Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

laihalle?

Aloittaja DX, 08 huhtikuu 09, 11:58:51

« edellinen - seuraava »

DX

mahtaakohan mennä seokset laihalle pelkillä "supertrapp"vaimentimien vaihdolla,tarkoituksena kyllä hommata jonkin moinen ruiskunohjain matolaatikko terry tai thundermax..vaan aika hintavia tuntuvat olevan..entäs nopeusmittarin kalibrointi,vaihdoin pienemmän rissan eteen nyt mittari heittää häränpyllyä.onnistunee jotenkin noilla bokseilla kait?

mikira

Supertrappiähän voi säädellä niillä päätylaipoilla, laita vähän laippoja ni ei virtaukset kovin muutu joten ei mene laihallekkaan. HD liikkeistä on yleisesti kerrottu että pelkästään vaimentimien vaihdolla ei tarvii ruveta säätelemään, jos ei välttämättä halua, sitten vasta kun ilmanputsarikin vaihdetaan.

Kyllä noilla ruisunohjausmokkuloilla voi yleensä sitä mittariakin ruukata, mutta ainakin joihinkin HD-malleihin on olemassa palikoita jotka tulee anturin ja nopeusmittarin väliin joilla voi mittarille menevää pulssia manipuloida.

Karzza

Thunder-Maxilla voi kalibroida nopeusmittarin portaattomasti, Terryllä ei ollenkaan.

DX

perse-erkin dynamometri tunsi roimaa väännön nousua alakierroksilla huippunopeuden siitä kuitenkaan kärsimättä.voiko pelkkien vaimentimien vaihto vaikuttaa nuin..?tvai onko persauksesta tunto mennyt... ???tuskin ainakaan laihalla käy,träppi levyjä 9kpl+laippa.ei pauku eikä poksu...

hoge

Lainataan topiccia. Tuli siirryttyä kanssa rodiin ja boksina on fuelpak ja vaimentimina on myös supertrapit. Ilmasuti näyttää olevan ihan peruskamaa. Onko tuollaisesta esim k&n filsusta mitään todistettua hyötyä?? Boksin joutuu vissiin ohjelmoimaan uudestaan jos avartaa hengityspuolta?
2006 flhx

Kokkonen

En suoraan rodin tapausta tunne, mutta aikanaan mulla -88 1200 Sportti, johon vaihtamalla SE:n ilmansuodatin ja kotelo luvattiin jopa 3 - 5 hv lisää. (Tietysti se hyöty tuli sieltä kaasuttimen säädön ja paremman pakopukiston kautta.)

Tuleeko sulle nyt myös toinen kotelo suodattimelle? Se kotelo monesti ahistaa, kun sillä vaimennetaan imuääniä.

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

hoge

Ei oo tulossa vielä mitään hengittävämpää filsua, ihan galluppia teetän jotta kannattaako muuten vakioon pyörään tuollaista edes laittaa. Avarempi kotelo voisi olla tosiaan suurempi apu.
2006 flhx

Kokkonen

#7
Lueskelin tuossa Saksan foorumilta asian tiimoilta virinnyttä keskustelua. Jos asentaa koko K&N sarjan, siis kotelon ja  suodattimen, niin silloin myös ruiskuun pitää tehdä vastaavat säädöt, kartoilla tai muuten. Ja potkuakin on tullut lisää jonkun verran. Siellä perusteltiin myös, miksi K&N paketti on SE:n vastaavaa parempi.

Kun taas sitten pelkän suodattimen vaihto alkuperäiseen koteloon toi esille kaksi eri mielipidettä. Joku sanoi ajaneensa sillä ilman mitään ruiskumuutoksia kun taas toinen oli sitä mieltä että jo pelkän filtterin vaihtokin aiheuttaa säätöä.  
Varmaan vaikutus on vähäinen, jos se kerran on kiistanalainen. Vaatinee tarkempia mittauksia lambda-antureilla yms...
Mun on vaikea uskoa, että pelkän elementin vaihdolla saa merkittäviä eroja aikaiseksi.

Edit: typo p.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Karzza

Ilmansuodttimen kannen imutorvi on koneen pahin kuristin, orkkis äänenvaimentimet seuraava. Imutorvi kannatta poistaa ensimmäisenä jo lisää tehoa halajat jä lisääntynyt ääni ei hirvitä.

hoge

Okei. Taisin tehdä virheen kun vance&hinesin fuelpakin tilasin tuohon. Vaimentajat on jo supertrapin. Säätöjähän tuossa boksissa on, mutta valmistajan sivuilla on yllättäen vain omille putkille tarkoitettuja karttoja.
2006 flhx

jupo

Onkos tuossa rodin omassa ruiskussa minkäänlaisia säätömahdollisuuksia. Esim jos vaihtaa putket , mutta ei vielä tee imupuolelle mitään.
Vai tarviiko edes säätää