Moro.
Aloitin uuden ketjun, mutta voidaan jatkaa jossain vanhassa vastaavassa. En löytänyt pikaisella haulla.
Eli.. Mulla on tämmönen kokoonpano: Vm-04 Softail -95 Big Bore kit jossa s&s551 nokat. Jakopäässä Screamin eagle hybrid plate hydraulisilla kiristimillä. s&s tc-öljypumppu. En tiiä näistä hommista hevon helvettii, mut ongelmana on siis matalilla kierroksilla kuuluva selkeä kalkatus/nakutus. Tää siis ilmenee silloin kun moottorin pitäis oikeesti joutua hommiin. Esim ylämäessä kun vääntää kahvaa. Onks tää ominaisuus vai pitääkö alkaa huolestumaan? Ennenku homma käy oikeesti kalliiksi. Niinku sanoin niin en tajuu näistä mitään ja pajalle aattelin viedä koko laitoksen. Mut vähän jotain infoo et mistä lähtee purkamaan probleemaa.
Tänks.
Masa.
Jos nakutus on vain matalilla kierroksilla vedättäessä, niin väittäisin että sulla on siellä sytytys ennakko käyrässä liilaa ennakkoo matala kierros aluella. Onko tossa normi ecu, joku power commander lisänä, vai joku thundermax himmeli konetta ohjaamassa? Voihan se olla myös oktaanien puutetta, jos tossa on jotkut jäätävät puristukset. 98:lla ajellut?
Ja semmonenkin mahdollisuus toki et ajat vaa ylisuurella vaihteella, joka monella on tapana...
Kaasua painettaessa kuormituksen lisääntyessä kuuluu vaimeaa ripistelyä? Detonointi ei tee moottorille hyvää, sulla mahtaa olla siinä kovasti puristuksia? Rankka puristussuhde yhdistettynä 95 bensaan, loivaan nokkaan ja aikaiseen sytkään. Joku asia noista pitäis nyt korjata.
Sit jos kilinä kuuluu koko ajan, niin ollaan toisenlaisissa oireissa. Venttiilinnostajat, männän helma tai ihan mitä vaan.
Anna jonkun kokeneemman kuunnella, käydä koiksalla niin se sanoo sulle mistä vois olla kyse. Marmoritiskiltä saa saman homman mut se voi tulla ns. hintoihinsa. Anyway teit niin tai näin, koita ajella niin ettei toi maaginen ääni kuulu. Jos me nyt puhutaan nakutuksesta/detonoinnista. Ei se hyvää tee. Pistä pienempää pykälää ja/tai löysää kaasua.
Kiitti vastauksista. :) Ei oo joo power commandereita tms. Tämäpä se, että isolla vaihteella ajelen. Silloin siis tää oire ilmenee. Ei mun mielestä oo vaimeaa ripistelyä vaan ihan selkeesti kalkattaa. Pitää joo antaa jonkun kokeneemman kuunnella. 95 oktaanisella oon ajellut. Pitää kokeilla isompaa oktaanilukua kans. Ja sit tietty alkaa kierrättää niitä vaihteita. Tänks.
Myös kompensaattori voisi olla syyllinen. Kuuluuko startatessa myös kolinaa tai potkiiko pahasti takaisin?
-04 taidettiin käyttää vielä evomallin pomminvarmaa kompensaattoria.
Kuinka korkeet ja jyrkät noi nokat mahtaa olla, onko vaan venttiilien naksuttelua? Kuuluuko tyhjäkäynnillä jos kuuntelet putsarista
Ei kuulu muuten mitään kolinoita. Käynnistyksetkin ihan kunnossa (no pari kertaa paukauttanu putkeen kunnolla mut ihan satunnaisesti). En oo korvaani putsariin työntäny mutta en usko että sieltäkään pahempia kuuluu. Venttiilien naksuttelua voipi olla. Kiitoksia jälleen huomioista. :)
Saitko selkoa tähän hommaan?
Kokeilitko 98 bensaa? V-power?
TC tykkää kierroksista,pitää mennä pykälää pienemmällä kuin evolla.
Onkohan pyörää säädetty dynossa kaikkien muutosten jälkeen? Jos ei niin sitten on ehdottomasti käytettävä pyörä säädettävänä, muutokset on sen verran isoja vakiomoottoriin verrattuna ettei tuo toimi kunnolla.
Lainaus käyttäjältä: Down - 29 kesäkuu 21, 19:15:44
Saitko selkoa tähän hommaan?
Kokeilitko 98 bensaa? V-power?
Moro! Sori että kesti vastata mutta joo. Ongelma katosi ku vaihtoi 98 bensaan ja tosiaan kierroksia lisäämällä. :D