Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

1975 Rautis "Jungle Green”, Shovel "Eyes on the Road" ja XLX Scrambleri

Aloittaja mista, 19 helmikuu 11, 13:47:05

« edellinen - seuraava »

mista

Lainaus käyttäjältä: Lyytinen - 24 heinäkuu 11, 16:15:09
1/8" NPT?

Luulis, että LeCoq olis tuota koittanu kun tuohan on niin peruskierre. Taidan itekki tänään koittaa, kun on kasapäin erilaisia nippoja kotona.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Hemuli

Mä sain muistaakseni omaan rautapään koppaani sopimaan M14-1,25 kierteellä olevan sytytystulpan. Naputtelin yhdestä tulpasta sisälmykset pois ja hitsasin pallokantaisen kuusiokolon syntyneeseen reikään. Ei se ihan täysin oikealta tuntunut mutta pysyy kiinni ja pitää öljyroiskeet poissa. Siis mullahan se alkuperäinen huohotusreikä piti tukkia, näinhän ei ole jos alkuperäinen systeemi on käytössä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mista

Täytyykin koitta tuota, kun hyllyssä pitäisi olla noita 14mm nippoja, kun käyvät autopuolella mm. bosch 044 bensapumppuihin jos oikein muistan.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

mista

Huimat 100km on tullut mittariin pyörällä. Whuuptiduu.

No nekin sata kilsaa on tullut nautittua. Keulan linkkuja täytyy löystää, jotta saa hiukan joustoa kun taitaa olla oikeasti kiinni asti kiristetty pultit.

Bike Fellowsin Swappi - tapahtumasta löysin orkkis kumiset jalkatapit, sportin pikkutankin, priimakuntoisen 21" etuvanteen yhdelle jarrulevylle, öljynlämpömittarin shovelin tankkiin ja tankin sivukoristeen.. Kannatti poiketa. Talven aikana vois mallailla tuota pystytankkia tuohon jos sopisi paremmin.

Ajoasento on jees ja kädet on hyvässä asennossa, mutta itse tanko on muuten alkanut häiristsemään silmään. Liian leveä / korkea.. Saisi olla kyllä maltillisempi, joten vaihtoehdot on joko sellainen toodella matala orkkis springer tyyppinen stonga tai sitten joku itsetehty matala z-bar tai u-bar tyyppinen ratkaisu..
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Leksa

Nykyinen stongahan on todella rock :) Mutta jos vaihtamaan rupeet niin täältä ääni tuolle matalalle tangolle .

mista

Tein tänään sen mitä olen jo pitkään haaveillut, mutten koskaan uskaltanut. Tulin pyörällä töihin :) Matkaa ei ole kuin noin 30km, joten mistään uroteosta ei ole kyse, mutta pyörä ja kuskin tuli ehjänä perille, joten on sekin jotain. 18.00 alkaa matka takaisinpäin.

Fiilis on kuitenkin hieno.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Rezi

Lainaus käyttäjältä: mista - 16 elokuu 11, 12:21:07


Ajoasento on jees ja kädet on hyvässä asennossa, mutta itse tanko on muuten alkanut häiristsemään silmään. Liian leveä / korkea.. Saisi olla kyllä maltillisempi, joten vaihtoehdot on joko sellainen toodella matala orkkis springer tyyppinen stonga tai sitten joku itsetehty matala z-bar tai u-bar tyyppinen ratkaisu..
Ape on SE oike stonga. Olen samaa mieltä, että kapeampi se vois olla. Vaikka tämmönen Joutsasta bongattu. Tästä ei tanko kaunistu!!

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 18 elokuu 11, 16:54:50
Ape on SE oike stonga. Olen samaa mieltä, että kapeampi se vois olla. Vaikka tämmönen Joutsasta bongattu. Tästä ei tanko kaunistu!!


Makuasia sano Musti ku muniaan nuoli, mun silmään yks rumimmist ohjailusarvistoist mitä tavattu...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

mista

Hieno stuukki muuten, mutta mun mielestä pyörä tarvii raiserit. Oli ne matalat tai korkeat, mutta kuitenkin. Jos on t-paloissa kiinni niin jotkut orkkis springer stongat näyttää hienolta.

Kotimatka oli hemmetin leppoisa pyörällä. Alkoi sataa perkeleesti. Tein nopeasti keulan putkien välille väliaikaislokarin, joka toimi hienosti. Ei lentänyt vettä naamalle ainakaan renkaasta :) No mutta kaikki se vesi mikä loksuun pysähtyi lensi jaloille ja Conversen all starsit täyttyi vedellä ekan 2km matkalla. Samalla vesi valui puntista alas nilkkoihin ja munaskuihin. Farkut jalassa olin liikenteessä. Avokypärä kruunasi koko komeuden..

SILTI oli jotenkin hilpeä fiilis ajaa tuo melkein 30km, kun aurinko paistoi horisontissa ja pyöri toimi. Hymyilin itsekseni buffin alla vaikka ihan jokaikinen neliösentti musta oli likomärkä. Muija käski riisuuntua ulkona.. Jopa repun sisällä oli vettä ja lompakkoa myöten kaikki märkänä. Ei tullut muita moottoripyöriä vastaan.

Eikös ton kuvan tankki olis tarvinnu "friscota".. Vai tarkoittikos se tota korkin nostamista yläkohtaan..
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

tuuba

Lainaus käyttäjältä: mistaSamalla vesi valui puntista alas nilkkoihin ja munaskuihin
melkoset munat miehellä
Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 18 elokuu 11, 17:30:07...Makuasia sano Musti ku muniaan nuoli, mun silmään yks rumimmist ohjailusarvistoist mitä tavattu...

Ei pitäis sanoa, mutta kun kommentin luki niin vilkaisematta sivupalkkiin tiesin kyllä kenen näppäimistöstä se on lähtöisin... Mako, mielipiteet on kuin pers'reikiä - jokaisella omansa. Mutta mun mielestä perustelemattomat pers'reiät on perseestä. Jos jokaiseen asiaan mistä et henkilökohtaisesti pidä pitää heittää kommentti että ompas ruma niin se alkaa ajan mittaan olemaan aika tympeää luettavaa. Oli se sitten keltaiseksi maalattu pyörä tai sitten jotain muuta.

Suokaa anteeksi tämä avautuminen, on vissiin ollut taas vähän liian pitkä päivä...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: mista - 18 elokuu 11, 20:41:26
Conversen all starsit täyttyi vedellä

Siis mitkä täyttyi vedellä? Ajaako joku jotkut Konverssit jalassa moottoripyörällä? :P
Long John Stroker

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 18 elokuu 11, 22:46:30

Ei pitäis sanoa, mutta kun kommentin luki niin vilkaisematta sivupalkkiin tiesin kyllä kenen näppäimistöstä se on lähtöisin... Mako, mielipiteet on kuin pers'reikiä - jokaisella omansa. Mutta mun mielestä perustelemattomat pers'reiät on perseestä. Jos jokaiseen asiaan mistä et henkilökohtaisesti pidä pitää heittää kommentti että ompas ruma niin se alkaa ajan mittaan olemaan aika tympeää luettavaa. Oli se sitten keltaiseksi maalattu pyörä tai sitten jotain muuta.

Suokaa anteeksi tämä avautuminen, on vissiin ollut taas vähän liian pitkä päivä...

Perusteluitta saa siis vain kehua kauniiksi? Tuollanen stonga näyttää mun silmään siltä kuin olisi pöllitty neuvostovenäläisestä kolmipyörästä, disaini on juuri sama. Prätkän stongalta se ei näytä ja tekee koko laitteesta mun silmään svitun typerän näköisen vermeen, onko nyt hyvin perusteltu? Keltaiset ajoneuvot nyt on muutoin vaan oma lukunsa(helppo tapa pilata ihan mitä vaan).

Kaiken kaikkiaan minkä tahansa vermeen esteettinen arviointi on aina makuasia ja näkemyskysymys ja eipä kaikki muutkaan aina erityisemmin perustele näkemyksiään, ilmaisen ilmeisesti itseäni jotenkin Hemulia ärsyttävällä tavalla.

Toinen nostaa stongan esille kehuen ettei siitä stonga kaunistu, no se toki on yksi näkemys mutta vastanäkemys ettei siitä paljoa stonga enään rumene(tosin osa ruohonleikkuristongista pääsee liki), joka on aivan yhtä subjektiivinen ja omaan näkemykseen perustuva kuin kauneuskin, niin tämän julkituonti onkin sitten tympeää ja perusteetonta.

Sinällään avautuma hieman ihmetyttää, kun ei Hemulin omatkaan näkemykset aina mitenkään erityisen positiivisia kaikesta ole. Sinällään ei liene mitään erityisen ihmeellistä että kommentista tietää kenen skrivaama se on katsomatta postaajaa reunasta.

Avautuminen huomioitu, ilman herneitä ja juurikaan mielipiteitäni korjaamatta.

Anteeksi offtopic, mutta jos minuulle avaudutaan, yleensä vastaan. Jatkakaa.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Jude

 Mitäs v..tua mä luen ?
Eikö olla jo sillä asteella että ymmärretään että näitä tehdään oman perseen alle ?
Mistä tiedätte ettei toi kapeen stongan omistaja ole ikinä saavuttanut ruumiiseensa olkapäitä ja siksi tyytynyt kapeeseen stongaan ?
Mun mielestä ihan törkeen hieno ja onnistunut tietyssä STUUKISSA , joo ei ehkä näyttäs niin hienolta goldwingissä tai bosshossissa mutta "frisco" on ymmärtääkseni lanesplitter tyyline pyörä jolla pitää pystyä ajamaan kaistojen välissä, ja kyllä siinä näyttäs raitiovaunun tankkikin olevan korotettu tunnelista, tästä muistuikin mieleen kun yks kaveri kiinnitti tankin friscosti ja toinen huutaa vieressä että : Sä olet asentanut sen väärin, raitiovaunun tankin pohjan KUULUU mennä suoraan venakoppiin nähden !!!

Hyvää perjantaita !
Muista että rakennettu pyörä on menettänyt arvonsa, se on varmaan kaadettu kun on pitänyt osiakin vaihtaa....

ma^ko

Perjantai huomenta.

Tottakai rakennettu on ihan arvoton, aina, jotain AVK-kamaa parsittuna varmaan ku otteessakin saattaa olla rosetteja. Mun pröräl on varmaan kaatumisen lisäk ajettu törmäyskolari ku on osia vaihreltu muunmuassa koko keula, varmaan ollu solmussa tai jotain... romu mikä romu.

Ei tuossa stongassa mun silmään tuo kapeus töki, tiettyihin fillareihin sopii kapea stonga, toi on vaan älyttömän ruman mallinen mun silmän mukaan.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.