Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

1975 Rautis "Jungle Green”, Shovel "Eyes on the Road" ja XLX Scrambleri

Aloittaja mista, 19 helmikuu 11, 13:47:05

« edellinen - seuraava »

JPP

LainaaMatkalle jäi ketjunkiristin. Takarengas poltti takalokarista maalit karrelle ja pientä muuta säätöä, muttei mitään vakavaa. Pyörä on tehty ajettavaksi..

Meinasinkin kirjoittaa kun ton kuvan näin et eikö toi kiristin oo "väärällä" puolella, mut sepä päätti korjata itse tilanteen :D

Kapteeni sika

#481
Jos toi kiristäjä on ollut ylemmässä ketjulinjassa niin eipä siitä o juur hyötyä ollu.  Vai onko se vaan ruuvattu hajottuaan tuohon.

E:  tai sanotaan niin et ne mitä mä oon nähny on ollu alalinjassa, ja niitä ei o montaa. ;D  Pitäähän se ylälinjassa oleva ketjun tiukemmalla moottorijarrutuksissa. Mut jos se on ollu kiintee, eli ilman jousta ja ylälinjassa niin ei varmasti ole pitkäikäinen, kaasukahvaa kun kääntää niin kovilla on kiristimen laakerointi.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 13 elokuu 13, 09:18:58...Pitäähän se ylälinjassa oleva ketjun tiukemmalla moottorijarrutuksissa...

Näin luulin itsekin tähän kesään asti - karut kokemukset osoittivat että ketjun yläpuolinen osa liikkuu eniten ylös/alas suunnassa veto päällä. En tiedä miksi näin mutta tuossa fXLrd:ssä tuli todettua että kaikista pahin rallatus tulee vedättäessä kun ketju hakkasi akkukotelon pohjaan. Vaikka paikallaan seistessä tarkistin että ketjut on niin kireät ettei niitä käsin saa nostettua kiinni koppaan niin ajossa kuului kaamea kolina. Moottorijarrutuksessa ei mitään.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mista

Mulla lukee pyörässä tyyli ennen tarkoitusta. Siksi se oli ylhäällä. Tosin nyt joutuu tekemään uuden tarkoituksenmukaiseksi :) Nimim ölysäiliön pohjassa reikä.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Lyytinen

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 13 elokuu 13, 09:36:41Näin luulin itsekin tähän kesään asti - karut kokemukset osoittivat että ketjun yläpuolinen osa liikkuu eniten ylös/alas suunnassa veto päällä.

Tälle +1. On tullut hitsailtua mm. öljytankkia. Kyllähän sitä kun ajossa pällistelee niin alaosa soljuu samaa kaartaa pitkin, luulisi melkein ettei se liiku kun taas yläosa vatkaa kuin sanonko mikä missä.

Kapteeni sika

Mä laitoin viime kesänä pikkukameran jalkatappiin kiinni ja kuvasin kiristäjän liikettä, se on alapuolella. Välillä seilaa niin perkeleesti ylösalas.

^Saattaa olla et jos teitillä olis kiristäjät alapuolella niin pysyis öölit tankissa. ;) Jos pysyis yläpuoli linjassa kun ottaa löysät pois alapuolelta. En tiiä.

mista

Poijat.. mulla on onkelma.

Nyt kun asentelin Kavalier der Strassen entistä risukeulaa pyörääni niin tajusin, että tuo springerin oma akseli ei käykään mun uuteen 21" vanteeseen.

Tuo orkkis akselihan on alusta 14,2mm (menee rummun läpi) sitten alkaa 16,55mm ja sitten alkaa 17,4mm, joka menee toisesta linkusta läpi.. Mun pyörässä on 19mm laakeri sisähalkaisija, joten jottai täytyy tehdä.. Joko laakerit tai akseli.. Ideoita?

Tarvis varmaan saada pyörä kasaan ennen kun olis RR reissu..
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Hemuli

Eikös nyt olisi kuitenkin helpointa vaan tehdä olakkeelliset holkit joilla laakerin reikää supistetaan akselia vastaavaksi? Noin päin se kuitenkin on vielä helppoa, jos akseli olisi isompi kuin laakerit niin sitä voisi jo kutsua ongelmaksi ;)...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mista

#488
Mahtaakogan holkki kestää jos 16,55 akselin päälle tekee 19mm holkin..

Onko noissa linkuissa alunperinkin oikealla 17,4mm reikä ja vasemmalla 20,6mm reikä.. ?

Huomenna tutkin myös vaihtoehtoa istuttaa vanteeseen 6003 tai 6203 laakeri..
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

erakko

Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

tase


mista

Tuntuu jotenkin, että jos toisen holkin sisähalkaisija olisi 16,55 ja toisen 17,4 ja päältä molemmat sen 19mm niin on hieman ohuet holkit minun makuuni. Varsinkin tuo jälkimmäinen, jonka seinämä on jo meeeelko ohut..

No katotaan mitä huominen tuo tullessaan. Firman hovikoneistamo lupasi huomiseksi mulle akselin, kun toimitin mitat tänään.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

mista

Uusi etuakseli



Springeri paikallaan vielä vanhalla akselilla. Jouset sun muut kuitenkin asennettu.



Tämän kesän ajot tulee vedettyä sekavärityksellä ja mitään ei viimeistellä.. Ei nyt jaksa.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

L+L

Kyllä näin on.pyörä kuntoon ja baanalle.oletko muuten vaihtannut kärjet viime reissun jälkeen?

mista

Kärjet oli viime kesänäkin uudet, mutta kuten muistetaan niin olihan siinä ongelmia. Vaikka blue streakin koko setti. Voishan ne silti uusia varmuuden vuoksi. Ja ostaa repullinen konkkia mukaan.

Nyt on öljysäiliön lähdöt muutettu niin, että saan letkut kiinni ja ei ota ketjutjaan kiinni. Startin reikään tein alumiinistä peitelevyn niin ei mene mikään sisään eikä lennä mikään ulos.

On tuossa vielä väkertelemistä ennenkuin liikkuu.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod