Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Buell s1 penkki ja tankki probleema

Aloittaja _Juha_, 22 huhtikuu 12, 08:18:53

« edellinen - seuraava »

_Juha_

Bulua kasaillessa tuli eräs mitätön mutta ärsyttävä ongelma vastaan.

penkin ja tankin väliin jää ikävä n.sentin rako..eli joku ei nyt ole oikein

penkkiä ei mielestäni saa eteenpäin enenpää,kiinnitysreikä on kohdallaan.

kuuluuko tankin takakiinnikkeen alla olla joku korotuspalikka tms.? vai ihanko runkoon suoraan kiinni?

minkälaisia prikkoja tai muita ton peräosan alla kuuluu olla? ilmeisesti takavalo ja kilpiteline liittyvät olennaisesti asiaan?

S1:sen omistajat/omistaneet vastailkaa
manuaali ja googlekaan eivät  antaneet vastauksia
too fast to live    too young to die

flhx

Tankin takakiinnikkeen alle kuuluu muistaakseni kumilätkä ja sitten sellanen muutaman millin vahvunen metallilevy. Jäsen H tai Dominojen suurlähettiläs senor Gangbang saattanee muistaa tarkemmin.

Tuosta pyrstön kiinnityksestä ei enää muistikuvia...
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

filtteri

juu kuuluu kumilätkä+tankin ja runkoputkien väliin kumityynyt etusylinterin kohdalle.mulla tankki tuppaa vaeltamaan eteenpäin kun vatsalihas puskee sitä vasten,ratkaisin ongelman laittamalla paksun letkunpätkän runkoon siihen mihin se tankin edessä oleva "koukku" pujotetaan.

_Juha_


kiitos vastauksista.

noi "puolivälissä" olevat kumit mulla on.mutta takakiinnikkeen alle olevia kikkareita ei tietenkään.

mistähän sellasen sais,tuskin mistään. täytyy koittaa itse leikellä joku pala väliin
too fast to live    too young to die

Hemuli

Sinne takakiinnikkeeseen kuuluu kumin lisäksi kaksi metallilevyä. Noilla levyillä on huomattavasti tärkeämpikin funktio kuin pelkästään tankin perän nostaminen - niissä on molemmissa monta riviä piikkejä jotka on suunnattu niin että mahdollisen kolarin sattuessa tankki ei pääse liikkumaan taaksepäin niin että se pomppaisi irti etukiinnikkeestään. Näitä levyjä ei ollut ensimmäisissä Buelleissa ja muutaman onnettomuuden jälkeen ne jälkiasennettiin myös vanhempiin. Samat osat löytyy käsittääkseni kaikista putkirunkoisista Buluista, mullakin on  tossa M2:sessa joka on työn alla. Voin räpsiä kuvan niistä kun käyn tallissa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

filtteri


_Juha_


no piikkilevy löytyy mutta vain yksi kpl.kumia ei..

testasin tota niin että jätin takakiinnikkeen pois ni näyttää jo paremmin istuvan penkki :)

takalärpäkkeen mallailin isoilla prikoilla..

jos vaan viitit Hemuli laittaa tarvittavista osista kuvan ni olisin kiitollinen :)
too fast to live    too young to die

_Juha_

#7
ohessa olevasta linkistä löytyy ko. piikkilaput. asettuuko kuvan tuotteilla tankki oikeaan korkoon..? musta pala=kumia..?
http://www.ebay.com/itm/Buell-S3-M2-rear-tank-retainer-plates-misc2-/390370351608?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item5ae3e2d9f8

99" oli recall tosta takakiinnikkeestä,niinkuin Hemuli mainitsi.

ps. ekalla koeajolla katosi penkin kiinnitysruuvi..täytys sellanenkin löytää :o
too fast to live    too young to die

Natking

Mulla on kylla ihan sileet ne metallilatkat, ja kaikki recallit sano edellinen omistaja kayneensa suorittamassa.
Ja siina edellisessa -98 S1W;ssa oli kans sileet.
Ei tankki mun mielesta mitenkaan mihinkaan voi liukua kun se etukiinnike on semmonen koukku. Tankin takapaatahan tarttee nostaa aika lailla etta sen saa pois.
Just trying to be different (like everyone else)