Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

shovelin moottorin tarkistelua..

Aloittaja Ropsoni88, 13 lokakuu 17, 10:28:52

« edellinen - seuraava »

Lyytinen

Vaihtui sekin juuri noin, mutta vaihtui kyllä keskitappikin.

Tuusulan T-Bone

Keskitapissa tais 1981 muuttua vaan öljykanavien paikka, vastaavasti kuin pinionaksilassa samaan aikaan.
Long John Stroker

Lyytinen

Donny's Unauthorized Technical Guide to Harley-Davidson, 1936 to Present Volume V: Part I of II -- The Shovelhead: 1966 to 1985, sivu 266. Maksaa e-kirjana alle kympin, mutta googlen previewissäkin ainakin minulla näkyy tuo sivu. Hakusanoiksi "23961-80A 23961-41 taper".

seppo

No hitto, onko se tosiaan 8 astetta? Justiinsa kasasin yhden shovelin kampuran ja nyt jälkikäteen olisin kyllä voinut vannoa että on 6 astetta  :). Pitää ihan mielenkiinnosta tarkastaa omasta vanhasta romukampurasta. Pahoittelut oikein kirjoitetun asian vääristelemisestä, Donny varmaankin tietää!

Lyytinen

Tarkemmin kun mietin, niin minulla on noita tasapainotuspuntteja eri ikäisille limpuille. Selvästi jyrkempi kartio on 1980 shovelheadissa kuin evosportsterin limppuihin käypäisellä (joka siis on tuo 6 astetta).

Kiwi

Lainaus käyttäjältä: Lyytinen - 02 marraskuu 17, 15:13:06
Nuo -73 asti kanget on 7.47" pitkät kun taas sitä uudemmat (eli mitä kaupasta saa) 7.44".

Piti nyt tarttua tähän kun näin kaupassa (Cycle House Kuopio) vanhemman mallin kiertokanget, että saa niitä ;)

Ropsoni88

no niin olikos nuisa 1200 vs 1340 kansissa muuta eroo kun korkeus.. ja onko jotain tiettyä juttua mistä ne erottaa toisistaan.. nuo mitkä löysin ni ois pantalemmarilla imusatsi..

Jack

pantaklemmarillahan ne molemmat... toisissa O-rengas ja toisissa levee kuminauha.

ja taitavat muuten olla ihan samanlaisia. (viksummat korjatkoon)
Flatheads!!!

Kiwi

Lyytinen tuossa aiemmin jo kirjoitti ettei muuta eroa...

rampo63

1340 yx ripa enemmän,,,muistelen kuulleeni,voi olla että essolla.


Spöke

Lainaus käyttäjältä: rampo63 - 13 marraskuu 17, 17:42:27
1340 yx ripa enemmän,,,muistelen kuulleeni,voi olla että essolla.



Vai vähemmän-ja pytyissä?
Miten mä muistaisin, että 74" pytyt ovat 10-ripaisia ja 80" 9-ripaisia. Kannet samannäköiset pl- O-rengas/panta.
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Ropsoni88

njoop.. kun muistaakseni oon lukenu et ois korkoeroo palotilassa, kun eikö se nuiden männätki ole lakikorkeudeltaan erikorkonen..

etelahelsinki

#57
Jou,
Tulpat pan/shovel lyhytkierre vuoteen -78.
Shovel/evo pitkäkierre -79 etiepäin.
Silmällä erottaa kierteen pituuden  n. sentti/kaxsenttii.

Ile    Edit: oikeat vuodet on -74/-75.

Ropsoni88

joo eli jos nuo nyt on pitkäkierteelliset kannet ni tohtii laittaa 1340 pytyt ja männät. ni pyöriikin kone vielä.. jos laittas 1200 männät ni sehän pitäs ottaa venoihin kiinni. ku männät on erikorkuset.

Ropsoni88

niino toi pyttyjen rivotus ei piä enää kutiasa nuiden aftermarket pyttyjen takia, tietty jos s&s pytyt hommaa jokka ei oo taiwani kamaa.. kuulema näin o. nykyään