Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Skin 'n' Bones

Aloittaja Jack, 01 lokakuu 14, 20:32:14

« edellinen - seuraava »

Jack

Make, en uskalla, enkä myöskään derbycoveriin samanmoista mutta isompaa. Plajastetaan tässä vaiheessa että musta kromi ei tuo kotiin. Tosin nykyään tuntuu et oli se kromattu tai ei ni aina ollaan tienposkessa  ;D

Ei nyt satu olemaan vajavaisessa työkaluvarustuksessa sellasia kuusiokoloja jotka sais kiinni johonkin vekottimeen...eli lämpöa ja jos se ei auta poranteriä löytyy.

pitää koittaa saada kohta joku kuva tänne, mut se on vaan rytöläjä  :D
Flatheads!!!

Kapteeni sika

Öljyjäähyt ja kaikki  ;) , tossa tais olla sellanen tehtaalta lähtiessä, Lockhart.

Asiallinen rojekti.

Jack

juu, mä kun en osaa vaihtaa vehkeitä enkä vaimoo niinku mustalainen ni tää on mun toka härräkka.

Siitä ekastakin  sai purkaa ja lempata mahdollisimman pitkälle moisen prkl Lockhartin....
Flatheads!!!

Kapteeni sika

Mikä vuosimalli?


Jos on Lockhartin termari niin saat siitä vitosen.  ;D

Jack

vm. -80. En ookkaan varma onko toi Lockhartti, luulin nähneeni siinä tarran, mutta eipäs ollutkaan kun tarkastin.

Ne jarrulaikkojen pultit antautu aika kevyellä lämmittelyllä. Nyt sitten totesin et levityspaloissa oli 60mm laippa levylle ja navassa 56mm...doh...

Budjetti käy vaan karummaks koko ajan... ;D
Flatheads!!!

Jack

kuvia ei tuu vielä kun mitä sitä purkautuvasta fillarista, kaikki niitä on nähnyt.

Öljytankki ja akkuteline sekä puola tuli irroteltua, voi stana sitä paskan määrää mitä siellä oli siis sitä öljyä minkä mä sinne saatoin ja varmaan kahden vuosikymmenen paskat.
Tärinänvaimennuskumien kunnosta ja paskan määrästä ja sähköjohtojen kovettuneisuudesta päätellen ei oo tota paikkaa ihan vähään aikaan avattu tai putsailtu. Kai siinäkin on hyvät puolensa  ;D

seuraavaks pesu rullavalle runko-tekniikka yhdistelmälle ja purku talkoot jatkukoot. Enska auki, kytkin ja sitten kone irti.
Flatheads!!!

ma^ko

Museotarkistetun '81 FX:n maahantuontikatsastuksen yhteydessä on katsastusmies merkinnyt etuhaarukan pituudeksi ohjausakselin alapäästä etuakseliin 61cm. Pituus lienee vakio ja oikea koska museokuntoisesta, mittaustapa kuitenkin eri kuin säikeessä pyydetty. Eli wanhaan hydraan about +4".
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Kapteeni sika

Jos ne tärinägummit on vielä kokonaisia, vaikkakin kieroja vääriä niin todnäk ooeeämmää. kiinankakkalaiset hajoo, mulla on menny pahimmillaan 3 kpl kesässä. Aina ö.tankin alta tai vasuri. Orggismalleissa on tietääkseni jousi sisällä joka pitää ne peltilätkät toisissaan vaikka vähän vääntelis, pikkukiinalaisten versioissa gummi on paistettu peltien väliin. (joo ostan seuraavan setin orggista, 3 kinuskia olis vielä hyllyssä  ;) )

Kootessa hyvä kattoo myös se että yksikään ei jää lyhyeksi, eli jännitykseen kun mutterit kirrataan. Mulla on parissa kohtaa paksu prikka shimminä.

Jack

Noi jutut onkin hyvä tietää...kiitoksia vinkeistä
Flatheads!!!

Jack

jahas, liukkaria ja painepesuria käytetty, nyt voi koskee jopa ilman kumihanskoja.

Enska auki, löyty remmi, yllätys yllätys, loppuunajetut kytkin levyt mikä ei ollu yllätys, lämpöä toi on joskus ottanut, RamJetti oli sulanu paikoin,.....ja joku fixannu kuparitahnalla, että muka toimis...anna mun kaikki kestää. Siis koko vitun kytkin oli täynnä kuparitahnaa.

Runko sai rälläkkää...ei siis museoon.  ;D

Osia putoilee harvakseltaan maailmalta...
Flatheads!!!

Jack

Ja enskaremmi onkin sit orkkiskamaa, eli rauta-hihnapyörät, etummainen dampperilla ja se prkl 30mm eli 1 1/8" remmi 13,8 (vai 13,7) jaolla...  ;D

mitähän tollekkin tekis...
Flatheads!!!

Jack

Piha sotkettu soodalla  ;D

tollasella kaupan puhaltimella puhkuin lohkosta ja laatikon kannesta maalit. Venakopista eikä kansista wrinklemusta oikeen halunnut lähteä, mutta sitä osasin odottaa kun varotettiin.

Tollane puhallin on muuten kumma kapistus. toimii, ei toimi mallia, eli koko ajan saa olla ravistamassa ja silti välillä puhaltaa vaan ilmaa, suorastaan raivostuttavaa.

No onpahan lohko puhdas, vaikkei täydellinen suoritus ollutkaan. (enkä jaksanu heittää konetta kyljelleen, joten pohjassa on vielä maalia)
Flatheads!!!

Lyytinen

Kompurasta tulevasta ilmasta se kosteus vaan tiivistyy ja se sooda sitten holvautuu. Jonkun verran auttaa jos laitat pitemmälti letkua, paras olisi jos saisit tehtyä semmosen, että putkesta menisi ilma alaspäin, mutta se otettaisiinkin sitten putken sivusta... osa vedestä jatkaisi matkaa putken pohjalle, sinne voisi hanan laittaa. Jos meinaat siis enemmälti puhallella, putkiliikkeessä vetävät tarpeeksi isoon teräsputkeen jengat vitosella. Semmonen köyhän miehen ilmankuivain.

Jack

Tota kosteutta mäkin ounastelin, kompurastakin päästin välillä pohjapropusta kosteudet pois. Pitää miettiä tota koskeudenpoistoa, mut nyt ei hetkeen tarvi puhaltaa. Sotkeekin saatana niin pirusti  :P


Flatheads!!!

Jack

#29
runkoa rälläköity, nyt saa tankin paikoilleen. pieni tauko paikalla ja kohta nappaamaan kannet irti.
Mielenkiinnolla oottelen mitä sieltä löytyy. Toivottavasti ei mitään kummempaa.

Sitten oliskin iskarien vaihdon aika ja kilpitelinettäkin vois mallailla jo paikoilleen.

ja sitten kuvaa kehiin, pientä epätasasuutta havaittavissa takakannessa



Tää oli sit ikävämpi ylläri...



No tiedänpähän mihin roponi laitan. Shovelismi on ihanaa.
Flatheads!!!