Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

1962 Competition Hot

Aloittaja brocka, 28 syyskuu 21, 11:38:15

« edellinen - seuraava »

ranze

Kasipari TC 74 kg. Ostin taannoin ruttupyörän koneen Illinoisista.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

brocka

Se 85 kiloa voisi olla ihan lähellä. Ei tarvinnut pitkääkään matkaa kantaa kun oli jo sylinterien jäähdytysripojen kuvat käsissä.  ;D

013

Myö ollaan kahelleen nosteltu runkoon noi motit, ähinää on kuultavissa silloinkin.
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

brocka

Tulpanjohdoille ei ollut tilaa magneeton ja kaasareiden välissä. Piti vähän soveltaa.

Sorvilla syntyi magneettoon palikat, joihin saa messinkiruuvilla ja lattaliittimillä tulpanjohdot. (Pitänee eristää hyvin, ettei pyörä pala kaasarin tulviessa.) Ainoa vaan, että pikkusen liian tiukka sovite oli ja magneeton kanteen tuli halkeama. Sen korjasin pikaliimalla. Nyt kun kansi on hiottu niin sen voisi maalata kirkkaanpunaiseksi jolloin se on sävy sävyyn kiksin polkimen kanssa.  :D

brocka

#49
Olipahan melkoinen Da Vinci koodi ratkaistavana noiden öljylinjojen kanssa.

Pyörää purkaessa en ottanut kuvia miten letkut oli vedetty. Oletin, että katsoisin vain service manuaalista kaavion. Se oli virhe, koska manuaalissahan ei ole minkäänlaista mainintaa asiasta.  ;D

Otin googlen käteen ja tykittelin viestiä kavereille. Oletan, että letkut ovat nyt oikein.

Lohkossa oli kolme nippaa. Sylinteitä lähin nippa on paluu ja siihen kierrätin öljyfiltterin sekä öljyjäähyn.

Öljypumpulle menevä linja tarjosikin kaksi vaihtoehtoa. Alunperin linja on kulkenut suoraan lohkon päällä olevaan nippaan (se nippa joka on lähempänä öljytankkia), mutta minulla on uusi tarvikepumppu, jossa tuleva nippa on öljypumpun päädyssä. Laittelin lohkon päältä tukkoon ja vedin linjan suoraan pumpulle.

Lohkossa oli myös yksi pienempi nippa. Se on huohotus, jonka vedin öljytankin päälle.

brocka

Sähkö on asia, jota en oikein ymmärrä. Ilmeisesti tähän vehkeeseen niiden tekeminen pitäisi olla helpoimmasta päästä.

Lähtötiedot ovat seuraavat: ei akkua, ei virtalukkoa, ei vilkkuja, ei äänimerkkiä ja magneetto hoitaa sytytyksen. Virtalukkoa en laita kun magneettossa on avain.

Kysymys kuuluukin voiko kyseinen systeemi toimia elektronisen jännitteensäätimen kanssa? Vai kuumuuko se rikki? Toinen vaihtoehto olisi ostaa mekaaninen.

petejiiii

Shovelissa ainakin toimii. Mulla on vielä iso konkka (battery eliminator) akun paikalla, että valot pysyy suht tasasina. Nyt talvella laitoin uuden säätimen, kun edellinen pimeni yhtäkkiä ehkä 10 vuoden käytön jälkeen.

brocka

Juurikin tilasin konkan.  :D

Taidanpa kasata ensin tuolla elektorinisella säätimellä ja ajaa sen loppuun. Laittaa sitten tulevaisuudessa mekaanisen.

brocka


petejiiii

Tommosia ostin jostain elektroniikkakaupasta. Noita sai melkein repullisen samaan hintaan kuin kataloogista battery eliminaattorin  ;D

JSmedby

Lainaus käyttäjältä: petejiiii - 17 huhtikuu 22, 12:55:24
Tommosia ostin jostain elektroniikkakaupasta. Noita sai melkein repullisen samaan hintaan kuin kataloogista battery eliminaattorin  ;D

Kuivausrummun konkka..?  Ainakin samanlaisen vaihdoin kärähtäneeseen..

petejiiii

Ei konkka tiedä minkä vehkeen kylkeen se on ruuvattu   ;D

brocka

Äkkisestään en löytänyt vastaavan kokoista konkkaa mistään kuin se Accelin Battery Eliminator. Kesä alkaa tulla siinä määrin vastaan, että kaivan kuvetta ja hommaan sen.  ;D

brocka

Alkaa sellainen turnausväsymys painamaan tässä vaiheessa projektia. En tiedä johtuuko se siitä, että olen sekaantunut sporsteriin, mutta ilmassa on sellaisia menkka- ja koliikkioireita. Kaikki kerrat tallilla eivät ole olleet nautinnollisia.  ;D

Pitäisi vielä jaksaa tehdä sellainen loppurutistus.

Jotenkin tuntuu, että kaasareiden säätö saattaa olla hyvinkin antoisa ja opettavainen elämys.

013

Kyllä se siitä. Kuppi kahvia ja keksi auttaa ;)
Onhan se siitä jo melkoisesti edistynyt ja ajopyörä on valmiina, turha ottaa paineita
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.