Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

883 vm. -97 raitiovaunun takimmaisten työntötakojen alareunasta vuotaa öljyä

Aloittaja Jusse, 02 elokuu 18, 20:18:46

« edellinen - seuraava »

Jusse

Nyt tuli perheenlisäystä, minun touringin kaveriksi tuli vaimolle 883 raitiovaunu. Nyt on sitten kaksi harrikkaa. :D
Kotimatkalla (vajaa 300km) alkoi raitiovaunu falskata öljyä takimmaisten tönärien juurelta, minusta toinen vuoto tuli lohkopinnan ja kiinnikkeen välistä ja toinen sitten tönäriputken juuresta.
Onko millainen homma vaihtaa kotona ja onko yleistä vuoto tuolta?
Ko. pyörä ollut viime vuodet edellisellä omistajalla vähällä käytöllä, onkohan päässy tiivisteet kurpahtamaan?

Ennen kuvien ottoa pesin öljyt pois, jotta varmistuisin vuotokohdasta, kuvissa ei erotu kunnolla, mutta rupesi noista rinkuloiduista tihkuamaan pesun jälkeen.

Kuvat liitteenä.

twinspeed

Aika kovatöinen homma, jos ja kun on yksiosaiset tönäriputkilot ja kiinteämittaiset tikut. Tarttee saada paine pois tikuilta ja tikut pois paikoiltaan, jotta voi liikutella tönäriputkia. Rokkerboxien kopat auki ja rokkerit auki.

Olen kuullut, että ovat onnistuneet vaihtamaan tönärien tiivisteet kannet paikoillaan. Pitää liu'uttaa tönärin putki alaosastaan dekin päältä pois. Sitten vaan uudet o-renkaat ja liuttminen takaisin ja kaikki hommat käänteisessä järjestyksessä, eli osat takaisin paikoilleen...Toisaalta tuota tönärien väkisin liu'ttamista kun ajattelen, niin tässä vaiheessa kansien irrottaminen ei minusta enää ole kovin kova lisäurakka. Joten melkeinpä ottaisin kannet pois.

Tönäriputkien tiivisteiden vaihto on aika valtava homma... Minä yrittäisin tilkitä putkia HYlomarilla ulkoa päin.... vaihtasin tiivisteet sitten kun avaa koneen muuten, esim kun kasvattaa kuutioita 883sta 1200aan.   
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Lyytinen



JKKo

Viisvaihteisen suojaputket lähtee kansia irroittamatta. Tankki pois, venttiilikopat auki, pyörittää koneen sellaiseen asentoon, ettei o purettavan pytyn kumpikaan venttiili auki. keinuvipukoneistot veks. Tikut ylös. Putken alapään kiinnitys irti ja putki on poistettavissa.

Tiivisteitä on kahta laatua, hyviä ja huonoja. Joissakin tiipparisarjoissa nuo (ja imusarjan tiivisteet) ovat olleet niin ohuita, että oon pistänyt suoraan roskiin.

"Valmiiksi kylmällä koneella tunnin tai kahden homma tommonen tiivistely".
883/1200/turbo

twinspeed

Tässä on myös yksi jippo, jos ei halua lähteä venttiilikoppia aukomaan ja pohtimaan tiivistesarjan ostoa.

https://www.youtube.com/watch?v=8rTII4Eg1Nw
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Hd 1200

Jos ei muualta tihku niin nuo kuusioruuvit auki ja 
nostaa niitä senvarran että saa laitettua liimaa niin menee taas pitkän siivun :)