Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

1975 Rautis "Jungle Green”, Shovel "Eyes on the Road" ja XLX Scrambleri

Aloittaja mista, 19 helmikuu 11, 13:47:05

« edellinen - seuraava »

mista

Tänään tultiin nilkuttamalla kotiin. Alkoi noin 10km ennen pätkimään ja rötäämään oikein kunnolla ja pääs eteenpäin kun väänsi kaasusta, hölläs ja rullas kytkimellä.. ja taas sama juttu uudestaan.  Ammuskeli välillä..

En kerinny tutkii mitään muuta, kuin nopsaan otin tulpat pois ja aivan pikimustat ja nokiset.. täytyy lyödä uudet ja ajaa testilenkki.

Samalla reissulla alkoi vuotaa keihinin se muovinen liitin johon bensaletku tulee. Murtunut hieman.. Saako noita edes irti, kun näyttää olevan kunnolla kiinni. Vai täytyykö katkaista, putsata se kolo ja vääntää kierteet sinne jollekkin metalurgisemmalle karalle.. ?
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: mista - 25 elokuu 11, 22:00:07

Samalla reissulla alkoi vuotaa keihinin se muovinen liitin johon bensaletku tulee. Murtunut hieman.. Saako noita edes irti, kun näyttää olevan kunnolla kiinni. Vai täytyykö katkaista, putsata se kolo ja vääntää kierteet sinne jollekkin metalurgisemmalle karalle.. ?

Korvasin yhden murtuneen metallisella, vaan en muista enää sen spesifikaatoita. Laitoin suoran liittimen. Pelitti.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

mista

1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Hemuli

Ainakin Hotbikesta löytyy noita messinkiliittimiä hyllytavarana.

Sulla on vissiin kärkisytkä rautapäässä? Kuulostaa nimittäin poikineelta konkalta. Ja venttiilien säädöt olet varmaan myös tarkistanut - kylmänä tietysti, mielellään vielä niin että mopo seisoo yön yli ennen säätöä. Ja jos lähdet liikkeelle aikaisin aamulla kun on vielä kylmää niin seisota pyörää yön yli ulkona ennen säätöä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mista

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 26 elokuu 11, 08:27:42
Ainakin Hotbikesta löytyy noita messinkiliittimiä hyllytavarana.

Sulla on vissiin kärkisytkä rautapäässä? Kuulostaa nimittäin poikineelta konkalta. Ja venttiilien säädöt olet varmaan myös tarkistanut - kylmänä tietysti, mielellään vielä niin että mopo seisoo yön yli ennen säätöä. Ja jos lähdet liikkeelle aikaisin aamulla kun on vielä kylmää niin seisota pyörää yön yli ulkona ennen säätöä.

Joo orkkis sytkä on. Uudet sisuskalut laitoin alle 200km sitten. Koko pohja limppuineen päivineen. Venat oon säätäny, mutta nyt kun tarkemmin ajatellaan niin säädin ne manuaalin mukaan lämpiminä. Tai sitten vaan muistan väärin ja säädin kylmänä. Säädin joka tapauksessa :)

Täytyy se sytkä vielä katsoa ja säätää venat uudestaan. Saakos ton konkan mitattua jotenkin?
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Hemuli

Mekaaniset nostajat säädetään AINA kylmänä. Tämä siksi että sylinteri lämpiää tönäreitä enemmän ja laajenee lämmetessään. Jos säädät vähänkään lämpöisenä, johtaa se venttiilien kantamiseen kun sylinterit jäähtyessään kutistuu.

Mulla meni taiwaninkonkka kanssa parinsadan kilsan jälkeen, ei sitä ainakaan meikäläisen vehkeillä pysty mittaamaan. Blue Streak on merkki joka kestää.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mista

Taidan tehdä seuraavasti.

Tulpat vaihtoon ja koelenkki ---> ei auttanut ---> konkka vaihtoon
Tulpat vaihtoon ja koelenkki ---> auttoi ---> jatketaan ajoa

Konkka ja tulpat vaihdettu koelenkki ---> ei auttanut ---> raavi päätä
-//- ---> auttoi ---> jatketaan ajoa

Windowsmainen vianetsintä.

Kiitos hemuli vihjeestä. Täytyy metsästää muutama varastoon. Mulla on tuo vanha pohja, joka oli ehjä niin taidan lainata siitä konkan tuohon testiin. Ja jos auttaa niin haen kasan uusia hyllyyn.

Ja kun tarkemmin ajattelee niin säädin nuo kylmänä, koska säädin ne silloin kun pyörä ei edes käynyt vielä, joten ei voineet lämpimätkään olla. Tosin nyt kun on ajettu niin täytyy tarkistaa ja säätää uusiksi.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

ma^ko

Nimikkeillä Marelli, Motocraft, Ducalier, Lada jne ja opastavalla avainsanalla "haarukkaliitin" saa sopivia kondensaattoreita mistä tahansa autotarvikeliikkeestä ja laatu ei ainakaan ole taiewaallisia tahi kiinalaisia Harley-tarpeita huonompi. Hintataso 2-5â,¬/kpl.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

mista

Onkos noissa konkissa joku arvo vai onko kaikki ns. samanlaisia?
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

ma^ko

Kyseiseen käyttöön, eli kärkisytytyksaeen myytävien kondensaattoreiden, ainoa merkitsevä ero on fyysisessa puolessa. Eli jos johdon liitin on käypänen ja koko & kiinnitys soveltuva/sovellettavissa(konkan voi myös viedä puolan viereen runkoon, kunhan konkaan kuorella on maayhteys), niin toimii.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

mista

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 26 elokuu 11, 17:39:34
Kyseiseen käyttöön, eli kärkisytytyksaeen myytävien kondensaattoreiden, ainoa merkitsevä ero on fyysisessa puolessa. Eli jos johdon liitin on käypänen ja koko & kiinnitys soveltuva/sovellettavissa(konkan voi myös viedä puolan viereen runkoon, kunhan konkaan kuorella on maayhteys), niin toimii.

Hienoa. Eikun varaosaliikkeeseen siis.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Piese

Ittekin luulin nuorempana, että niillä mikrofaradeilla olis jotain merkitystä mutta vanhettuani huomannu että eipä niillä niin suurta merkitystä ole, eli suunnilleen kaikki konkat mitä tarjonnu on toiminu.

Niin jotkut muutaman kilsaa ja toiset pitempään, yleensä nähny jo päältäpäin mikä on tarkoitettu kestämään pitempään, niissä kestävimmissä on sellainen kumi siinä johdon juuressa.

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Piese - 26 elokuu 11, 18:06:18
Niin jotkut muutaman kilsaa ja toiset pitempään, yleensä nähny jo päältäpäin mikä on tarkoitettu kestämään pitempään, niissä kestävimmissä on sellainen kumi siinä johdon juuressa.

Jos konkkia menee taajaan voi tuplakondensoida, eli toinen kärkien päähän ja toinen puolan päähän(kun kärkien luona harvoin tilaa kahdelle), keventää konkan rasitetta = lisää käyttöikää.

Yleisohjeena on että mitä tiiviimän oloisesti valmistettu ja mitä raskaampi niin todenäköisesti parempi.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

mista

#343
Jotain mallailua ja pelleilyä viime yönä..

tankkia ja rengasta..


vanha tankki, uusi rengas..


Verrokkina viime kesän ulkonäkö.


Tuleva etuvanne olis sama 21", mutta vähemmän ruostetta. Onkos kellään muuten tietoa kun toi mun vanha vanne on erilainen sikäli, että siinä on tähtinapa ja jarrulevyn keskireikä on pienepi ja pultit, joilla levy tulee kiinni on isommat. Mistä siis lähteä etsimään levyä tuohon isompinapaiseen. Jarrulevy ei käynytkään tuohon vanhasta.



1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Leksa

Uusi (pienempi) tankki käy pyörään todella hyvin . Vanha näyttää vähän siltä , että se ei oikein istu paikoilleen .