Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

MIGIn napaisuuden vaihto ydintäytelangalle?

Aloittaja Raimo-Raato, 04 tammikuu 12, 16:45:26

« edellinen - seuraava »

Mr.Horsepower

Pari jutskaa.....

hiilari pullo tuohon on jälki ihan eriluokkaa ja ohuessa matskussa pääse hitsaamaan paremmin ei mene niin kuumana...

lanka koneena näin kotona just kun turaa mitä sattuu hiilari 100% ois mun valinta jos jotain hitsaisin lanka koneella mustia peltejä sallii pikasen ehkä enemmän epäpuhtautta kuin seos kaasu  mutta on kylmempi sauma kun esim seoskaasulla eikä niin luja mut kukapas tuollasella lanka koneella mitään ns. luokka saumoja rupeakaan hitsaamaan...

siiten rosterin hitsauskeen joo onnistuu teoriassa ja ihan varmaan käyttännössäkiin... mutt jos joutuu ostamaan kovalla rahalla kelan ruppee miettimään jos nyt kummiskaan en hitsais...


aluminin hitsaamisessa on taas se kiva juttu kun alumiin lanka on pehmeää ja ei tämän takia kule siellä spirallissa näppärästi on muuten langan syöttö ongelmia vetävä kahva alumiinille.... ja tais olla puhas argoni kanssa vaatimuksena ettei mag:kina onnistu vaan pitää hitsata Mig:nä


mut mustan pellin hitsailussa menee auton korihommissa jne...

mutta esim tankin hitsailu ei onnistu on niin huokonen sauma että bensa tulee sauman läpi ;)

kyllä miä olen sitä mieltä ett jos tallile hommataan hitsaus kone eipä ole muita vaihto ehtoja kuin ac/dc tig:kki ittellä on gys 200 /160 ampperinen kaikki olennainen on koneessa pulsit minilogit yms eli riittävä koti käyttöön...

mistä itte tykkään tig:killä hitsata lisä aineet on tarvittaissa ostettavissa vaikka lanka kerralaan Vs... lankakone osta koko rulla ja esim alumiini lanka hapettuu ajan olloon ja on muuten yhtä helvettiä siiten hitsata...

ja huomattavasti varmempi ja tiiviimpi sauma Tigillä kun mag/mig siiten jos paksuja tarvii hitsata vaihtaa tigiin puikko kahvat niin 160 amperilla menee kivasti 5mm matsku kerralla kiinni esim... ja on varmempi sauma johtuen suuremmasta lämmön tuonissa kuin lankakoneessa

tuollasella italian ihmeellä on aika kiva hitsata kun vähänkään on käytössä mistäkö tiedän noh olen omistanut vastaavanlaisen hitsauskoneen kuvatusken ;)
Savolainen Super sankari... VITUIX MÄÄN

Motomatti

Aikaa on kulunut tuosta edellisestä jutustani. Kyseinen laite on edelleen harrastekäytössä harvakseltaan. Hitsattu alumiinia, rosteria ja tavallista terästä ja on kelvannut katsastuksessakin runkomuutoksien osalta.
Sittemmin kaipasin parempaa tulosta ja siitä kaipauksesta syntyikin eräiden vaiheiden jälkeen osakeyhtiö jossa hitsataan pääasiassa ruostumatonta terästä. Tigillä. Itse katselen päältä.

Näin voi käydä jos homma lähtee käsistä.