Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Mitä erityistoimenpiteitä kuparikansipahvien kanssa?

Aloittaja Hemuli, 04 maaliskuu 11, 11:31:53

« edellinen - seuraava »

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 04 maaliskuu 11, 22:25:17
Tietääkö kukaan saako tota VHT tiivistekuparisprayta pääkaupunkiseudulla mistään muualta kuin US-Partsista?

Satunnaisesti ihan noista AD autotarvikemyymälöistä. US-parts taitaa kuitenki olla ainoa "varma" lähde.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Miikka

Piti käydä hyllystä tarkistamassa oma purkki minkä ostin tampereen swapista syksyllä. Sprayputeli K&W copper coat gasket compound näyttäs olevan.

Mika_P

Itse kävin just pari viikkoa sitten hakemassa lauttasaaresta autoracingiltä, jäi vielä kolme purkkia hyllyyn.

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 04 maaliskuu 11, 22:25:17
Tietääkö kukaan saako tota VHT tiivistekuparisprayta pääkaupunkiseudulla mistään muualta kuin US-Partsista?

filtteri

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 04 maaliskuu 11, 22:25:17
Tietääkö kukaan saako tota VHT tiivistekuparisprayta pääkaupunkiseudulla mistään muualta kuin US-Partsista?
onko hemulilla porttikielto päällä ;)

Hemuli

Äh, mä en vaan viitti mennä häiritsemään niitä kun niillä on niin kova kiire niiden veneenosiensa kanssa :D... Oon aina jotenkin vierastanut ko. firmaa, silloin kun Finn-Am oli vielä hengissä niin kävin mieluummin siellä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

hdkaide

omaan rautikseen olen kuparitiivisteet laittanu kuivana ja löijättyinä. hyvin on viimekesään saakka pitäny. viimekesänä ei meinannu pitää sit millään vaikka ekan koneen  lämmityksen jälkeen jälki kiristin. täytyy varmaan kokeilla jotain noista tököteistä, sit kun on ensin tarkistanut kannet. hemulin kans samaa mieltä finn-amista, oli mukavampi asioida siellä.

Hemuli

Eiköhän ne nyt rupee pitämään - USpartsista haettu kuparipurkki, kannet plaanattu ja sylinterin tiivistepinnat sorvattu tasaisiksi. 
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 08 maaliskuu 11, 22:03:52
Eiköhän ne nyt rupee pitämään - USpartsista haettu kuparipurkki, kannet plaanattu ja sylinterin tiivistepinnat sorvattu tasaisiksi. 

Hiplari!  ;)

Vaan mitäs mieltä raati on jälkikiristyksestä: Heti kuumana vai vasta jäähdyttyä? Ja mites varsinkin alumiinikansisten kanssa? Eräs vanha guru (jonka kanssa ilo työskennellä) tuumasi että ei kuumana koska siinä lähtee jo alukansista kierreinsertit liikkeelle.
A.K.A. Rambe

ma^ko

Alumiinikannelle ei kuumana tehdä mitään muuta kuin annetaan jäähtyä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Jack

Lättäpään alsakannet oon jälkikiristäny aina kuumana.
Flatheads!!!

Hemuli

Sen kummemmin mitään tietämättä jälkikirisin kannet vasta moottorin jäähdyttyä. Mites toi metalli nyt käyttäytyy? Mitä kansipulteille tapahtuu moottorin lämmetessä vai johtuuko jälkikiristys tilkkeiden muutoksista?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

masa

LainaaVaan mitäs mieltä raati on jälkikiristyksestä: Heti kuumana vai vasta jäähdyttyä? Ja mites varsinkin alumiinikansisten kanssa? Eräs vanha guru (jonka kanssa ilo työskennellä) tuumasi että ei kuumana koska siinä lähtee jo alukansista kierreinsertit liikkeelle.
Eikös se jälkikiristys oo aina samassa lämpötilassa kun asennettaessa ,tälleen oon ainakin tehny,hyvin on toiminu ,oli sitten alsat tai rautakannet .En oo kyllä mikään moottoriguru mutta näin on homma toiminu tähän asti ::)

Kapteeni sika

Onko kuparitiivisteissä jotain selkeitä eroja tavallisiin verrattuna, eli jotain huonoja/hyviä puolia? Mietin vaan jos kokeilis sovelin vakiokoneeseen sellaisia.  Kestääkö.

Tuusulan T-Bone

Kuparitiivisteiden käyttöohje:

1. Tiivistepinnat oikoiksiksi
2. Tiivistepintojen sively Hylomar-asetoniseoksella ohuesti
3. Asetonin haihduttua paketti kasaan
4. Käyttö 1-2 kertaa lämpimäksi, minkä jälkeen huolellinen jälkikiristys

Toiminu ainakin mun tekemissä moteissa.

Jälkikiristyksestä sen verran, että mulla on ollu tapana kiristää kansipultit ensin useammassa vaiheessa momenttiin, joka on toleranssin alapäästä, esimerkiksi 55 ft/lbs. Jälkikiristyksessä sitten kiristys hiukan suurempaan momenttiin (kuitenkin toleranssin sisällä), esimerkiksi 60 ft/lbs. En ole varma, onko tämä teoriassa oikein ajateltu, mutta tähtääminen samaan momenttiin saattaa johtaa virheisiin, koska lepokitka pitää voittaa. Joka tapauksessa systeemi on toiminut.

Kansipultit pitää myös voidella kuivavoiteluaineella.
Long John Stroker

Kapteeni sika

Selkeetä, tänks.

Asetoni/hylomar- kukteililla sivelin paperiset juuritiivisteetkin, ei vuotoja ainakaan ekan kesän jäljiltä.