogspot.fi)
Tällanen on aikas hieno
(http://www.500race.org/Marques/JAP%201100%20Vtwin%20engine.jpg)
Two of everything ;)
Syyttäkää floodauksesta, tämä on toisinto forumin alkuajoilta. Haittaako jos on veneen moottori?
(http://toyoutboardmotors.com/Real/D01489-01.JPG)
(http://toyoutboardmotors.com/Real/D01489-01.JPG)
(http://toyoutboardmotors.com/Real/D01489-03.JPG)
(http://toyoutboardmotors.com/Real/WheelsThroughTimeMuseum.jpg)
Viimeinen kuva Wheels through time museumista, siinä näkyy olevan moottoripyöränkin moottori.
http://toyoutboardmotors.com/Real.htm#Indian (http://toyoutboardmotors.com/Real.htm#Indian) <---- tuolta perämoottoripervoille lisää kuvatuksia.
Edit: Se viimeinen kuva
Telkkarista katsoin, että noilla vintage-perämoottoreilla on oma innokas keräilijäkuntansa. Ebayssä on huutokaupp (http://www.ebay.com/itm/1931-INDIAN-SILVER-ARROW-OUTBOARD-BOAT-MOTOR-ENGINE-VINTAGE-RARE-FIND-/310420165075?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item48467bd1d3&vxp=mtr)a tuollaisesta Indian Silver Arrow perämoottorista ja hinta näkyy olevan 7 450 USD.
Täältä (http://toyoutboardmotors.com/Real.htm) löytyy lisää noita vanhoja perämoottoreita. Muokkaus: postasin vahingossa saman linkin
(http://toyoutboardmotors.com/Real/Waterwitch_1938d.jpg)
(http://toyoutboardmotors.com/Real/John_Klug_KG7Q.jpg)
NSU-shovel
(http://3.bp.blogspot.com/-zn3mnn9CFkE/UDsDfPSq1mI/AAAAAAAAVJ0/qmmyWsqi1y4/s1600/tumblr_m97eejwg0q1runcvvo1_1280.jpg)
Pässipannu
(http://www.nonamemc.fi/Kahinat05/images/CIMG3631.jpg)
Lainaus käyttäjältä: Roadrunner - 11 lokakuu 12, 19:22:57
Pässipannu
(http://www.nonamemc.fi/Kahinat05/images/CIMG3631.jpg)
Bsanhead?
Jäsen H teki moisen koneen (vai onko tuo se sama uudessa rungossa?) kun me muut nöösit vielä vedettiin mopedeilla. Lukekaa juttu joistain niistä ensimmäisistä Koptereista, ja muistakaa kiinnittää etulokarit hyvin!
Samaa juttua tuli myös pentuna ihmeteltyä.
Oon jälkikäteen funtsinut että ne alku-Kopterit iski kyllä otolliseen maaperään kun edelleen jaksaa näiden romujen kanssa painia. :)
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Sportster%20of%20the%20week/522251_294233237348180_1545604601_n.jpg)
Kuvalaina "davekpv´s photostream"
(http://2.bp.blogspot.com/-ByZuGoEc37Y/UMH60DUfWII/AAAAAAAAK8c/w_y8LZ5Ah0g/s1600/174.JPG)
Toiskohan joulupukki tollasen?
Cameronin paja tekee saarella Japin uustuotantokoneita hintaan 13200 puntaa ja toimistusaika on yli vuoden.
Mutta, jos ens jouluksi ;D
(http://straightspeed.files.wordpress.com/2011/11/tumblr_lpv3psoamn1qep2npo1_500.jpg) tässä on myös eilispäivän hitechia
erikoinen järjestys noilla venttiileillä :o..hetken ihmettely ja toteamus on että aika vaikee muuten toteuttaa työntötangolla..vielä kerran piti kattoo ja todeta et liian aikanen aamu ajatella,aivot viä nyrjähtäneessä tilassa ;D
Niin on. OLis kiva tarkastella noita venttosia vierestä ja vaikka purkaa kone ;D.
1912 Hedstrom Indian 8 valve Big base (http://www.youtube.com/watch?v=iovt40xPVaM#)
no nyt aukee,lumityöt+20kmpyörälenkki+uudet lumityöt sai veren kiertämään hattuun asti :D
Shovel ;)
Nakluan mopoliikkeestä bongasin ton täältä Pattijoelta.
166 Cubic inch engine dual carb (http://www.youtube.com/watch?v=QrI6RQFp24g#)
siinä olis kans pattijoelta
Harley Twin Cam vuosimallia -28
(http://4.bp.blogspot.com/_QXflYLA1f4c/TCk0xeofSTI/AAAAAAAAAhM/F4ahUkiSlzI/s320/1928+JDH.JPG)
Joo, totta se on. Tuo on f-head JD-mallista kahdella nokalla tehty JDH-malli, missä on vähän enemmän forssia kuin yksinokkaisessa. Käytettiin kisapyörissä ja sitten muutamissa maantieversioissakin. Kiinnostava moottori, jossa pakoventtiili on sivuventtiilli ja imuventtiili kansiventtiili; niin sanottu f-head tai pocket valve moottori.
(http://1.bp.blogspot.com/_QXflYLA1f4c/TCk369ZmQuI/AAAAAAAAAhk/7By5TzWXlTA/s1600/1915+harley.JPG)
Mä niin haluisin tuon ;D
Hämärä öljypumppu & öljylinjasto, mikä onkaan tuo katkaisia sen kyljessä
Perus tylsää kanadan meininkiä... 142" shovelhead.
Jörgenin s&s
(http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=375495&d=1357237188)
PanJAP vai JAPpan
Tälläinenkin on joskus ollut suunnitteilla.
Jäi tosin hahmotteluasteelle :)
Pitkästä aikaa JJ:ia selatessa löytyi hieno kansiventtiiliversio pikkulättäpäästä:
(http://www.jockeyjournal.com/forum/attachment.php?attachmentid=82767&stc=1&thumb=1&d=1361575848)
(http://www.jockeyjournal.com/forum/attachment.php?attachmentid=82768&stc=1&thumb=1&d=1361575848)
Hienon näköisiä nuo avonaiset yläkerrat. Tiedä sitten kuinka käytännöllisiä ovat pidemällä aikavälillä.
Melkein off-topic: Tuli JJ:stä mieleen, olen yrittänyt etsiä JJ:stä kuumeisesti kapinetta jostain mäntämoottorin historian alkuajoilta. Kyseessä oli moottori, jossa mäntä/männät toimivat "ahtimena" alaspäin suuntautuvan liikkeen aikana tehden siis kampikammioon paineen joka johdettiin sieltä imusarjaan.
Oliko siellä todella juttu tällaisesta vehkeestä, vai onko mulla menny kanttarellit ja silokit sekaisin?
JJ:stä en tiedä mutta pussihuosufoorumilla on käynnissä aiheeseen liittyvä keskustelu DKW:n koeisiin liittyen.
http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=80720.0 (http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=80720.0)
Ilmoita jos kuvat eivät näy ilman kirjautumista, niin poimin ne sulle talteen.
Kiitos shoveltimppa, tuo se kai oli mitä etsinkin :)
Mekaanisia Liike suorituksia ;)
Little Giant 500 lb. Triphammer Gone Mad (http://www.youtube.com/watch?v=E0ICdvaU94o#)
Moottoria kerrakseen!
http://thekneeslider.com/allen-millyard-builds-a-5-liter-v-twin/ (http://thekneeslider.com/allen-millyard-builds-a-5-liter-v-twin/)
(http://thekneeslider.com/images/2013/03/millyard-5-liter-v-twin-c-530x298.jpg)
Tuollainen samantapainen V-twin viritelmä on ollut moottoripyörässäkin kiinni. Tosin kuutioita oli hiukan vähemmmän, muistaakseni kolme litran paremmalla puolella kuitenkin. (Juttua ja kuvia siitä taitaa olla jossain tuolla big twin ketjussa, muistaakseni Hemulin postaamana...)
Edit: laitetaan kuvakin, koskei kukaan viitsi sitä kuitenkaan etsiä ;D
(http://www.bikeexif.com/wp-content/uploads/2009/12/warbird_motorcycle.jpg)
Warbird on pyörän nimi
The "Flying Millyard" V Twin first test run (http://www.youtube.com/watch?v=ND4EA0dnAM8#ws)
5l ;D
Kumarrus Indianin uudelle retrohenkiselle koneelle.
(http://ultimatemotorcycling.com/wp-content/uploads/2013/03/2013-indian-unveils-thunder-stroke-111-v-twin-1.jpg)
(http://motorsportsnewswire.files.wordpress.com/2013/03/indian-thunder-stroke-111-engine.jpg)
(http://s1.aecdn.com/images/news/gallery/indian-thunder-stroke-111-engine-looks-great-sounds-even-better-photo-galleryvideo_4.jpg)
Lainaus käyttäjältä: Rezi - 17 maaliskuu 13, 10:39:07
Kumarrus Indianin uudelle retrohenkiselle koneelle.
Oikea ilmaisumuoto on uusio-Indianin retrokone...
Tuolla pitkä juttu tuosta uudesta Inkkarin koneesta
http://www.cycleworld.com/2013/03/09/exclusive-inside-the-all-new-indian-thunder-stroke-111-v-twin-engine/ (http://www.cycleworld.com/2013/03/09/exclusive-inside-the-all-new-indian-thunder-stroke-111-v-twin-engine/)
Daytonassa ainakin oli Indian aikas isolla esillä, että saas nähdä. Eipä tuo nyt hirveesti ittee vakuuta, mutta Ameriikan baikkerit saattaa arvostaa.
Takaisin Koneisiin ;)
(http://media.onsugar.com/files/ons3/641/6410843/48_2009/e2/XR_Lucifers_hammer_carbs_R.jpg)
(https://lh4.googleusercontent.com/-GPZHciJknwk/TyxBMYdzlHI/AAAAAAAAw5g/XGpEeci3qwo/w1000-h669-no/_DSC0916.jpg)
Vanhaa Benelliä harvoin näkee tai kuulee..Tuossa kiva ääninäyte Benelli 750 Sei (http://www.youtube.com/watch?v=C8g0fMubYtc#)
Toi Benellin kone ois hieno sopperimosa! Eikä oo paskat äänetkään.
-Spöke-
mitähän noi kuuspyttyset cbx_sät maksaa mualimalla..?
lähinnä jos haluias aihion josta väsäillä jotain muuta kuin museopyörää ;D
Lainaus käyttäjältä: _Juha_ - 18 heinäkuu 13, 15:31:34
mitähän noi kuuspyttyset cbx_sät maksaa mualimalla..?
lähinnä jos haluias aihion josta väsäillä jotain muuta kuin museopyörää ;D
Alkaen 600$ ;)
Vesipää...
(http://www.classicmotor.se/bilder/imagecreate.php?id=736699&w=575&h=9999&c=YTowOnt9&s=0&k=d74b23af1396140604562a5fd204130e0b82e56f)
Ilmajäähy:
(http://farm4.staticflickr.com/3624/5777818459_bd0b2f7748.jpg)
Em liittyen..
Onkos tämä se Tatra? siinähän on ilmajäähy V8
Tatran kone kyllä.
Tehtaan prototyyppi
(http://3.bp.blogspot.com/-pvFi9pXBNDg/Ux-AMpejD2I/AAAAAAAAhnk/4g0Y8BZQP9s/s1600/10.JPG)
Ja yli puoli vuosisataa perästä tuli Buell blast...
Tällanen generaattorishovelin kone Born Free kuutosesta. Ei välttämäti kaunis, mutta vaikuttava ;D
(https://farm3.staticflickr.com/2908/14574548062_3ed8873a68_b.jpg)
Löytyy ainakin tuplakaasarit ja varmaankin tuplatulppaakin kansissa. XR-tyylisesti laitettu kannet eli on sylinterien imut ja paot samoilla puolin. Sitten löytyy Hot Dockin rockerboxit ja voihan olla että kannetkin ovat samasta paikasta (jolloin olisi luonnollista olettaa ett ovat neliventtiilisetkin). Nuo sytytystulpat vaan vähän viittaavat siihen, ettei ole neliventtiilikannet, koska sellasissa tulpat on yleensä palotilan keskellä. Oli miten oli, niin myös jokin drag racing -tyylinen magneetto näkyy löytyvän...
toi vehje on Mullins chain driven Brandonin tekemä...lisää aiheesta löytyy kaverin blogista mullinschaindrive.blogspot.com...aika vaikuttavaa jälkeä myös pellin muokkauksessa..
Tollanen kummallisuus löyty.
Toi rockeri ratkaisu on veikee. Paul Coxin käyntikortti toi prätkä,
Ok. Broklyn invitation näyttelystä toi kuva.
ohc bevel
Moottoripornoa Rämsöön Kowan Teknolokian kylästä, kotitekoinen ohv - JAP. Koneliikkeen pojat osaa.
https://www.youtube.com/watch?v=KHsi26zq5E0 (https://www.youtube.com/watch?v=KHsi26zq5E0)
-E
edit: Kyseessä on nuorten miesten omavalmisteprojekti...
Ai hurja! Kyllä on hieno! Onnittelut savujen otosta!
"Nuorten miesten omavalmiste" ;D ;D
Käsittääkseni tälle on vieläkin hurjempi "sisarkone"? Onko se missä vaiheessa?
Tampereen suunnilla on kaikinpuolin ihailtavaa rakentelukulttuuria.
Lainaus käyttäjältä: Erppa - 17 marraskuu 14, 09:35:41
Moottoripornoa Rämsöön Kowan Teknolokian kylästä, kotitekoinen ohv - JAP. Koneliikkeen pojat osaa.
https://www.youtube.com/watch?v=KHsi26zq5E0 (https://www.youtube.com/watch?v=KHsi26zq5E0)
-E
edit: Kyseessä on nuorten miesten omavalmisteprojekti...
;D ;D ;D Tarinaa LEAK MC:n vaiheilta..
-E
Otettiin todellakin ensisavut koneesta ;D
Ihan helvatan hieno juttu kyllä, jos nuoret miehet vielä ymmärtävät tällaisten moottorien päälle! Tollanen J.A. Prestwichin kone on yksi hienoimmista moottoreista.
Ja mikäs tuo och moottori on, joka aiemmin oli esillä? Onkos siellä kenties Manxin konettakin tehty...?
Tuo OHC kuningasakseli on omia romujani.. (katupyörästä..)
.. sijaitsee täällä Itä-Suomessa..
täälläkin jotain yritellään mutta hämeessä asuneena ja usein aikoinaan Leakilla vierailleena sitä haikeana katselee heidän ja ystäviensä tekemisiä..
Kyllä täältäkin jotain valmistuu..vaikka onnetonta räpeltämistähän tämä on jos erehtyy vertailemaan..
(http://i.imgur.com/BcD1vuM.jpg)
Turboko se siellä penkin alla luuraa ;D
Kerrankin on saatu kiemuraiset putket näyttämään hyvältä.
Oijoi, kyllä nyt kaipaa vaippa vaihtoo. On kyllä meikäläiselle sopivaa jynkkyä :o
Tuplatulpat mutta toiset hatut puuttuu? Hieno kone kyllä muuten, loppupyörästä vähän kyseenalainen jalkatappeineen ym. ...
Viikon flathead moottori: KR 750 vuodelta 1968. Ihan mieletön moottori... taidetta sanoisin.
(http://www.classicsportbikesforsale.com/wordpress/wp-content/uploads/2011/05/IMG_27141.jpg)
Aika hyvän kokoset venttiilit ja tuo relieving eli muotoilu/hionta venttiileistä mäntään päin. Tämän kisalättäpään nokka-ajotuksia tuli joskus ihmeteltyä. Hirvee overlappi... onhan etuna se, ettei mäntä kilkuta venttiileihin missään tilanteessa, eivätkä liioin venttiilitota toisiinsa kiinni.
Mielenkiintoinen käyntiääni tuossa on myös.
Tässä muute kuvaa overlapista.
(http://garagecompany.com/bikes/museum/KR22/IMG_2718.JPG)
hyvä sivusto:
http://www.diagnosis2012.co.uk/vtwininnovators2.html (http://www.diagnosis2012.co.uk/vtwininnovators2.html)
Buell XBRR:n moottori. Vain 56 kyseistä pyörää saatiin tehtaalta ulos; en tiedä montako moottoria. Tässä on viety aika äärimmäisyyksiin kaksiventtiilinen ilmajäähdytteinen V2 työntötanko (OHV) moottori.
(http://www.dragbike.nl/pictures/xbrr/0005.jpg)
Aika suora ovaali imukanava:
(http://www.aswracing.com/XBRR/xbrrintakeport.jpg)
ja mukavan näköne palotila 2,2 tuumasilla imuvenoilla.
(http://www.aswracing.com/XBRR/xbrrchamber.jpg)
Tehtaalta lähtiessä 150 takapyöräkaakkia, XB9:n isku ja vähän runsaan 4 tuuman poraus (olisko ollu kuutioita 1340).
Se muuten vielä lisättävä, että tässäkin oli hydrauliset nostajat, eikä mitenkään erityisen ärjyt nokat... varmaan jokunen heppa vielä piilossa tuolla.
buell blast alakerta, ducati yläkerta. eikä muu pyörän taso jää jälkeen koneesta.
ollu esillä Smokeoutissa
(http://img.photobucket.com/albums/v457/guzzidoug/Mobile%20Uploads/2015-06/20150620_123506_zpsmg9uq6mg.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v457/guzzidoug/Mobile%20Uploads/2015-06/20150620_123519_zps4mdaohoy.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v457/guzzidoug/Mobile%20Uploads/2015-06/20150620_123500_zps8s167dli.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v457/guzzidoug/Mobile%20Uploads/2015-06/20150620_123524_zpsfbkfm8jf.jpg)
Jossain olen nähnyt sellasen bigtwinin, jossa oli ducatin kannet...
Mutta tässä moottorissa onkin shovelin kannet porsterissa:
(http://1.bp.blogspot.com/-kLDIieLkqq8/UIXJ3zVLkZI/AAAAAAAAQyg/yuqA5CTU1aI/s400/tomasigian69791_4410782480737_1859653276_n.jpg)
Mikäs tämä:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ETYGCOYr6R4 (https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ETYGCOYr6R4)
Ho,
Tässä Joutsan näyttelystä tuttu, ajamalla perille ja pois.
(https://kaukolaukaus.files.wordpress.com/2015/07/jcs_2015_p-360-2.jpg)
Lainasin kuvan Tintin hienoista otoksista, keskisuomi osiosta.
Ile
sehän on Spok MOTOR :D
(http://i1197.photobucket.com/albums/aa424/MickTroeth/sportstermill001.jpg)
pre-seventy XLCH
(http://3.bp.blogspot.com/-G_18nkendGI/UwPpeH8kl7I/AAAAAAAAFBM/QLDIRW8YE5I/s1600/IMG_0783.JPG)
Reading Standard Racer's motor.
Mahtaakohan jakopää rallattaa yhtä hyvin kuin rautiksessa ???
(http://www.williammaloney.com/aviation/RCAFRoyalCanadianAirForceMuseum/AircraftEngines/images/11BristolHercules734.jpg)
pistetääs tämmönen tehtävä pystyyn eli tunnista mikä kone / prätkä kuvissa?
(https://kensan.smugmug.com/photos/i-wPQmzCF/0/L/i-wPQmzCF-L.jpg)
(https://kensan.smugmug.com/photos/i-Lr6VJLH/0/L/i-Lr6VJLH-L.jpg)
Oisko Victoria V 35 Bergmeister?
-eeko
en ollu tuommosesta ite ennen kuullukkaan mutta eipä näyttäny olevan vaikee tietäjille / ossoojille
veistoksellinen moottori jokatapauksessa
(https://kensan.smugmug.com/photos/i-J23pHHL/0/L/i-J23pHHL-L.jpg)
(https://kensan.smugmug.com/photos/i-jF9L7KQ/0/L/i-jF9L7KQ-L.jpg)
On kyllä kaunis moottori. Tuon ympärille olis hieno rakentaa chopperi.
Lainaus käyttäjältä: Rezi - 05 marraskuu 15, 15:38:42
On kyllä kaunis moottori. Tuon ympärille olis hieno rakentaa chopperi.
Samanlaisissa mietteissä täälläkin... :)
Joo, huutais jotain Art Deco- tyyppistä chopperratkaisua ympärilleen. Eriittäin hieno ja linjakas.
-Spöke
Myönnän olevani melkoisen one mainen ja ehkä juuri siksi en tajua mistä toi victoria imeskelee ilmaa? Vai tajuanko sittenkin. Bensahanasta menee letku moottorin sisälle jossa kai on jonnin sortin kaasuitin? 2-tahtinen toi näyttää olevan. Tulis kyllä myöhempien pyhien aikojen jeesuksien hyväksymä sopperi, RINDIDIDIDIDI N N N N N N
Kyllä tuo neljällä tahdilla sytkyttää, liikkuvaa kuvaa samanlaisesta pyörästä:
https://www.youtube.com/watch?v=AQnZXn-Yh1k
Tuolta löytyy enempi tietoa:
http://www.v35-bergmeister.com/html/_engine_group.html (http://www.v35-bergmeister.com/html/_engine_group.html)
kyl se on kumma kun nykyään ei oo vehkeistä kiinni et minkälaisia muotoja koneisiin sais niin tuollaisia laitteita ei saa enää. Sama se on kyl kahvinkeittimistä valtameri laivoihin.
Tuossa on seoksen lämmitys, Viktorian mielestä seoksen viileys on turhaa. Imukanava kiipee pytynlaitaa kanteen, jäähyripojen välissä, aika keksintö.
(http://www.yesterdays.nl/imageprocessor.php?src=images/Engine-ohc-desmo-1.jpg)
(http://www.yesterdays.nl/imageprocessor.php?src=images/Engine-ohc-desmo-2.jpg)
(http://www.yesterdays.nl/imageprocessor.php?src=images/Engine-ohc-desmo-3.jpg)
(http://www.yesterdays.nl/imageprocessor.php?src=images/Engine-ohc-desmo-4.jpg)
Ei ne näy ellei vasiten kaivele esiin. Mistä tommoinen löytyi?
Moro
Saanen helpottaa koneen hakua,samassa osoitteessa muitakin erikoisuuksia.
http://www.yesterdays.nl/aris-engine-1908-p-2959.html (http://www.yesterdays.nl/aris-engine-1908-p-2959.html)
Juu ei sitten kuvien tänne laittaminen toiminutkaan, tuolta Markku J:n linkin takaa löytyy.
On tuolla muitakin ihan vähän hurjia voimanlähteitä :o
8)
(http://thekneeslider.com/images/2012/03/torpedo-v4-rightside.jpg)
(http://thekneeslider.com/images/2012/03/torpedo-v4.jpg)
http://www.youtube.com/watch?v=PrhJCN2xK4U
Hieno Torpedo V4 -replica. Kaikki tehty viimesen päälle ja sitten toisioveto leveällä remmillä ;D
Isotankkisen Crockerin moottori:
(http://c2.staticflickr.com/4/3303/3487221589_454a9129c3_m.jpg)
Mielenkiintoiset nuo sylinterin kannet.
Vähän suurempi kuva:
(http://1.bp.blogspot.com/_uVWMQ5nZvd8/SShF1Kc6hGI/AAAAAAAAAjY/QCkfFGPrLIw/s1600/Crocker%2Beng.jpg)
(http://www.chopcult.com/gallery/p.php?a=Sl9VXiQ/MyoqYHtlPzI1Oi48JjclPzoyKzclODI+NjknIi0mOicjKDonNz8xMQ==&m=1444941043)
Moro
Taitaa olla arka paikka kaasarille,Weberi lähtee vithuun kun mukataan ja ruuvi imasee romppeet itteensä.
Made in Taiwan
Tarkemmin katsottuna aika ihme moottori
(http://1.bp.blogspot.com/-DBwYAkHPzeg/UqbJ1SvQvnI/AAAAAAAD1bI/ffoGxeKqHOs/s1600/%E6%A8%AA%E6%B5%9C+677+(1500x2000).jpg)
Tuo taitaa olla sellaista mallia, jossa kampuraa ei voi rihdata ollenkaan.
Muistelin että olis ollu merkiltään Classic mut sillä nimellä ei kyl löydy mitään.
Juuritiivistevikaa ei ainakaan ole. :D
Nostalgia cycle moottori - halkee vaakasuoraan
Joo sepä se.
tuollainen
taas vähän kaiverrusta
(http://2.bp.blogspot.com/-MHxzNGD8Wew/T7DQC78y4MI/AAAAAAAAA_U/I-wBVOQHIbg/s640/P5082537.JPG)
Jossain mulla on kuva tämän moottorin sisukaluistakin... katsotaan löytyiskö.
(https://occhiolungo.files.wordpress.com/2010/02/packe1.jpg?w=600&h=805)
Joo, tässä tuo dayton tai spacte deluxe sellaisessa kuvassa, että sisuskalutkin näkyy.
Omalaatuinen nokka-akseli- ja nostajapolitiikka tässä moottorissa. Muutoin moottori on aikakaudelle tyypillinen sekaventtiilimoottori, jossa imuventtiili on pakoventtiilin yläpuolella.
Tuota Spactea käytettiin myös auton moottorinakin. Tulikin lauantain ratoksi tutkailtua erilaisia entisajan kilpa-autoja ja niiden voimanlähteitä. Kaikki varmaan tietää ja muistaa, että knucklen moottoria hyödynnettiin nelipyöräisissä midget kilpureissa: vesijäähdytteinen Drake-knuckle (ja taisi niitä muitakin autoja olla knucklen koneella). Sitten on tietysti J.A.P. v-twinin ja Nortonin manxin sovellukset....
No, on niitä muitakin oikeesti hienoja moottoreita, joita löytyy nelipyöräisistä (ja lentokoneista), vaikka moottoripyörien moottorit ovatkin selkeesti kaikkein mieltäylentävimpiä. No taitaa se niin olla, että nämä hienoimmat nelipyöräsissä käytetyt moottorit ovat aina jotain perua tai sukua moottoripyörien moottoreille.
Yksi mielenkiintoinen, joka tuli vastaan on ilmajäähdytteinen J.A.P. V8 (käytettiin myös lentokoneissa ja neljäsosaa tästä moottorista moottoripyörissä)
(http://www.jalopyjournal.com/forum/attachments/dscn2047-copy-jpg.343791/)
Se on tällasessa kilpa-autossa (jossa on runkokin tehty tammesta), GN Grand Prix:
(http://www.jalopyjournal.com/forum/attachments/dscn2061-copy-jpg.343790/)
(löytyy myös kaiken hukkaava voitelujärjestelmä ;))
Sitten toine on 4,3 litrainen V-twin moottori, jota käytettiin GN Thunderbug nimisessä kilpurissa
(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f8/GN_Thunderbug_Donington_2007.jpg/1280px-GN_Thunderbug_Donington_2007.jpg)
Siinä on kanssa konetta kerrakseen.
Onhan noita....
Panster :o
Yhdestä Pansterista tänne jonnekkin joskus laitoinkin horinaa.
New Yorkista joku vuosi sitten kauppailtiin moista peliä, muistaakseni oli 10s aikoja rukilla päästelty. Hintakin varsin kohtuullinen, jossain $10k kintaalla.
Joku aivovamma, tai tilapäinen likviditeetti kapeikko, oli varmaan sillon että jäi ostamatta.
Retromylly föönillä
(https://scontent-arn2-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/12959994_604225496408796_1643716572_n.jpg?ig_cache_key=MTIyNTYyMjU2MDQxMjE5NjcxMg%3D%3D.2"%20/>)
Veikeä Mylly!
Flat Head Powerin big twin lätyskän sylinterit S&S superstock sportsterin lohkossa... Kuutiotuumiakin saatavissa ihan mukavasti tuon sydeemin kanssa.
Tohon pitäs kyllä vielä kehittää sellaset K-mallin tyyliset kannet
Lainaus käyttäjältä: twinspeed - 28 kesäkuu 16, 18:31:15
(https://scontent-arn2-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/12959994_604225496408796_1643716572_n.jpg?ig_cache_key=MTIyNTYyMjU2MDQxMjE5NjcxMg%3D%3D.2"%20/>)
Veikeä Mylly!
Flat Head Powerin big twin lätyskän sylinterit S&S superstock sportsterin lohkossa... Kuutiotuumiakin saatavissa ihan mukavasti tuon sydeemin kanssa.
Tohon pitäs kyllä vielä kehittää sellaset K-mallin tyyliset kannet
Kiinnostaa Kovin, mistä saa tilata?
Linkkiä.
Google ei oikein löytänyt tekijää.
Ile
Ile, Flat Head Power, Anders, ja hintaa oli ihan kivasti...FBssä enemmän juttua muistaakseni
FB Flathead Poverty sivulta kopsattu teksti, sieltä löytyy myös lisäkuvia:
We have decided to go ahead and pull this rabbit out of the hole.
Casting equipments for cylinders and camcovers are being made and the plan is to start delivering engines in January 2017.
The size will be 88" to start with but taller strokes than 4 3/4 will be available. S&S cases and wheels, Carrillo 8" rods and JE Stroker pistons. Cams will be Red Shift or Andrews with hydraulic lifters. S&S E carb and ignition. FHP iron cylinders and aluminum heads.
Modified oilpump and piston skirt cooling. The engines will be built here in Sweden by Flathead Power and Karling Racing Engines and are designed by the iconic artist Jonas Wickman.
You stuff your 5 speed transmission, clutch and starter in and your good to go. I can go on for ever here but that's not the point, all we want to know is if there are people outthere that are interested in such a sweet little engine. The planned serie is 15 units and the pricetag will be between $11-12.000 USD with a $1000.00 deposit on order.
Tollanen olis kyllä hieno. Tosiaan ne K-mallin kannet ja kiksi... Ja perjantaina saa omavalmisteenkin viedä leimalle...
(//)
Empä muista joko Tämä on ollut
(http://2.bp.blogspot.com/_qX_C6pKTUwY/TD21UgPc8vI/AAAAAAAAAlI/mLX707RtuBk/s1200/jap_dragbike_customheads1.jpg)
(https://photos.smugmug.com/Barber-2016/i-ZtSmKBd/0/X2/DSCF5555-X2.jpg)
(https://photos.smugmug.com/Barber-2016/i-ZJ5GZ9x/0/X2/DSCF5556-X2.jpg)
(https://photos.smugmug.com/Barber-2016/i-2X45zNc/0/X2/DSCF5559-X2.jpg)
Mielenkiintoinen moottori. Ihme, ettei tuollainen "vaihtoehtoinen" venttiilikoneisto ole saanut sen enempää suosiota, tutkimusta ja kehitystyötä osakseen.
Ymmärtääkseni tuossa on vähän tiivistysongelmia, sen luistiventtiilin kanssa. Teflonista voisi olla apu, sellaisia muistelen joskus testatun Jenkki-V8 moottorissa, kestoiästä en muista miten sen kanssa sitten kävi...
Mut varsin kätevä pienemmissä moottoreissa, hallussa on kolmepuolikas pyörivällä luistilla varustettu metanolimosa, lennokkiin menossa kunhan joskus taas jaksaa uudelleen aloittaa sen rakentamista. Siis tosiaan kolme ja puoli kuutiosenttiä, isku ja poraus alle 20mm...
Aine nimeltä Tufnol on aika pätevää pyöriviin osiin.
Tuota kun Googlella tutkii niin ennen pitkää törmää Spinal Tap elokuvaan mikä on ihan viihdyttävää sekin..
Tiivistys on ilman muuta ainakin haastavaa, mutta hyötynä tulee venttiilijärjestelmän rajaton kierrosten kesto.
Muistaakseni joku mersun tapanen sovelsi tuollasta rullaavaa venttiilisysteemiä myös formula ykkösiin ja ihan menestyksekkäästi, kunnes (taas muistaakseni) tämä rullaavampi systeemi sitten kiellettiin sääntökirjasessa kateellisten toimesta.
En tiedä, voihan ne vieläkin tätä kehitellä jossain päin ja varmaan kehitteeleekin... mutta taitaa tämä normaali poppetventtiili ollla se pääasiallinen... niin kauan kun näitä polttomoottoreita saa yleensäkään käyttää muuten kuin harrastuspohjalta ja kauheeta veroa vastaan.
Mielenkiintoinen Maico...
(https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/bb/79/58/bb79588c08478813c9b48300e8ea6824.jpg)
Tällanen kuva löyty myös
(https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/d6/6b/12/d66b122adade89ff4d84568953bb6572.jpg)
Tuo ei selvästikkään ole 2-tahtinen eikä 4-tahtinen niin onko tuo 3-tahtinen?
(https://instagram.fqlf1-1.fna.fbcdn.net/t51.2885-15/e35/14031784_305801579783775_543490872_n.jpg?ig_cache_key=MTMzMTkzMDcxOTA5NDUyMjY2NQ%3D%3D.2%22%20/%3E)
Four Cam Knuckle
Excelsior Super-X 45 Koslow kansilla.
(https://instagram.fqlf1-1.fna.fbcdn.net/t51.2885-15/e35/12816883_1521995888109651_1847463109_n.jpg?ig_cache_key=MTIxMzgyMjg2NDgwOTg4MjQ5Ng%3D%3D.2)
Verrokiksi alkuperäinen Super-X sekaventtiilimoottorina
(http://www.yesterdays.nl/images/Excelsior%201929%20Super%20X-3.jpg)
Hienonnäköisiä moottoreita nuo. Excelsior oli Inkkarin ja harrikan lisäksi yksi Amerikan suuresta kolmesta.
(https://instagram.fqlf1-1.fna.fbcdn.net/t51.2885-15/e15/10848379_313485168861120_1743045428_n.jpg)
Nessin knuckster mess. KYllä tuossa ajatusta on, mutta olishan siitä yksinkertasempana hienomman saanut, ja kun sylinterit ja kannet olis mustia...
facenookista löyty:
Laitetaas tänne taas viikon moottori. Koehler Escoffier on patonginpurijoiden ja punaviininlipittäjien maasta 1900-luvun alkupuoliskolta (tämä kyseinen 1935).
(https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/6c/a1/8f/6ca18fa5f61f1378099d7effbb55420e.jpg)
Akselivetoinen kannen yläpuolinen nokka ja hairpin venttiilinjousety... joissain moottoreissa 4-venttliä per sylinteri.
(https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/b8/1f/88/b81f88eabe235538db84e907840ef24e.jpg)
Tässä moottorissa jälkeenpäin rakennettu öljynkierto ketjuvetoisella pumpulla. Muistaakseni noissa oli alunperin hukkaava voitelu ja voitelusssa oli ongelmia (etenkin yläkerran ja nokan).
On muuten aika muikeen näkönen moottoripyöräkin:
(https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/be/3b/65/be3b652d7e3424ba1aa25c0a50057681.jpg)
uskomattoman hieno
No nyt on patinat ja setuppi kohdillaan. Kromi on niin menneen talven lumia
Vanha´67 1000cm V-Twini, 160hp 15:1 puristuksilla :P
Noh,
Linkit kuviin ois kiva. Joutu 10 min etsii.....
https://www.designboom.com/technology/1967-meirson-sprint-motor-v-twin-speedway-bike-by-royal-t-racing-07-09-2018/ (https://www.designboom.com/technology/1967-meirson-sprint-motor-v-twin-speedway-bike-by-royal-t-racing-07-09-2018/)
Ile
Zak!
Kovat on puheet; ehkä kuitenkin 60 heppaa viinalla?
Hieno moottori.
K.
(//)
(//)
Wow
Lainaus käyttäjältä: Poser Ana - 04 heinäkuu 19, 13:25:14
(//)
Tämän herran käsien jälki on tutkittavissa Instagramissa käyttäjänimellä vintagetechnologies
(https://1.bp.blogspot.com/-Rro82s9El-Y/WpeHAnZtkNI/AAAAAAAA_uc/_tOOQFacDZA8oE4qHvSeTG6GhkTKOznqQCKgBGAs/s1600/Picture%2B2332.jpg)