Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kick Start Rocker

Aloittaja Rezi, 22 joulukuu 11, 15:39:57

« edellinen - seuraava »

kimmo

#345
Lainaus käyttäjältä: Jack - 19 toukokuu 12, 15:02:56
Iso käsi järkipäätökselle. Nyt saat mennä juomaan kalijaa...

Tämä oli sitten varmaan elämäni ensimmäinen järkipäätös, ja vielä kirjallinen lupa juoda kaljaa... ;D

Tänx Jack.... mutta ny ei oo joutanu tuota lisenssiä lunastaa... säästän myöhempään :D

Päätin käyttää tuommosia nousevan auringon maasta tänne rantautuneita jalkatappeja.
Alkuperäinen astinlautasuunnitelma ei löytänyt hyväksyttävää muotoa...

Väänsin rautaa noille tapeille sopivaksi:





Viimeistelyähän  nuo vielä kaipaa, mutta paikkaa ja ajoasentoa pääsin kokeilemaan. Hyvältä tuntuu.

Jatkuu huomenna... samaan aikaan...samalla kanavalla ;)

-väiski-

Lainaus käyttäjältä: kimmo - 20 toukokuu 12, 00:21:58
Lainaus käyttäjältä: Jack - 19 toukokuu 12, 15:02:56
Iso käsi järkipäätökselle. Nyt saat mennä juomaan kalijaa...
ja vielä kirjallinen lupa juoda kaljaa... ;D

Tänx Jack.... mutta ny ei oo joutanu tuota lisenssiä lunastaa... säästän myöhempään :D


Pitää vielä muistuttaa että kaikki mitä netissä lukee, ei ole sama asia kuin "mustaa valkoisella"!
If it has tits or wheels, it will give you problems.

kimmo

Lainaus käyttäjältä: -väiski- - 20 toukokuu 12, 04:21:09
Lainaus käyttäjältä: kimmo - 20 toukokuu 12, 00:21:58
Lainaus käyttäjältä: Jack - 19 toukokuu 12, 15:02:56
Iso käsi järkipäätökselle. Nyt saat mennä juomaan kalijaa...
ja vielä kirjallinen lupa juoda kaljaa... ;D

Tänx Jack.... mutta ny ei oo joutanu tuota lisenssiä lunastaa... säästän myöhempään :D


Pitää vielä muistuttaa että kaikki mitä netissä lukee, ei ole sama asia kuin "mustaa valkoisella"!

Joo,,, valitettavasti näin on, mutta jos mä printtaan tuon ja laitan pajan seinälle, niin sitten se on "mustaa valkoisella"... ;D

kimmo

#348
Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 19 toukokuu 12, 15:21:04
Voi joutua snurraileen reilustikin että vanhan mallin saa sopimaan, tai sit sopii heittämällä.

Tämmöinen on tuo kiksikoppa:





Pitäneeköhän tuota snurrailla?

Tuosta pystyakselin ylätuesta on jo otettu ainetta pois, tai sitten se on jo orkkiksena tuommonen.

Rautahauli

#349
Jos oikein ymmärsin ulkomaan voorumia niin myös kytkinpuikko on lyhyempi vanhassa versiossa ja joku rataskin pitäisi vaihtaa kun siinä on jousi ja kuula.... Mut kielitaito on mitä on. Ilmeisesti kuitenkin on valmiita settejä jossa on swappiin tarvittavat osat.

Ediittiä:

Setti
FXEF-81

seppo

Mulla ihan sama kiksikoppa kuin kimmolla eikä tuo vanhanajan laakeri siten tuonne mahdu. Ottaa kiinni ensimmäiseksi tuohon öljyntäyttöreikään. En tiedä voiko tuota snurralla isontaa tarpeeksi.

Ja tuohon tarttee tikun sekä sen laakerin. Mulla olisi sopivasti tarjolla tuommoinen todella vähän käytetty tikku ja laakeri jos haluat kokeilla. Ymmärsin että asustelet Oulun läheisyydessä - tuo laakeri ja tikku löytyy Haukiputaalta. Hae lainaan ja testaa.

tyg

Vanhanmallinen irrotuslaakeri ei välttämättä ole nykyään lopullinen ratkaisu.

Olen nähnyt, että uus tarvikesellainen sisältää muoviosia. En ostanut.

plastik fantastik.

seppo

Ei tuossa vanhassa laakerissa ole muoviosia ainakaan päältäpäin katsottuna. Ilmeiseti siellä on sisällä muoviosia vai millaista laakeria olit katsonut?? Mutta on totta että paras vaihtoehto on OEM vanhanajan laakeri, on kuuleman mukaan laadultaan eri maata kuin tuo tarvike.

Itse käytän tuota wafer laakeria, se tulee tosin vaihdettua aina kymppitonnin välein. Vanha lentää aina roskiin oli missä kunnossa hyvänsä.

kimmo

Lainaus käyttäjältä: seppo - 20 toukokuu 12, 10:55:17
Mulla ihan sama kiksikoppa kuin kimmolla eikä tuo vanhanajan laakeri siten tuonne mahdu. Ottaa kiinni ensimmäiseksi tuohon öljyntäyttöreikään. En tiedä voiko tuota snurralla isontaa tarpeeksi.

Ja tuohon tarttee tikun sekä sen laakerin. Mulla olisi sopivasti tarjolla tuommoinen todella vähän käytetty tikku ja laakeri jos haluat kokeilla. Ymmärsin että asustelet Oulun läheisyydessä - tuo laakeri ja tikku löytyy Haukiputaalta. Hae lainaan ja testaa.


Aha... mittailin ja mallailin tota hommaa tuolla öljypropellilla. Propelli ottaa ekana toisiaanki tuohon öljyntäyttöreikään, mutta heti sen jälkeen siihen paininvipuun ja pystyakselin laakerointiin....

Alkaa vaikuttaan siltä että tuo wafer olis ehkä kuitenkin oikea ratkaisu....
Jos viitsit varalta kuitenkin heittää vaikka puh numeron privaviestinä, niin voisin rimpauttaa josko sitä sun laakeria demoais tuohon...

Rautahauli

Tuossa setissä on Starter Clutch jonka kyljessä on reikä ja siinä jousi ja kuula. Jos olen oikein ymmärtänyt niin sen tarkoitus on estää laakerin helinää kun jousiviritteinen kuula nojaa siihen. Tiiä sit huomaako sen puuttumista käytännössä.

Kuinka toi uusi malli sit hajoo? Eihän siinä ole kun pari prikkaa ja neulat välissä, ja se levy joka pitää ne neulat paikallaan. Jos lootassa on öljyä eikä vaijeri ole liian kireällä niin mitä sille tapahtuu?

(pitää kuitenkin ottaa itsellekin varalle kun tulee seuraavan kerran asiaa alan putiikkiin.  :D )
FXEF-81

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 21 toukokuu 12, 08:59:52
Jos lootassa on öljyä eikä vaijeri ole liian kireällä niin mitä sille tapahtuu?

Ei mitään - edellyttäen että välykset on kunnossa. Liian kireä välys -> silppua.
Long John Stroker

kimmo

Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 21 toukokuu 12, 08:59:52
Tuossa setissä on Starter Clutch jonka kyljessä on reikä ja siinä jousi ja kuula. Jos olen oikein ymmärtänyt niin sen tarkoitus on estää laakerin helinää kun jousiviritteinen kuula nojaa siihen. Tiiä sit huomaako sen puuttumista käytännössä.

Kuinka toi uusi malli sit hajoo? Eihän siinä ole kun pari prikkaa ja neulat välissä, ja se levy joka pitää ne neulat paikallaan. Jos lootassa on öljyä eikä vaijeri ole liian kireällä niin mitä sille tapahtuu?

(pitää kuitenkin ottaa itsellekin varalle kun tulee seuraavan kerran asiaa alan putiikkiin.  :D )

Nyt meni ohi hilseen. Missä setissä ja mikä on tuo starter clutch?

Rautahauli

Lainaus käyttäjältä: kimmo - 21 toukokuu 12, 14:24:13
Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 21 toukokuu 12, 08:59:52
Tuossa setissä on Starter Clutch jonka kyljessä on reikä ja siinä jousi ja kuula. Jos olen oikein ymmärtänyt niin sen tarkoitus on estää laakerin helinää kun jousiviritteinen kuula nojaa siihen. Tiiä sit huomaako sen puuttumista käytännössä.

Kuinka toi uusi malli sit hajoo? Eihän siinä ole kun pari prikkaa ja neulat välissä, ja se levy joka pitää ne neulat paikallaan. Jos lootassa on öljyä eikä vaijeri ole liian kireällä niin mitä sille tapahtuu?

(pitää kuitenkin ottaa itsellekin varalle kun tulee seuraavan kerran asiaa alan putiikkiin.  :D )

Nyt meni ohi hilseen. Missä setissä ja mikä on tuo starter clutch?

Kato linkki jonka laitoin ylempänä. Se on uloin ratas joka jää sen vanhanmallisen laakerin sisäpuolelle.
FXEF-81

kimmo

#358
Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 21 toukokuu 12, 22:36:10
Lainaus käyttäjältä: kimmo - 21 toukokuu 12, 14:24:13
Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 21 toukokuu 12, 08:59:52
Tuossa setissä on Starter Clutch jonka kyljessä on reikä ja siinä jousi ja kuula. Jos olen oikein ymmärtänyt niin sen tarkoitus on estää laakerin helinää kun jousiviritteinen kuula nojaa siihen. Tiiä sit huomaako sen puuttumista käytännössä.

Kuinka toi uusi malli sit hajoo? Eihän siinä ole kun pari prikkaa ja neulat välissä, ja se levy joka pitää ne neulat paikallaan. Jos lootassa on öljyä eikä vaijeri ole liian kireällä niin mitä sille tapahtuu?

(pitää kuitenkin ottaa itsellekin varalle kun tulee seuraavan kerran asiaa alan putiikkiin.  :D )

Nyt meni ohi hilseen. Missä setissä ja mikä on tuo starter clutch?

Kato linkki jonka laitoin ylempänä. Se on uloin ratas joka jää sen vanhanmallisen laakerin sisäpuolelle.

Okei, en jostain syystä hoksannu tuota linkkiä aiemmin.
Tuo starter clutch näyttää kyllä mittasuhteiltaan öbaut samalta kuin tuolla laatikossa paikoillaan olevakin.... toki se kuula/jousi on erona.

Sain Sepolta tuon vanhanmallin laakerin ja tikun lainaan.
Vierekkäin kun nuo laittaa tuon late style waferin kanssa, niin hoksaa kyllä kumpi on kestävämpi.
Vanhanmallisessa on isot kuulat ihan tuolla laakerin ulkokehällä.



Ja tuo late style tuossa kuvassa on vielä mallia heavy duty.... se orkkis on vielä pienempi ja vähempi neuloja.

Vanhanmallinlaakeri mahtuu paikoilleen tuohon mun koppaan ja sopii liikkumaan ~5mm.

Ihan uloimpaan asentoon ei sovi, ottaa siihen öljyntäyttöreiänympärykseen kiinni.

Tuo liik vois periaatteessa riittää, mutta ehkä kopasta ja  ölkykorkista kannattais ottaa ainetta pois ja miksei myös tuosta laakerin rungosta tuosta kartiosta osasta, siitä kohdalta mikä on öljykorkkia kohti. Se on niin paksua kamaa, että siitä voi kyllä ottaa ainetta pois.



Mikä peltivimpain on tuo kuvassakin näkyvä härpätin tossa hammaspyörän yläpuolella? En ymmärrä tuon tarkoitusta.

Edit: päivitin kuvan 2 oikeaksi...kun sattui ensin kaks kertaa tuo kuva 1.. :)

seppo

No nyt kun näin tämän niin tuon painelaakerin yläpuolella oleva peltiläpyskä pitää ottaa pois kun käytetään tuota vanhaa painelaakeria. Se on siinä vain ottamassa roiskeita kiinni kun tuo oil slingeri on käytössä.