Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kiwin rojekteja

Aloittaja Kiwi, 26 maaliskuu 14, 22:50:02

« edellinen - seuraava »

flhx

No niin, tuli hiukan ns.nollatutkimus.. 00-05 SporttiDynissa FXDX/T siis on tuo cartridge tyylin vaimennus joita ei tavallisessa FXD Dynassa ole. Valitettavasti HD varaosaohjelmasta ei juuri tietoa irtoa mita eroja noissa alaputkissa on.

Erot jotka loytyvat on se saatonuppi FXDX/T jonka paikalla noin suurinpiirtein on FXDssa tyhjennysproppu, samoin FXDL joka siis myos tuplalevykeula mutta ilman saatoja. Samoin cartridgepanoksen kiinnityspultti alaputken pohjassa on eri numerolla kuin perinteisen keulan. Ainoa koko jonka sain on tuon perinteisen keulan alapultti (M8x1.25x27), cartridgekeulan pultista ei ole kuin varaosanumero.

Puslat nayttas kaikki olevan samat, erot tietty ylakeulaputkessa ja jousessa kun FXDX/T keula pidempi, seka ylatulpassa FXDX/T saatojen takia.

En saa osien saatavuudesta talla hetkella mitaan tietoa koska HD nettitiedosto on ollut jumissa koko alkuviikon ja varmaan vkl asti muutosten/paivitysten takia.

Myin palstan Makelle vuosia sitten rautikseen tuollaiset sporttiDynan alaputket, josko Make viela muistaisi miten asentuivat?
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Make

Makasivat aikansa jossain romukasassa ja siirtyivät palstan Hemulille  :P
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Hemuli

Jaa nekö oli ne missä oli hiukan vääntyneet yläputket ja hydraulit mukana? Niistähän tuli vielä ihan keula, muokkasin vakio sportin yläputkia niin että niihin sai sporttimallin sisuskalut ja löin kamat nippuun.

FLHX on jäljillä mutta aika kaukana maalista. Eli kuten tätä jo Walkassa puitiin, on sporttidynan keula täysin erilainen sisuskaluiltaan kuin perusmalli. Niitä säätöjä ei saa toimimaan muuten kuin alkuperäisen patruunavaimentimen kanssa mutta vakio-osat saattaa sopia sen tilalle - tässä lähinnä ongelmana se, osuuko hydrauliyksikön alapäässä oleva alumiiniholkki napakasti sporttimallin alaputkien pohjaan jossa on hiukan erilainen koneistus. Ja hydraulia paikallaan pitävä ruuvi on myös paksumpi mutta noi sun putket näytti nopeella vilkasulla olevan sportsterin eikä Dynan osat - jälkimmäisessä on paksumpi ruuvi.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

flhx

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 07 marraskuu 19, 17:00:03
...Ja hydraulia paikallaan pitävä ruuvi on myös paksumpi mutta noi sun putket näytti nopeella vilkasulla olevan sportsterin eikä Dynan osat - jälkimmäisessä on paksumpi ruuvi.
Tarkoitatko Sporty Sport ja Dyna Sport ruuvia? Ainakin varaosaohjelman mukaan on sama ruuvi, samoin alaputket on samat 03 asti, 04 ei enaa valmistettu Sporty Sporttia jolloin mm.akseli ja laakerit isoni. Cartridge ja jouset eri Dyna S vs Sporty S.

No niinkun sanoin niin HD varaosaohjelma ei juuri eroja listaa, harvoin edes antaa kierre jne tietoja ruuveille jne. Eika tuo tietysti erehtymaton ole tuo ohjelma, muutamakin virhe tullut bongattua...
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Kiwi

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 07 marraskuu 19, 17:00:03
FLHX on jäljillä mutta aika kaukana maalista. Eli kuten tätä jo Walkassa puitiin, on sporttidynan keula täysin erilainen sisuskaluiltaan kuin perusmalli. Niitä säätöjä ei saa toimimaan muuten kuin alkuperäisen patruunavaimentimen kanssa mutta vakio-osat saattaa sopia sen tilalle - tässä lähinnä ongelmana se, osuuko hydrauliyksikön alapäässä oleva alumiiniholkki napakasti sporttimallin alaputkien pohjaan jossa on hiukan erilainen koneistus. Ja hydraulia paikallaan pitävä ruuvi on myös paksumpi mutta noi sun putket näytti nopeella vilkasulla olevan sportsterin eikä Dynan osat - jälkimmäisessä on paksumpi ruuvi.

Onneks mulla ei vielä ole mitään sisuskaluja tähän projektiin, joten taidan tehdä vakiotyyppiset damperit. Ainakin toisessa alaputkessa on tuo holkki tallella, siitä saa mallin sopiville alapäille, joten sopivuusongelmaakaan ei pitäisi olla. Pitääpä viikonloppuna ottaa mitta kouraan ja piirrellä parit luonnokset näistä.

Kiwi

Pikkuhiljaa, pitänee käydä sorvin ääreen. Etuvanne purettuna, edellinen ruuvaaja oli jättänyt laakerit shimmaamatta mutta ne oli muuten hyväkuntoiset. Näissä hommissa ei pinna kiristä ;D uusi vannekehä lähti tilaukseen, eiköhän tuo vanhakin johonkin jääratapyörään saada käyttöön.

Kiwi

Siitä se lähti pyörimään, nuo spacerit oli aika kätevät kun napaa käänteli sorvissa.



Tuloksena vähän oudon näköinen choppernapa mutta eiköhän siitä kiillottamalla tule ihan hyvä



Edellisestä viestistä jäi pois sunnuntain urakointi kun viimein otin härkää sarvista ja irroitin shovelin pipot. Savutuksen syy taisi löytyä heti, sillä takapytyn enskan puolen kannenpultit tuntuivat kouraan vähän löysiltä ja kannentiiviste oli päästänyt öljyt pyttyyn.



Kannet näyttäisi olevan kunnossa inserttien osalta, joten putsaus ja perus kansityöt riittää. Pytyt pitää käyttää irti ja maalata, vielä kun keksisi hyvän sävyn jota jaksaisi katsella vielä toivottavasti useamman vuoden. 

Tuusulan T-Bone

Kuvasta päätellen sun kansipahvit on ollu myös mallia vuototakuu. ;D

Kaikki muut tuntuvat toimivan paitsi noi...
Long John Stroker

Kiwi

Näin olen antanut itseni ymmärtää, vaikken aikaisemmin ole shovelien kanssa päässyt leikkimään. Hyllyssä odottaa Jameksen tiivistesetti, kansipahvit liekkirenkailla.

Kiwi

Kyllä tuo kiillottaminen vaan on ihanaa.



Pinnatkin sattui olemaan rosteria, kyllä oli kivaa kun 40 kertaa koukku pyörähti hanskassa olevaan reikään ja jäi jumiin käännellessä, mutta kyllä se siitä onnistui.



Vähän huonot kuvat pinnoista mutta kivasti ne alko kiiltämään. Toivottavasti nyt saisi ne istumaan nätisti tuohon napaan.



Sormet on hellänä mutta osat kiiltäviä. Ehkä jo ens viikolla on vannekehä kourassa ja pääsee pinnaamaan (koulutöistä...)

Kiwi

Optimistisesti aloin jo haaveilemaan ensi kesän Norrtäljen reissusta, sinnehän lähdetään vaikkei pyörä olisikaan kasassa. Ja jos on, on matkatavarat saatava pyörän päälle tukevasti ja tyylikkäästi. Pöytälaatikon pohjalta löytyi johonkin projektiin joskus hankittuja silmukoita, joiden ympärille aloin pyörittelemään naruja. Tulos näkyy kuvassa, nyt on pyöritelty noin 10 metriä.




Ainakin toinen mokoma menee että tuolla edes tekee jotain, piti keskeyttää tältä illalta kun tarvitsee hakea lisää lenkkejä tuohon. Harmaan osan yläpuolella näkyvään paksumpaan osaan jemmasin pussillisen abikoja, jos niitä vaikka sattuisi tarvitsemaan jossain. Laatikoista pitää vielä kaivaa lisää roinaa mitä on joskus tallettanut jos sattuisi tarvitsemaan johonkin tällaiseen turhanpäiväiseen.

Kiwi

Eilen sain työvoiton toisesta keulaputkesta, kun vihdoin sain tuon alapään holkin irti. Ei ollut ihme että tuo ei tahtonut lähteä irti, kun se on o-renkaalla tiivistetty. Tuosta täytyy kopioida muotoa ja tehdä pohjaan sopivat holkit normaaleille dampereille, sekä tehdä tuosta kopio jos joskus innostuukin noista säädöistä.

Kiwi

Niinhän siinä kävi että tällä kertaa tuli vanhat pinnat kiillotettua turhaan, kun tuo uusi vannekehä ei ollutkaan dropcenter. Piti tilata uudet pinnat, säästösyistä tällä kertaa perus kromatut.

Vanteesta tuli ihan hyvä, sen verran soikea oli uusi Speedmaster että olisi pitänyt tehdä vanteeseen enemmän pystyheittoa ;D

Nyt pitää alkaa keulan tekoon, koulusta jäljellä enää yksi viiden nopan projekti-kurssi ja koitan saada tuon joulun aikaan hoidettua pois alta. Jos sitten saisi vaikka työpaikan että olis varaa leikkiä.

Kiwi

No mistähän syystä nuo kuvat hyppäs sivuttain? Ehkä niistä silti hahmottaa jotain.

Kiwi

#179
Sieltä ne hydraulit löytyy lastun seasta, kuten muutkin tarvittavat palikat. Huomenna pitää vielä tehä nuo valmiiksi ja sit voikin alkaa kasaamaan keulaputkia. Mummorauta vielä sekä etuakselin sorvaus ja keula olis aikalailla valmis. Niin ja t-palojen kiillotus.