Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

1975 Rautis "Jungle Green”, Shovel "Eyes on the Road" ja XLX Scrambleri

Aloittaja mista, 19 helmikuu 11, 13:47:05

« edellinen - seuraava »

mista

En tie aijemmista käyttäjäistä ja öljyistä, mutta mun aikana ollut vain tuota mooren kamaa, joten ei ainakaan niistä luulisi kiinni olevan. Veikkaan kans, että on pientä hienosäätöä vailla vain tuo. Täytyy toivoo, että menee ruuvia kirimällä ohi tuo vaiva.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

mista

#286
Säädin kytkinta akselilta 1/4 kierrosta kireämmälle ja kävin koeajolla. Nyt ei toimi kuin ykkönen.. Täytynee vaan vielä kerran koittaa manuaalin mukaan säätää ja katsoa miten käy. Kuinkahan ronkeli tuo on öljyjen tasosta.. Ajattelin vaan kun runkomuutoksien jälkeen kone ei varmaan ole täysin samassa asennossa ns. vatupassissa, joten voiko olla öljyjen tasosta kiinni..

Harley Davidson Ironhead sportster XLH 1975





1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

ma^ko

Kyllähän tuo kytkin ilmeisestikin toimii, sulla on joku muu propleemi vaihteissa. Ajossahan loota toimiessaan ottaa pykälää ihan nätisti ilman kytikintäkin ja ykköselle kytkeminen ei aikaansaanut mainittavaa hyppyä tai nyykähdystä eli kytkin on irti ja tarttuihan se kiinnikin. Tuos videossa siis.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Piese

Eipä taida kytkimessä olla mitään vikaa.

Jollei isompaa vaihdetta huoli, niin taitaa olla laatikossa niitä ongelmia. Siis kyllä niitten vaihteitten pitäis mennä ihan "raakanakin" päälle.

mista

Saa kaikki vaihteet raakana läpi vedettyä kun takapyörä pukilla. Eli ei siinä pitäisi mitään olla.. En osaa kyllä sanoa missä vika sitten on. Ekan kerran kun ajoin lenkin niin toimi kaikki vaihteet jotenkin, mutta nyt ei mennyt kuin ykkönen.

Tuossa videossa meni ykkönen yllättävän hyvin silmään. Harmi, että akku loppui just liian aikaisin kamerasta, kun ykkösen pois saamiseen menikin hetki kun tanistelin. Eliu kun sen normisti lyö päälle niin hiukan pyrkii rusahtamaan ja vetää eteenpäin hiukan kun on ykkönen silmässä ja kytkin pohjassa. Täytyy pitää jaloilla vastaan ettei liiku..

Tietysti vika voi olla monessakin kohtaa ja kertautua sitten loppua kohde. Eli siis mulla ei ole tuossa enskakopassa kierteitä ollenkaan ja vaijerin säätö tapahtuu vain sillä kiristysmutterilla. Tietysti ton ei pitäis vaikuttaa kun on vedossa. Ei se sieltä mihinkään liikkumaan pääse.. Toinen on vanha kytkinvaijeri, joka voi antaa periksi yms yms. Täytynee vaan vaihtaa uusi vaijeri niin pääsee ainakin siitä eroon. Tarvis jostain löytää ehjä enskakoppa tuohon niin olis sekin sitten..
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

ma^ko

Eli vieläkin voisi hieman kiriä sitä kytkintä, mutta se ei ole syyllinen vaihteiden vastahakoisuuteen. Varsinkin ylöspäin vaihteet menevät todella helposti ilman kytkintä kun hieman hissaa kaasua, jos näin ei tapahdu on jossain vikaa ja vikakohde ei ole kytkin.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

rautapannu

enskakopilla voi olla hintaa edukkaamin pääsisit ku käyttäis alumiini hitsarilla  täyttöhitsais reiän umpeen ja sit vaan tapilla uusi kierre kierre muistaakseni 5/16 unf autotarvike liikkeestä sai tilattuu tuumasii tappei ja hintakin jäi alta kympin ja olivat völkelin saksassa tekemii isojoen konehalli toimitti muistaakseni

mista

Voipi olla, että täytyy hitsauttaa tuo ens kerralla kun irroittaa jos ei kukaan tarjoa ehjää. Uusi maksaa 245eur, joten ei sekään aivan mahdoton ole. Tosin se on uusi ja kiiltää liikaa.. :(

Kytkimen ylöspäin vaihtamisen takkuamiseenkin löytyi hiukan selitystä kun otin pyörän pystyyn ja aloin katsomaan siirtotankojen väljyyksiä. Tietysti kun osat on vanhoja ja kaikki liikkuu sinne tänne niin ylöspäin vaihtaessa vipu ottaa kiinni jalkatappiin juuri siinä rajalla missä se voisi vaihtua. Eli tappia tarvis ottaa ylöspäin tai tankoa alaspäin.

Tangon booritus on niin harva, että kun ottaa yhden hampaan alas niin se osoittaa jo maahan :) ja jalkatappia ei taas saa ylöspäin yhtään säädettyä enää. Otin oikealta puolelta välykset pois ja säädin madollisimman kireälle sieltä, että ottais ylöspäin heti kiinni, mutta on vieläkin niukin naukin. Joskus menee joskus ei.. Täytynee rakentaa jalkatapille kokonaan uusi kannatin niin saisi sen esim 5-10mm ylemmäs.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

mista

Hiiohei.. Kun kerran kotona ei kerkeä pyörää testailemaan niin otin sen aamulla kärryyn ja toin töihin. Kiristelin hiukan paikkoja ja kävin vihdoin koeajamassa tuon säädetyn vaihdevivuston. Ja nehän TOIMII.. Voi sitä ilon määrää.

Ajelin muutaman pienen lenkin tossa teollisuusalueella ja tuntuisi pelaavan. Tosin heti kun pysähtyy hetkeksi niin valuttaa ylivuotoletkusta öljyä maahan.. kokoajan pientä. Vaikka kaasari on avattu, putsattu ja katottu. Täytynee säätää kohoa vielä. No tuo ei onneksi pieneen ajeluun vaikuta.

Se mikä vaikuttaa on, että ranteet on aivan hellänä sadan metrin ajon jälkeen.. :)
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

mista

Ensimmäiset 12km takana ja pelaa.. Ehkä tämä tästä vielä helpottuu. Etujarrukin toimii rekatiotangon oudosta asennosta huolimatta. Tehoa en osaa oikein asennettuun verrata, muttei tuo ainakaan mitää pompota tjms.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

mista

Riversidessa tuli käytyä ja oli hyvä meno.

Huomasin, että tuo huohotusreikä tjms heittää öljyä hiukan pakoputken päälle. Eli siis tuo "nokkakopan" etuosassa oleva laturin pään tienoilla oleva reikä kopan alla. Siihenhän kuuluisi putki, mutta mulla  ei sellaista siinä ole. Osaakos joku yht'äkkiä sanoa mikä kierre tuossa on, jotta vois tehdä siihen putken..?
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Mike LeCoq

Hyvä, että oot päässy ajeleen laitteella, se on kyllä upee fiilis. Oman fillarin kun ostin keväällä niin asennoiduin siten, että en pääse tänä kesänä ajamaan ollenkaan mutta niin vaan on vikojen korjausten jälkeen ajettu pari sataa kilsaa. Mulla on kanssa metsästys käynnissä ton huohotuslähdön kanssa. Jos keksit mikä se kierre on, niin ilmottele ihmeessä. Mä oon töistä ottanu arvalla jotain R-kierteisiä ja tuumasia lähtöjä mutta ei oo ainakaan vielä osunu kohalleen..

Make

Lainaus käyttäjältä: Mike LeCoq - 24 heinäkuu 11, 10:33:55Mä oon töistä ottanu arvalla jotain R-kierteisiä ja tuumasia lähtöjä mutta ei oo ainakaan vielä osunu kohalleen..

Kyl noi öljy ja huohotuslähdöt on jotain NPT-osastoa. Helpointa on ku hakee vauhtikaupasta sopivan osan.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

mista

Lainaus käyttäjältä: MakeH - 24 heinäkuu 11, 14:22:30
Lainaus käyttäjältä: Mike LeCoq - 24 heinäkuu 11, 10:33:55Mä oon töistä ottanu arvalla jotain R-kierteisiä ja tuumasia lähtöjä mutta ei oo ainakaan vielä osunu kohalleen..

Kyl noi öljy ja huohotuslähdöt on jotain NPT-osastoa. Helpointa on ku hakee vauhtikaupasta sopivan osan.

Ei viittis ostaa valmista putkea kun ei se kuitenkaan sovi tuonne paikalle tuon jarrusylinterin telineen takia, joten joutuisin sen pilkkomaan.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Lyytinen