Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Etusylinterin moottorikiinnikkeen pultit kumiripusteisessa

Aloittaja twinspeed, 06 maaliskuu 18, 14:38:19

« edellinen - seuraava »

twinspeed

Niin, mulla kun on nyt ne Buell XB:n kannet, niin tarttis saada tuo etusylinterin kiinnitys hoitoon. Pulttien reiät taitaa ollaa 7/16 - 14, mutta miten pitkät nuo pultit on?

Niin osanumerokin olis selventävä, jossei pultista ole tietoa. Ja jos jollain on ylimääräisiä, niin ostaisin mielelläni

Mulla on se kiinnike kyllä.
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

twinspeed

Joo, tilasinpa noita 7/16 - 14 jengalla olevia pultteja eri mitoissa: ei tuumasta toimeen vaan tuumasta puoleentoista HAHA🙈 pätkitään sitten jos ei osunut arvaukset nappiin.

Tuumaset on aina pikkusen ongelma ainakin tääl Turuuus. Jos jollakulla on hyvä tuumasten pulttien ja ruuvien ostopaikka tiedos, ni vois vinkata... Nyt tilasin jostain nippelit nettilafkasta.
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Hd 1200

Eikö se oo vähä hankala vääntää paikalleenpäin?

Pekka äL

HD Electra Glide M8

twinspeed

OK, kiitoksia...

Lainaus käyttäjältä: Hd 1200 - 07 maaliskuu 18, 11:11:42
Eikö se oo vähä hankala vääntää paikalleenpäin?

Se moottorikiinnike vai?

Mulla on se kumiripusteiselle sportille tarkoitettu, jossa on oikea reikien jako; jos alkuperäisen laittas paikolleen noiden kansien kanssa, niin tarttis muokata. Tämä ei muutenkaan ollu niin hankala kuin se pyttyjen välissä oleva. Välissä olevan kanssa sai vähän käyttää luovaa ongelmanratkaisukykyä (ja survomista). Samaa toki tarvittiin paikka paikoin kansien asentamisessa yleensä. Esimerkiksi voi mainita vaikkapa Cometicin ohuemman kannentiivisteen (tiivarin kolmea eri kerrosta koossa pitävä niitti piti ottaa pois) ja ilman niittiä tiiviste muuttui kolmeksi erilliseksi metalliliuskaksi (jotka olivat jonkin verran vinkuroita ja vänkyröitä prässätyistä kuvioista johtuen); liuskat oli tosi hankala saada pysymään paikoillaan kansia paikoilleen sovitelessa.  No, ehkä se niitti voisi lyttääntyä tarpeeksi, jos sitä ei ota pois; tilaa sille ei pytyn ja kansien väliin kuitenkaan jää. En halunnut riskeerata sillä että kannentiiviste vuotaisi niitin takia (enkä myöskään halunnut laittaa liuskojen väliin liimaksi mitään tököttiä).
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

JKKo

 Alkuviikosta kokosin samanlaisilla niitti-tiivisteillä 1200 turboani.  883 kansilla ja 882 pytyistä kairatuilla niitit jäivät tasojen ulkopuolelle. Paketissa varotettiin ettei 3rdparty kansissa vältsisti niin käy eli "sivuleikkurit". Mut yhtä hyvin ylisuuriin kansitasoihin voisi dremelöidä "kuopat".
883/1200/turbo

twinspeed

Jep... sellaisten kuoppien tekemistä vähän mietiskelin, mutta päädyin sivuleikkuri-osastoon. Ja olin kyllä ihmeissäni, että sain suhteellisen helposti tiivisteen liuskat pysymään yhdessä ilman niittiä (taivuttelin liuskoja tovin ja sain sillä pahimman harituksen pois).

Tämä Nippelit.fi -tilaus toimi todella joutuisasti. Kirje oli tipahtanut postiluukusta jo tänään, ja nyt mulla on se mootoorikiinnikekin kiinni etukannessa. Enskan puolella tuuman pituinen pultti oli liian pitkä ja siitä piti pätkä katkaista. Nokkien puolelle sopi se tuuman ja vartin pultti sisään mainiosti. Harmi , että on satanut lunta, nimittäin koelenkki olis ollut kiva heittää (ja kuunnella hiljenikö kilinä keskikierroksilla).
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."