Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

1975 Rautis "Jungle Green”, Shovel "Eyes on the Road" ja XLX Scrambleri

Aloittaja mista, 19 helmikuu 11, 13:47:05

« edellinen - seuraava »

jesse

täysin erimieltä tankin sopivuudesta leksan kanssa  ;D
minusta tuo vihreä on ehdottomasti parempi  8)
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

mista

#346
Tuo pieni joutuu työn alle ja se tuleeko se pyörään riippuu miten muutokset onnistuu. Eli tarkoitus on irroittaa sivut ja kääntää vastapuolelle ja sitten perus korkis asennon korjaus. Jos näyttää hyvältä niin sitten vihreäksi ja paikalle. Jos ei näytä niin tulee vaikka tuhkis..

Toi stonga on kyl niin törkeen ruma, että se vaatii jotain aivan muuta. Raapinu pääni puhki mitä siihen keksis. Täytyy hakea tuuman putkea ja alkaa mallailemaan..
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Miska

Lainaus käyttäjältä: Leksa - 14 tammikuu 12, 20:44:24
Uusi (pienempi) tankki käy pyörään todella hyvin . Vanha näyttää vähän siltä , että se ei oikein istu paikoilleen .

Samaa mieltä Leksan kanssa. Sitäpaitsi sportsterin hienoin osa ehdottomasti on tankki, ja nimenomaan pikkutankki.
-Just another guy on the lost highway-

Hemuli

Ei toi vanha napa mikään tähtinapa ole, ihan tavallinen laippanapa -99 tai vanhemmasta pyörästä. Toi uus taas on 2000 ja uudemman napa, siihen käy ihan normi samanikäisen pyörän jarrulevy.

Ehdottomasti toi 2.2 tankki, noi uudemmat/pidemmät ei oikein millään istu lyhyeen runkoon.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mista

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 15 tammikuu 12, 13:07:02
Ei toi vanha napa mikään tähtinapa ole, ihan tavallinen laippanapa -99 tai vanhemmasta pyörästä. Toi uus taas on 2000 ja uudemman napa, siihen käy ihan normi samanikäisen pyörän jarrulevy.

Ehdottomasti toi 2.2 tankki, noi uudemmat/pidemmät ei oikein millään istu lyhyeen runkoon.

En mä noista navoista tai niiden nimistä tiedä. Ostin tuon jostain jonain 70-lukukaisena napana. Ei mulla ollut muuta väliä, kun, että oli 21". Täytyy siis ostaa uusi jarrulevy tuohon napaan.

Kiitoksia tuosta tiedosta. Tietää metsästää oikeanlaista levyä.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

reiska

Mikset sorvaa jarrulevyn keskireikää sopivaksi?

mista

Lainaus käyttäjältä: reiska - 16 tammikuu 12, 11:29:00
Mikset sorvaa jarrulevyn keskireikää sopivaksi?

Olishan sekin vaihtoehto. Mun omaan sorviin tuo ei vaan mahdu, joten joutuisi teettämään jossain. Täytynee miettiä asiaa.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Hemuli

En viittiny tota ehdottaa koska kyse on tavallista vittumaisemmasta sorvaushommasta. Jarrulevyn materiaali on niin sitkoista että terät huutaa hoosiannaa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mista

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 16 tammikuu 12, 12:33:51
En viittiny tota ehdottaa koska kyse on tavallista vittumaisemmasta sorvaushommasta. Jarrulevyn materiaali on niin sitkoista että terät huutaa hoosiannaa.

Ja tarvis ensin sorvata jokin "teline", johon levyn sais esim pultinreijistä kiinni ja siitä sitten pakkaan. Kauhee homma :)

Photoshopilla shoppailin pois ton stongna pyörästä ja tajusin ,että se pilaa koko laitteen.

Nyt ostoslista tuntuu vaan kasvavan. Lyhyemmät raiserit, Z-bar tjms stonga (ellen tee ite), dna springer brake kit ja uusi levy.. Käsikontrollitkin olis jees, mutta maksaa sen 500-600e setti.. Touhutonni menee niin ettei ole vielä puoliakaan saanut.. Täytynee vaan ensin metsästää jotkut sopuhintaiset vanhan koulun raiserit. Nykyiset on liian korkeat.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

mista

Sain tänään uuden stongan ja raiserit. Stongaa täytyy levittää hiukan, jotta raiserit yltää springeriin oikeisiin paikkoihin. Nuo kun on muuten perus raiserit ja tarvis ne mallata springeriin niin mistähän sais kiinnityspultteja tuohon.. Eikös niitä saa sellaisia pinnapultin tyyppisiä ratkaisuja tuohon hommaan?

Stonga ainakin laskee aikalailla, kun nuo uusi paketti on 5cm korkeampi kuin vanhan kombinaation pelkät raiserit.. Tanko oli varmaan 40cm korkeampi. Saas nähdä miltä näyttää kun pääsee mallaamaan.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: mista - 24 tammikuu 12, 16:45:39
mistähän sais kiinnityspultteja tuohon.. Eikös niitä saa sellaisia pinnapultin tyyppisiä ratkaisuja tuohon hommaan?

HDCF:n foorumilla joku niitä ainakin kaupitellut.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

DX

mulla olis sellaset ylimääräset,sieltä ostettu. ei istunu softailin springeriin.

Pietari

Bikefellowsilta Turun Orikedolta ainakin löysin moiset muunto/pinnapultit...

mista

#358
Lainaus käyttäjältä: DX - 25 tammikuu 12, 02:54:40
mulla olis sellaset ylimääräset,sieltä ostettu. ei istunu softailin springeriin.

Mikäs niissä oli?

Lainaus käyttäjältä: Pietari - 25 tammikuu 12, 06:39:35
Bikefellowsilta Turun Orikedolta ainakin löysin moiset muunto/pinnapultit...

Soittelinkin Raizalle jo. Siellä on jotakuinkin neljää eri mallia noita muuntopultteja. Löytyi DNA springeriinkin sopivaa mallia ja toisessa päässä 1/2UNC, joka noissa bitwellin raisereissakin on. DNA:ssa vissiin 1/2UNF..

Tilasin sieltä nyt nuo pultit ja uuden jarrulevyn eteen. Nyt vaan odotellaan, että American Classic Motors toimittaa tuon etujarrun.

EDIT: Ei pitäisi tallissa käydä ollenkaan kun aina pyörä vaan purkaantuu enemmän ja enemmän..
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

mista

#359
Saakos muuten 21" rengasta vanhalla kuviolla muutakin kuin tuota avonin speedmasteria.. Se on tuohon takarenkaaseen nähden liian sileä tai siisti.. Tarvis saada vielä vanhemman näköinen ja muhkeampi/muhkuraisempi :)

1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod