Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

76' shovelhead "High & tight"

Aloittaja Jauhoparta, 17 toukokuu 21, 16:29:12

« edellinen - seuraava »

Jauhoparta

Pitkään ja hartaasti etsitty projekti on löytynyt ja kotiutunut onnistuneesti. Elikkä Fxr mistä oli projektitarinan tynkää on myyty ja suunnitelmat kuopattu. Itse asiassa myin sen jo vuosi sitten ja aloin etsimään sopivaa Shovelia pilkottavaksi. Joku voisi jopa valon näkemiseksi sanoa. Fxr oli kyllä muuten mieluinen ja olisin sen mielelläni pitänyt ajopyöränä, budjetti saneli kuitenkin toisin. Eli tällainen yksilö sitten viimein löytyi





Eli aika orkkiksesta lähdetään. Kesän mittaan otetaan selvää tekniikasta, haalitaan osia ja kysellään tyhmiä. Jonkinlainen runkojigi pitäisi vielä vääntää. Pitkään projektina ollut autotallikin alkaisi oleen valmis käyttöön. Niin, tarkoitus olisi tehdä jäykkää ja korkeaa, vähän pitempää.

Jauhoparta

Lapiota on nyt tullut koeponnistettua pian ensimmäinen tonni, eikä mitää katastrofaalista ole vielä löytynyt. Mukavasti merkkailee reviirinsä, vuoto paikallistettu öljypytyn saumaan. Kone toimii, yläkerta tähän on tehty ja pistetty sössön kaasari, kovan nostajat ja dynan sytkä. Nokasta en tiedä. Hienosti lähtee käymään ja ei ylimääräisiä kilinöitä. Kytkin hiukan luistaa, kun antaa isommin kakkua, muuten toimii hyvin. Laatikko piti olla lehmänläjä, mutta mun silmään näyttää rikrakilta. Tietäjät kertoo varmasti





Kuvat vähän huonoja mutta eikös siinä rikrakin rumpu möllötä? Laatikossa on sikäli iso puute, ettei siinä ole kiksiä, sen toki saa siihen lisättyä varmasti


shoveltimppa

Tervetuloa shovelistien joukkoon ;D Rik-rak se siellä siellä piilottelee, varmaan miellyttävä yllätys. Ei muuta kuin kiksiä ja käsivaihdetta kehiin. Jään mielenkiinnolla odottelemaan projektin etenemistä. Muistan, että tekeminen Buell projektissa oli varsin laadukkaan oloista.

Jauhoparta

Kiitosta vaan  :) Joo, kyllähän se rikrak vissiin se mukavampi vaihtoehto on. Vielä kun se tuntuu toimivan varsin hyvin. Olin ihan Moilasena kun vapaata ei tartte ettiä aina valmiiksi liikkeessä, vaan menee ihan paikallaan ollessakin. Ja kyllä, kiksi on pakko saada. Startti lähtee kuikkaan

Kiwi

Mitenkä hai ja/tai tuosta nyt sit on jalostumassa? Onko jo keulakulmalaskurilla tehty hahmotelmia? Edellisten projektien perusteella tästäkin taitaa laatu huokua kun saat tehtyä 8)

Jauhoparta

Kyllähän sitä keulakulmalaskuria on pyöritelty. Hiukan olen pihalla, kun kokemusta ei tällasesta ole. Visio on päässä vahvana, mutta on vaikeuksia siirtää se numeroiksi laskuriin. Tällasen hahmotelman olen kuitenkin saanu aikaseksi



Ja taitti ei tarkota tässä tapauksessa viimeiseen pisaraan viritettyä lapiota, vaan koitan pitää paketin mahdollisimman simppelinä ja siistinä.

Kiwi

Tiukalta paketilta tuo näyttää. Kannattaa miettiä pienemmällä offsetillä olevia t-paloja, tuo saattais mennä jopa vähempiasteisilla t-paloilla ihan kohtuulliselle jätölle. Kovin pitkä tuosta ei ole tulossa niin jättö vois olla jossain 10 sentin paikkeilla, mukavan kevyt käsiteltävä tollanen vajaa 9 kyllä olis.

Kiwi

Taiteilijallahan on vapaus siis tehdä omansa kuten haluaa, mä laittaisin jotenkin näin:


Rezi

High and tight kuulostaa hyvältä speksiltä :)

Tuo emäputken korkeus 112 cm on minusta aika korkea lyhyelle chopperille. Vertailuksi meikäläisen pyörä, jossa  korkeus h=103 cm ja akseliväli 185 cm. En väitä, ettei runko vois olla korkeampi, mutta kuvitelkaa miltä tuo näyttäis, jos emäputki olis 10 cm korkeammalla.



Rungon stretsiä kannatta kasvattaa mieluumin pari tuumaa vähemmän kuin enemmän. Syystä että vähemmän stretsatun rungon voi laittaa keulimaan, mutta enemmän stretsattua runkoa ei voi laittaa kyntämään.

Onnea projektille. Mukavaa saada uutta virtaa Finnbikerssille ja me lukijat seuraamme projektia mielenkiinnolla. Rakentaja tekee kuten haluaa ja me lukijat horistaan mitä halutaan koska tämä on keskustelufoorumi :)

Kiwi

Joo täällä on kivaa horista, varsinkin kun ei jaksa omaa projektia päivittää ;D ehkä pitäis...

Mutta tuota rungon korkeutta on hyvä hahmottaa vaikka sitten harjanvarsilla niin tietää mikä tuntuu hyvältä

Jauhoparta

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 20 toukokuu 21, 22:28:21
Joo täällä on kivaa horista, varsinkin kun ei jaksa omaa projektia päivittää ;D ehkä pitäis...

Täähän on oikein mukavaa ajanvietettä, varsinkin kun on vielä aikaa ajella ja suunnitella. Tietysti täytyy jotain olla paperilla valmiina kun on hetki kaivaa rälläkkä naftaliinista. Ainakin keula ja renkaat vanteineen olisi hyvä olla tontilla valmiina. Oikeastaan tein lentäville telineen, ettei tartte vaihdella töpseleitä ja laikkoja. Eli palottelu ainakin onnistuu tehokkaasti  :D Telineeseen laitoin vielä painoksi metalliroskiksen, mikä ei ainakaan syty palaan.




Jauhoparta

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 20 toukokuu 21, 21:57:53




Rungon stretsiä kannatta kasvattaa mieluumin pari tuumaa vähemmän kuin enemmän. Syystä että vähemmän stretsatun rungon voi laittaa keulimaan, mutta enemmän stretsattua runkoa ei voi laittaa kyntämään.

Kuvan laite on muuten ihme kyllä omaan silmään tekijänsä paras tuotos, aika korkealla omalla listalla muutenkin. Omaan silmään istuu juuri korkeat, ei niin pitkät pyörät. Al Emersonin tuotokset iskee kans, poislukien selästä niksautetut. Eli mahdollisimman korkea, kuitenkin suoralla selkälinjalla. Ja muutenkin mennään aika perusasioiden äärellä. Kiksi, jalkakytkin, käsivaihteet ja kaikki turha pois


Tuusulan T-Bone

Long John Stroker

Jack

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 22 toukokuu 21, 08:11:59
Lainaus käyttäjältä: Rezi - 20 toukokuu 21, 21:57:53... lyhyelle chopperille ...

Huoh. ;D Ei sellaista ole olemassakaan.

Tuusula on nyt vaan hyvä  ja uskoo, että' "Short Chop" on olemassa.  Melkeen tekisis mieli sanoa, että tuo >Rezin fillari on mainio esimerkki aiheesta.  :o
Flatheads!!!

Jauhoparta

Välineen pituus on ajaton puheenaihe. Ehkä oon tottunut itte lyhyempään, enkä siksi kaipaa lisää pituutta  :P