Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

07 ja uudemman (ruisku) viritys

Aloittaja vaakko, 08 heinäkuu 15, 10:16:52

« edellinen - seuraava »

twinspeed

"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

kup

Komeat on lukemat kyllä! Ja putkikin näyttää paljon hienommalta nyt.

vaakko

Putken osalta hiukan ihmetyttää että miksei se ole jo tehtaalta tällainen koska tuo ei tule jalkakontrollien eteen yhtään. Etutapeille alkuperäinen käyrästö on hiukan parempi mutta tämä modattukaan ei mielestäni estä etutappien käyttöä.

Kesä sais tulla jo!

twinspeed

Jep, tuollaisen putken kun sais jostain. Jape on kyllä putkien kanssa ihan kunkku.
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Wii

On kyllä komeet tehot ja putki!

Hd 1200

Onko kova meteli tuolla putkella?

vaakko

Meteli on suht samaa tasoa mitä aiemmin katkaistulla huilulla eli varsin siedettävä. Soundi on tiukka ja "race-henkinen" :D Tällä hetkellä sitä on vaan kuullut sisätiloissa mutta ei mitenkään säädyttömältä kuulosta vaikka kovathan nuo äänet on.

vaakko

Tässä käppyrät vielä talteen. Tuossa on siis nämä vedot eli erona takapytyn juurikäyrä ja pieni hierominen säädöissä:
a) suht tikissä säädöissä alkuperäisillä juurikäyrillä ja modatulla vaimentimella
b) tikissä säädöissä lopullisella modatulla putkella

Projektin opit:

1) Pakoputkella on TODELLA ISO merkitys lopputulokseen. Nyt leikittiin lähinnä vaimennin/pönttö-akselilla ja järkyttävän suuria eroja saatiin! Pienimmillään tulokset on säädöissä olevalla paketilla 78hp/105Nm ja nyt sitten hiukan toista luokkaa... Takapytyn juurikäyrän vaikutuksen näkee noista käppyröistä eli siinäkin eroa on paljon!

2) Mittaa kannet ennen kansityötä ja sen jälkeen. Jos en olisi mitannut kansia niin kansityön hyöty olisi jäänyt hiukan arvoitukseksi ja toisaalta varmasti jossain kohtaa projektia olisin alkanut epäilemään että onko kansissa ehkä vikaa vai ei kun ei tehoja irtoa. Nyt kun mittaukset oli tehty niin ei tarvinnut arpoa eli kansien potentiaali oli koko ajan tiedossa.

3) Ilmanputsarissa jne. on turha säästellä. Osta suoraan sellainen mistä on dataa ettei se rajoita tai jos on aikaa dynossa kokeilla eri versioita niin sitten voi kokeillakin kunhan varmistuu että yhtenä kokeiltava on takuulla riittävästi virtaava verrokki.

4) Täyskaasulla säätäminen pitää tehdä dynossa. Autotunetus toimii väli/ajokaasualueilla, mutta kunnon hierominen täyskaasulle dynossa. Esim. nyt vedettiin Autotunella välikaasualueet kuntoon n. 45min aikana dynossa joten homma kyllä pelittää, mutta täyskaasu manuaalisella säädöllä. Dynojetin Target Tune toimii hienosti lennossa väli/ajokaasulla, mutta täyskaasulla ei kannata odottaa että se automaattisesti korjaisi isoja heittoja.

5) Kerro projektista avoimesta esim. täällä Finnbikersissa niin saatat saada yllättäviäkin apuja ja samalla siinä viisastuu sekä itse että mahdollisesti muu foorumiyleisö :) Virittämisestä on aika paljon mutua liikkeellä ja olisi hyvä että mahdollisimman moni pistäisi raakoja tuloksia tänne kaikkien pällisteltäviksi kun kivempaahan se on kun vehkeet kulkee kaverillakin.

6) Sporsterin osalta kannattaa opiskella Hammerin ja NRHS:n sivujen koko materiaali muutamaan kertaan. Tällaisena noviisina noiden avulla pääsee aika nopeasti kartalle ja saa perustietoja haltuun.

7) Sanoinko jo että Pakoputkella on TODELLA ISO merkitys lopputulokseen? Jos en niin sillä on, uskokaa pois.

shoveltimppa

Kiitos Vaakko selkeästä ja hyvästä yhteenvedosta ja onnittelut komeesta käppyrästä! Kyllä nyt kelpaa ajokelejä odotella  :D

Tää on kaikkinensa ollut mielenkiintoinen topikki seurata.

Jack

Kyllä, vielä kun olis itsellä samanlaista tarmoa, ja intoa, mut toistaiseksi noi talouden Sportit saa olla hengitysmuutoksilla. Kulkee vanhuksiin verrattuna riittävästi. :-)


Huomasin, et Hammer toi markkinoilla 1275 Kitin, ja toi 1250 setti on jäämässä pois, ja vaan yks mäntämalli jää varasto-ohjelmaan. ehkä vähän paska juttu.

Mites S&S Hooligan setti? onko kokemuksia?
Flatheads!!!

vaakko

Kiitos onnitteluista, sinnikkyys palkitaan. Jape sanoi joskus puhelimessa että aika moni olis jättäny hieromisen kesken jo kauan aikaa sitten... :D Ei oikein sovi omalle luonnolle, silloin kun aletaan hieromaan niin sitten hierotaan just niin kauan että saa omat yöunet turvattua :)

Jack, kiitti vinkistä. En nyt hetkeen ole Hammerin sivuilla pyörinyt ja tosiaan jättävät 1250 pois kun 1275 on osoittanut tuotantokelpoiseksi. Lisämaininta 1250 osalta tosin oli "We're closing out these kits for all applications except the basic 883-1250 conversion." eli saa nyt nähdä mitä sinne jää. Jos tuo ilmoitus pitäisi paikkansa niin ilmeisesti juuri nämä minullakin olevat tasalakimännät pysyisi tuotannossa (CP Carrillo). NHRS taitanee tarjota edelleen 1250 kittejä pitkään kun näyttää ettei niillä ole niin kova tuotekehitysputki päällä kuin Hammerilla.

Sitten joskus kun tarvii joskus uusia mäntiä/pyttyjä niin laitetaan 1275 kitti jos ei 1250 varaosia ole saatavilla :D Nyt nautitaan pitkään tällä nykysetupilla.

Putki lähtee pinnoitukseen kun saan pyörän sunnuntaina omalle tallille. Uusi paja löytyi, taidan kokeilla tätä: http://www.nfmetals.fi/

Kiwi

Ois aika räyhee tuollanen sininen putki :D

vaakko

Kokeile Kiwi sää tuota sinistä ensin, mä voin sit miettiä... :D

Hain pyörän omalle tallille ja täräytin pihalla käymään niin soundithan on todella jees! Ei terävyyttä tyhjäkäynnillä ollenkaan, sanoisin että suht lähelle originaali RSD:tä. Oikein maukas putki tässäkin mielessä, ei mitään älytöntä möykkää.

Hd 1200

Minä poimin täältä foorumilta ohjeen supertrapin trumpetista missä oli pyramidi sisällä ja tein sellasen samanlaisen niin täytyy kyllä sanoa että äänimaailma oli järkyttävän kova.. pyörä kävi 5min ja totesin että kyllä on lujas ne viimeset hepat jos olis pakko ajaa sellasella möykällä... meni purkuun ku ei sovellu maantielle.

jape

Olisit tehny sen uloimman kartion reikälevystaä ja villat ja isompi kartio. Sillä olis saanut saundin pehmeeks.