Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Morgan Kane Trike

Aloittaja Noisemaker, 06 lokakuu 23, 08:53:35

« edellinen - seuraava »

Noisemaker

Ilima viilenöö ja miehet vanhenoo mutta rojektit suurenoo.
En tiijä mikä älynvälläys iski mutta seuraavaks aattelin rakentaa triken, siis nuije muije rojektien lisäks ;D
Morgan tae JZR 3 Wheelerin tyyliin mut omalla twistillä (soolo versio), noh nuo kaks kulkinetta on melekei sama asia mut mosa on eri.
Visiointi käy piässä jo melekosta vauhtii ja jottae on jo tullunna Solikalla 3D-muotoon jo viännettyä.
Uuden oppimisen janoa on tietysti sammutettu tavalla jos toesella mutta rojektiin liittyviä oppikirjoja unohtamatta. Tarkotus ei oo tehä kuoleman loukkuva.
No juuu, tekasin tossa tollase ideakuvan / maistijaisen näe rojektin aluks.

Noisemaker

Ding ja dong.
Aikasemmi höpötin mallinnuksesta ni tässä pientä osviittaa.
Kuten sanoin aijemmi ni en haluu tehä ajopelistä kuolemanloukkuu eli 3D-mallinnus tässä rojektissa on merkittävässä osassa ja tietysti "yrityksen ja erehdyksen kautta tekeminen" ollaanhan tässä uuden äärellä.
Alustageometrian ja ripustusten laskenta / suunnittelu ja lujuussimulointi kääpi nii joutusaa tuolla PC:lä ku lupiaskin kanteen tehtynä, ainaki meitsi sen niin mieltää.
Kuvassa alustatutkielma versio 1 ja tästä se sit lähtöö jalostummaa muotoon X.
Ding ja dong...


JKKo

Asiaa. Näimme viime vuoden kesän reissullamme Haagissa tuoreehkon Morganin 3 pyöräisen. Siinä oli S&S moottori. Oli vakuuttava ilmestys parkissa, mutta vielä vakuuttavampi silloin kun katosi maisemaan.

Miten tommosen DIY 3-pyöräisen taiteilee kilpiin? Uutena ajoneuvona, mutta moottoripyöränä, jolloin vaatimukset ovat loivemmat? Jollakin euro6 moottorilla?
883/1200/turbo

Noisemaker

Jaahas, sano rengit päessää.
Pistän rojektin kasaten ja sitte mietin tuota kilpipolitiikkaa.
Tuo politiikka tuppaa pistää pollaan vua turhaa jumia ja sillo ee synny mittää.
Kyllä siihe joku Japanin tae Italian valmistama mosa tulloo keulalle paukuttaa.
Nuissa JZR 3 wheelereissä yleisin tekniikka tullo Moto Guzzilta tai sit Honda CX 500.
Mutta kahellaa, pikku hiljoo homma etenee.

KariFS

Pistä vaan Hondan vesikone, saat laitettua lämmityslaitteenkin :)
1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

Noisemaker

Oon visioinu Mazda B 600 v2-konetta toho rojektii mut on nii piru harvinaine 70-luvun kapistus. Motukoita siitä on tehty mut trikee ei. Oon pistänny hakuseen moisen mosan Thaimaa ja sen lähi seuvulta. Kahotaan mitä "agentti" suap aikaa.

KariFS

Jaa ettei sen eksoottisempaa voimanlähdettä tällä kertaa :) Rättisitikastakin on trikejä tehty, tosin etuvetoisia, mikä ei välttämättä ole vakauden kannalta huonokaan homma. Soolomalli on hyvä idea, saa hienon "torpeedon" kun ei tarvitse kahta istuinta mahduttaa rinnakkain.
1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

JKKo

Iso moottori luo uskottavuuden. V2 putki molemmin puolin matalalla kierrosluvulla oli sen mun Haagissa kuuleman ja näkemän vahvuus. Jos japsi, niin joku intruder?
883/1200/turbo

Tuusulan T-Bone

Miten sattuikin, kun päätin hiljattain lukea uudelleen pitkästä aikaa kaikki Morgan Kanet. Olen nyt menossa numerossa 31.

Tästäpä voi tulla sangen hieno kapistus.
Long John Stroker

Noisemaker

Saakeli ku ol kylymä ajoo mopolla töehi, no joo...
Tuosta Intikasta on tehty 3 wheeler ja hiukan sitäkin pidän tässä omassa rojektissa "esikuvana".
Toistan ihteeni mut matalan budjetin prokkis on tämähii eli kahon mitä mosaa ja tekniikkaa omasta romuhyllystä löötyypi. Sit näprään ja piperrän ihe loput ;)
Tässä kuva siitä Intikka trikestä.

Noisemaker

Ja kuuleppa...
On näetä tehty JAP moottorillahii ;)

013

Jotenki toi jappi vaikuttaa pahasti sumujen saaren tuotokselta, eikä niinkään hyvässä mielessä...
Muistanko väärin että morganeiss on kone poikittain keulalla? Ainakin musta se olis järkevämpi ainakin tilankäytöllisesti.

Laita wingin pata siihen, 6pyttyy ja pakkikin taitaa löytyä. Se on niin kamala vehe tehtaalta tullessaan että on kulttuuriteko paloitella semmoset
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

RomuJussi

Lainaus käyttäjältä: Noisemaker - 09 lokakuu 23, 10:43:01Ja kuuleppa...
On näetä tehty JAP moottorillahii ;)


Äänestän JAP:n puolesta. Tosin siihen loppuu sitten heti kättelyssä tuo "matala budjetti"... Ellet sitten laita kahta 600cc kultivaattorin JAP:ia. Onhan niitä ennenkin tässä maassa tungettu 2 kappaletta samaan laitteeseen.


Ja englannissa yks Pelle Peloton laittaa kolmea.




Noisemaker

Hitsi ku kehtuuttaa...
535 Viagra takapiä kaikkine romppeineen hommattu eli keppivetoo värkkäämään. Ee muute maksanna ku 190e.
Kurkkasi just "romuosastolle" ja kappas siellä oes tarjolla ylläri pylläri 800 Väinö mosa ja tekniikka.
Siispä Väinöstä tehhää keppivetone mosa trikeen sopivaks.
Voipi olla, että jonku Japsin mosan (Vn 750, Shadow 1100...) kulmavaihdepaketti vois pienellä modauksella käävä.
Noh, vimone vaihtoeho on sit tehä ite mut työläs, no joo.
Jaahas, taijan jatkoo taskupiljardi pelluuta ;)

Noisemaker

Jepulis jee...
Mallinnuksen ohella tien samalla 1:1 protoo. Siinä suap selville parhaite nuo mittasuhteet ja esim. polkimien paekat suap helposti kahottuu yms.
Proto läks valmistuu heleposti tuosta alumiinista ku sitä sattuupi vua nurkissa olemaa.
Lopulline runko on tietennii teräsputkesta ja siinä suunnittelun apuna oon käyttännä mm. SAE kilpurin rungon suunnitelun ohjeita.
Uattelin tehä "jämäkämmä" rungon ku ihe Morganissa. Tosi kulkineen kokonais massa (sis.kuski) saes pyssyy siinä 350-400kg:sa.
Aikamoene syöksysukkula näättäs tuleva ja huomasin samalla et kabiinin leveys 550mm pittää muuttaa n.600-700mm, "rantapallo" pittää soppii kyytii kans.
Homma etenee ja kilppari matelee.